Reprezentacja USA.
Toyota Tundra 2014 vs. Chevrolet Silverado 2014

[symple_box color=”yellow” text_align=”left” width=”100%” float=”none”]
Toyota Tundra 4WD – dane techniczno-eksploatacyjne*
[/symple_box]
[symple_box color=”gray” text_align=”left” width=”100%” float=”none”]
SILNIKI
4.6L: z zapłonem iskrowym, układ i liczba cylindrów – V8, rozrząd – DOHC, pojemność skokowa – 4 608 cm3, moc maksymalna – 310 KM (228 kW) przy 5 600 obr./min, maksymalny moment obrotowy – 444 Nm przy 3 400 obr./min, średnica cylindra x skok tłoka – 94 x 84 mm, stopień sprężania – 10,2:1
5.7L: z zapłonem iskrowym, układ i liczba cylindrów – V8, rozrząd – DOHC, pojemność skokowa – 5 663 cm3, moc maksymalna – 381 KM (280 kW) przy 5 600 obr./min, maksymalny moment obrotowy – 544 Nm przy 3 600 obr./min, średnica cylindra x skok tłoka – 94 x 102 mm, stopień sprężania – 10,2:1
SKRZYNIA BIEGÓW
6-stopniowa, automatyczna o przełożeniach: I – 3,520; II – 2,042; III – 1,400; IV – 1,000; V – 0,716; VI – 0,586, R – 3,224
SKRZYNIA ROZDZIELCZA
stały napęd tylnych kół, dołączany napęd przedniej osi, tryby pracy napędu: 2WD/4WD (high)/ 4WD (low), przełożenie przekładni głównej – 3,9 (4.6L)/4,1 (5,7L)
ZAWIESZENIE PRZEDNIE
niezależne, wielowahaczowe, amortyzatory teleskopowe, sprężyny, stabilizator
ZAWIESZENIE TYLNE
zależne, resory piórowe, amortyzatory teleskopowe
UKŁAD HAMULCOWY
hydrauliczny, wspomagany, cztery wentylowane tarcze hamulcowe (przód – 353 mm, tył – 345 mm)
UKŁAD KIEROWNICZY
zębatkowy, wspomagany hydraulicznie, zakres obrotu kierownicą – 3,71
KOŁA
opony całoroczne w rozmiarach: P255/70R18, P275/55R20, P275/55R20, P275/55R20; felgi stalowe/ze stopów lekkich
WYMIARY
rozstaw osi – 3 700 mm, długość x szerokość x wysokość – 5 814 x 2 029 x 1 941 mm, rozstaw kół przód/tył – 1 725/1 725 mm,
MASY, OBJĘTOŚCI
masa własna – 2 272 (4.6L)/2 551 kg (5.7L), dopuszczalna masa całkowita – 3 130 – 3 266 kg, maksymalna masa holowanej przyczepy – 4 445 kg, pojemność zbiornika paliwa – 100 l, pojemność przestrzeni ładunkowej – b.d.
OSIĄGI
prędkość maksymalna – b.d., przyspieszenie 0-100 km/h – b.d., średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim/pozamiejskim – 16,6/12,8 l/100 km (4,3L); 17,7/12,8 (5,3L); 20,2/14,1 l/100 km
*dane techniczne dotyczą wersji Double Cab
[/symple_box]

[symple_box color=”blue” text_align=”left” width=”70%” float=”none”]
Toyota Tundra 4WD – parametry terenowe
Prześwit – 264
Kąt natarcia – 26
Kąt zejścia – 21
Kąt rampowy – b.d.
Głębokość brodzenia – b.d.
[/symple_box]
[symple_box color=”gray” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
Toyota Tundra 4WD – zalety i wady
[/symple_box]
[symple_box color=”green” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
+ przystępna cena zakupu
+ dobre parametry holownicze
+ wystarczająca moc i moment silników
+ wysoki prześwit
[/symple_box]
[symple_box color=”red” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
– duże zapotrzebowanie na paliwo
[/symple_box]

AUTOR: Aleksander Goliat, ZDJĘCIA: Chevrolet, Toyota

 

...a może to też Cię zainteresuje:

Lekkość i kompaktowość pomagają poza drogą
Godne polecenia

Fiat Sedici / Suzuki SX4  Wspólna produkcja jednej konstrukcji pod różnymi markami jest starym sposobem na obniżenie kosztów. Współpraca Fiata

Czytaj dalej >>