OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Kombi 4×4. Insignia vs. Passat vs. V40

Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo

Opel z nadwoziem kombi i napędem 4×4 został wyceniony na ponad 150 tys. zł (2.0 Turbo). Na pierwszy rzut oka to sporo. Zatem gdzie jest uzasadnienie takiej ceny? „Cywilna” wersja Insignii z napędem na przednią oś i silnikiem benzynowym 140 KM to wydatek wynoszący około 90 tys. zł. Dodatkowych kwot należy szukać w napędzie 4×4 (opartym na sprzęgle Haldex i elektronicznie sterowanym dyferencjale o ograniczonym uślizgu), automatycznej 6-stopniowej przekładni, plastikowymi dodatkami ochronnymi i oczywiście w silniku, który oferuje nieporównywalnie lepsze osiągi. Country Tourer – w porównaniu do standardowego wariantu – jest podwyższony o 20 mm. Można dywagować czy producent nie przesadził z ceną, ale patrząc na rynek od razu można zauważyć, że większość firm wysoko wycenia swoje kombi 4×4.

Opel-Insignia-Country-Tourer-286484

Wyposażenie

Nabywając Insignię dostajemy m.in. sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, automatyczną dwustrefową klimatyzację, tempomat, duży ośmiocalowy dotykowy wyświetlacz multimedialny, skórzane dodatki wykończeniowe, podgrzewane siedziska, 18-calowe felgi (o zgrozo! w końcu to quasi terenowe auto, więc niech chociaż pozory zostaną zachowane), adaptacyjne zawieszenie FlexRide* oraz czujniki deszczu.

[nice_info]Zawieszenie wykorzystujące elektronicznie sterowane tłumienie drgań zostało opracowane przez firmę ZF Sachs. Układ stale zbiera dane dotyczące m.in. pracy skrzyni biegów, prędkości pojazdu oraz systemów wspomagających jazdę (kontrola trakcji, wspomaganie kierownicy). Czujniki stale, z dużą częstotliwością dobiera optymalną w danym momencie siłę tłumienia amortyzatorów.[/nice_info]

Silnik

Drzemiący pod maską motor 2.0 Turbo sprawnie napędza ważącą 1 768 kg Insignię. Do osiągnięcia 100 km/h auto potrzebuje mniej niż 9 sekund. W tej konkurencji, w naszym zestawieniu absolutne zwycięstwo należy do Volvo, który może pochwalić się wynikiem równym 6,4 s.

Opel zapewnia, że półterenowa Insignia zadowoli się średnio 8,6 l paliwa na każde 100 km. W rzeczywistości spalanie będzie nieco większe, ale akceptowalne.
Silnik generuje 250 KM i pokaźne 400 Nm momentu. Aby wykorzystać maksimum możliwości jednostki należy ją utrzymywać na wyższych obrotach. Silnik śmiało można zaliczyć do ery tzw. downsizingu. Dwulitrowa konstrukcja została mocno doładowana, stąd takie wartości osiągów.

...a może to też Cię zainteresuje:

Napęd 4Motion

Czterolokomocja Dzieje napędu na obie osie są równie długie jak historia samej motoryzacji. Nie bez przyczyny tak często sięgano po

Czytaj dalej >>
AKADEMIA 4x4 - SKLEP.OFF-ROAD.PL
MAGAZYN OFF-ROAD PL
PRZYGODY