OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Kombi 4×4. Insignia vs. Passat vs. V40

Jazda

Dlaczego Passat od lat jest tak popularnych autem w Polsce? Ponieważ jest to cholernie dobry i wygodny samochód. Zatem widać, że Polak nie jest w ciemię bity i wybiera rozważnie. Atrybuty dotyczące komfortu jazdy dotyczą także Alltracka. Ponadto auto jest świetnie wytłumione. Do kabiny nie przechodzą dźwięki z otoczenia oraz z komory silnikowej. Benzynowa jednostka napędowa o mocy 210 KM w połączeniu z 6-stopniowym DSG powoduje, że start spod świateł jest więcej niż żwawy. VW do „setki” potrzebuje niecałe 8 sekund. Średnie spalanie kształtuje się na podobnym poziomie, co w Oplu CT.
Alltrack doskonale trzyma się drogi. Napęd 4×4 przyczynia się również do korzystnego rozłożenia mas. Odpowiednie wyważenie pojazdu bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo podróżnych. Nawet zapakowanie całego bagażnika nie wpływa znacznie na stabilność jazdy. Swoją drogą do Passata wejdzie całkiem sporo, bo 588/1 716 l.

Passat Alltrack to wciąż świeża propozycja na rynku. Od jego premiery nie minęło zbyt dużo czasu. Sytuacja jest tutaj podobna do tego, co w przypadku Amaroka. Volkswagen do tej pory nie specjalizował się zarówno w obszarze kombi 4×4, jak i w segmencie pickupów. Jak się okazuje niemiecki producent szybko się odnajduje w nowych warunkach. Passat Alltrack zachowuje poziom liderów w tej klasie. Brawo!

Volvo V40 Cross Country T5

Samochody Volvo do najtańszych nie należą. Za bezpieczeństwo się płaci. Producent oferuje jednak stałą promocję, ale tylko dla… wybranych grup zawodowych. Jeśli jesteś prawnikiem, lekarzem, architektem, oficerem Wojska Polskiego lub Policji, wykładowcą akademickim, dziennikarzem czy duchownym – możesz liczyć na niższą cenę zakupu. Ta forma przyznawania rabatu dla Volvo jest znamienna. W Stanach Zjednoczonych taki zabieg marketingowy działa już od dawna*. Podsumowując – wyjątkowy samochód i wyjątkowy rabat, ale tylko dla wybrańców.

45543_1_5

[nice_info] Amerykańscy wojskowi są jeszcze hojniej obdarowywani. Po zakupie mogą liczyć na darmowy przelot do Szwecji, nocleg, następnie zwiedzanie fabryki Volvo i darmowy powrót do swojej ojczyzny.[/nice_info]

Wnętrze

Środek kabiny zachowuje typowy dla Volvo, ascetyczny i funkcjonalny charakter. Pionowy kokpit reprezentuje minimalizm i klasę. Na zewnątrz szwedzkie kombi również trzyma poziom. Pod względem stylistyki nadwozia, to jedna z najciekawszych propozycji na rynku. Passat Alltrack może wydawać się zbyt zachowawczy i przez to nudny. Przy nim Volvo wypada nader ciekawie. Niebanalny projekt nadwozia został dopięty na ostatni guzik. Nawet przy typowo miejskich limuzynach, V40 CC nie musi się wstydzić. Szwed z powodzeniem mógłby dodatkowo nosić na nadwoziu niewielki dopisek – Cross City.

...a może to też Cię zainteresuje: