V6 i V8
W nazwie firmowej silników Chevroleta znajdziemy hasło EcoTec. Europejczykowi trudno będzie pojąć jak sześciolitrowy motor może być ekologiczny. Nawet najmniejsza jednostka okazuje się nie być taką małą. Bazowy sześciocylidrowy motor charakteryzuje się pojemnością 4.3 l i mocą 285 KM rozwijaną przy 5 300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to niebagatelne 413 Nm. Wszystkie jednostki zostały wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa.
Zapotrzebowanie na paliwo jest spore. Spalanie na poziomie 20 l/100 km wcale nie musi być trudne do osiągnięcia. Ale biorąc pod uwagę gabaryt auta i jego masę nie jest tak najgorzej. Silverado to prawie sześciometrowy pojazd, który waży min. 2 315 kg (w wersji 4WD). Pickup z najmocniejszym silnikiem waży już niemal 2,5 tony. Dla porównanie Toyota Hilux w wersji double cab waży o około 500 kg mniej. Różnica między Europejczykami a Amerykanami jest spora. Zawsze tak było i chyba taka tendencja prędko się nie zmieni. Oprócz wersji 4×4, w ofercie Chevroleta znajduje się również tańszy wariant 2WD.
[nice_info] Chevrolet w swojej palecie silnikowej nie ma – i raczej nie będzie miał – jednostek wysokoprężnych. Za Oceanem silniki Diesla uznaje się jako słuszny wybór dla – dajmy na to – traktora, lub innych czysto użytkowych pojazdów.[/nice_info]
Przed produkcją
Chevy Silverado przed trafieniem na taśmę produkcyjną miał zaaplikowaną potężną dawkę testów. Producent chwali się, że testowe egzemplarze pokonują kilkanaście milionów mil (sposób naliczania tego dystansu nie jest do końca znany). Próby przeprowadzane są na pustyniach Nevady oraz w mroźnym klimacie północnego stanu Ontario.
Wyposażenie
Przeznaczenie Silverado nie zawsze wiąże się z ciężką pracą. Często auto jest wykorzystywane na co dzień podczas dojazdów do pracy. W środku wykończenie i poziom wyposażenia dorównuje temu stosowanemu w wygodnych autach osobowych. Na liście wyposażenia znajdziemy 4,4- lub 8-calowy (w zależności od wersji) ekran dotykowy, moduł Bluetooth, dwa porty USB oraz slot dla karty SD czy możliwość głosowej komunikacji z multimedialnym systemem auta.