OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Opony AT – jakie wybrać

Opony AT - jakie wybrać?

Najlepsze opony AT? Jakie wybrać Opony AT do SUV-a? Jak wybrać „ateki”? W dzisiejszych czasach, wybór odpowiednich opon do pojazdu może stanowić nie lada wyzwanie dla kierowców. Niektórzy preferują opony bardziej przystosowane do jazdy po typowym terenie, podczas gdy inni poszukują rozwiązań zapewniających doskonałą trakcję w trudnych warunkach typowo miejskich. Co wybrać, opony AT czy MT? Dylemat między „emtekami” – oponami o bardziej agresywnym bieżniku i solidnej konstrukcji, a „atekami” – bardziej komfortowymi i cichszymi oponami, jest nieunikniony. Przedstawiamy poniżej popularne modele Opon AT:

BFGoodrich Urban Terrain T/A

Opony AT czy MT? Przeczytaj więcej o oponie BFGoodrich Urban Terrain T/A

BFGoodrich Urban Terrain T/A to propozycja na rynku opon przeznaczona do samochodów typu SUV oraz miejskich crossoverów. Stanowi przełomowe rozwiązanie dla kierowców, którzy poszukują połączenia bezpieczeństwa zarówno w mieście, jak i podczas długich tras, bez względu na rodzaj nawierzchni. Dzięki bogatemu doświadczeniu marki BFGoodrich w dziedzinie opon off-road, nowe opony zapewniają nie tylko komfort i wydajność, ale również gwarantują bezpieczeństwo w różnorodnych warunkach drogowych przez cały rok, co potwierdzają ich oznaczenia zimowe.

Centralną cechą nowej opony jest szeroki bieżnik z wyraźnymi kanałami poprzecznymi, które skutecznie odprowadzają wodę na mokrych nawierzchniach. Minimalizuje to ryzyko aquaplaningu i zapewnia pewność podczas prowadzenia w trudnych warunkach deszczowych. Dodatkowo, krzyżujące się kanały bieżnika pozwalają na doskonałą trakcję na śniegu, błocie oraz zmrożonych drogach, co sprawia, że opona jest idealnym rozwiązaniem dla jazdy zimą. Potwierdzeniem tych właściwości są specjalne oznaczenia umieszczone na boku opony, takie jak płatek śniegu na tle góry (3PMSF – 3-Peak-Mountain with Snow Flake) oraz M+S (Mud & Snow).

Yokohama Geolandar A/T G015

Przeczytaj więcej o oponie Yokohama Geolandar A/T G015

Opony Yokohama Geolandar A/T G015 wyłaniają się jako rozwiązanie stworzone z myślą o użytkownikach pojazdów użytkowych, pickupach i SUV-ach. Rozwiązanie dla tych, tórzy poszukują równowagi pomiędzy codziennym użytkowaniem, a możliwościami eksploracji trudniejszych terenów.

Głównymi cechami opon Yokohama Geolandar A/T G015 są trwałość oraz imponujący deklarowany przez producenta przebieg, osiągający aż 60 000 mil, co stanowi kluczową informację dla kierowców, którzy cenią sobie nie tylko wydajność, ale także ekonomiczne aspekty użytkowania pojazdu. Jednak to nie tylko liczby sprawiają, że te opony zasługują na uwagę.

Wzór bieżnika Yokohamy Geolandar G015, charakteryzujący się układem pięciorzędowym, zewnętrzne rzędy poszerzone, symetryczność oraz brak kierunkowości, to elementy zapewniające wszechstronność i niezawodność w różnych warunkach drogowych. Blokowy układ bieżnika zachodzący na boczne ścianki opony, rowki EdgeTec o zmiennym układzie i głębokości oraz adaptacyjne lamele 3D to rozwiązania mające na celu poprawę przyczepności, zwłaszcza w trudnych zimowych warunkach. Natomiast otwarte przestrzenie w bieżniku mają za zadanie zapewnić lepsze właściwości w terenie, co czyni opony Yokohama Geolandar A/T G015 odpowiednim wyborem dla kierowców, którzy nie boją się wyzwań na szosach, jak i poza nimi.

Opony Radar Renegade AT-5

Przeczytaj więcej o oponie Radar Renegade AT

Klasyfikowana jako opona typu All-Terrain (AT), została zaprojektowana z myślą o użytkownikach, którzy poszukują niezawodnego rozwiązania zarówno na utwardzonych, jak i nieutwardzonych drogach, bez względu na warunki atmosferyczne.

Na pierwszy rzut oka bieżnik Renegade AT-5 prezentuje się jako solidna konstrukcja, składająca się z trzech rzędów klocków, które zachodzą na siebie, tworząc zwartą część czołową. Wyraźnie oddzielona od rzędów zewnętrznych szerokim rowkiem, zapewnia płynną jazdę na utwardzonych nawierzchniach, minimalizując ryzyko podbijania koła i zapewniając stabilność. Dodatkowo, rowki biegnące wzdłuż opony zostały zaprojektowane w celu efektywnego odprowadzania wody, błota oraz mokrego śniegu, co zapewnia bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.

Wyjątkową cechą bieżnika są ząbkowato ustawione klocki, które gwarantują doskonałą przyczepność na nieutwardzonych nawierzchniach, umożliwiając bezproblemową jazdę po trudnym terenie. Dodatkowo, zachodzący na bok opony bieżnik chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi, co sprawia, że opona Renegade AT-5 radzi sobie nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Warto również podkreślić, że w przypadku obniżonego ciśnienia powietrza w kołach, szeroki pas klocków staje się poszerzeniem właściwego bieżnika, co dodatkowo zwiększa stabilność i trwałość opony.

Złoty środek? Wybór między AT i MT

Przeczytaj więcej: opony AT czy MT? Którą wybrać?

W dzisiejszym zróżnicowanym świecie motoryzacji, wybór odpowiednich opon staje się coraz bardziej skomplikowany. Dla niektórych kierowców, decyzja między „emtekami” a „atekami” staje się dylematem, gdzie jedne mogą być zbyt ekstremalne dla codziennej jazdy po asfalcie, a inne zbyt słabe na trudne tereny. Pytanie, czy istnieje możliwy kompromis, który zaspokoi potrzeby obu grup, staje się coraz bardziej palące. Więcej informacji znajdziecie w powyższym linku.

Śledź nas na Facebook’u!

...a może to też Cię zainteresuje:

Jamie Oliver z rodziną przy kuchni Discovery 5 SVO
Land Rover Discovery SVO

Kuchnia polowa Skrót SVO oznacza Special Vehicle Operations, czyli w luźnym tłumaczeniu operacje specjalnych pojazdów. Jedną z takich operacji dokonanych

Czytaj dalej >>
AKADEMIA 4x4 - SKLEP.OFF-ROAD.PL
MAGAZYN OFF-ROAD PL
PRZYGODY