OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Kombi 4×4. Insignia vs. Passat vs. V40

Funkcjonalność

Insignia jest największym autem z porównania. Mimo to w środku pomiędzy nią, a Passatem nie widać wyraźnej różnicy. Wnętrze Opla jest mocno „obite” tapicerką (swoją drogą o bardzo dobrej jakości) co może zabierać trochę przestrzeni. Schowków jest pod dostatkiem. Materiały użyte do wykończenia są miękkie, miłe w dotyku. Stylistycznie jest lepiej niż dobrze. Nawet kształt podłokietnika został zaprojektowany ze smakiem.
Bagażnik kombi kryje 540 l (VW – 588 l) objętości. W razie potrzeby tę wartość można szybko zwiększyć do 1 530 l.

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

VW Passat w prezentowanej wersji jest nieco tańszy od konkurencyjnej Insignii. Wariat 2.0 TSI 4MOTION DSG kosztuje niecałe 149 tys. zł. Podobnie jak rywale napęd bazuje na sprzęgle typu Haldex. Jest to układ relatywnie tani w produkcji oraz skuteczny w działaniu. W normalnych warunkach napęd dystrybuowany jest na przednią oś. W razie utraty przyczepności któregoś z kół elektroniczny „móżdżek” zapewnia „dopędzanie” drugiej osi. Na reakcję dołączenia napędu tylnej osi nie trzeba specjalnie długo czekać. Jest to idealne rozwiązanie do zastosowań drogowych. Rodzeństwo z koncernu – Audi – w swoich kombi 4×4 stosuje droższe rozwiązania – układ typu Torsen.

http://www.autogaleria.hu -

Wzór do naśladowania

Wnętrze Passata Alltracka w zasadzie nie różni się od standardowej wersji. Mamy tutaj ten sam porządek i przestrzeń. Wysokie osoby znajdą dostateczną ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Łaknący prestiżu mogą sięgnąć po wersję ze skórzanym wykończeniem. Do pakietu wyposażenia można dodać podgrzewanie siedzisk oraz możliwość wentylacji w obu fotelach. Na liście opcji znajdziemy także podgrzewane dysze spryskiwaczy – jeśli planujemy podróże do zimnych zakątków Europy, wówczas mogą się one przydać. Ceny niektórych dodatków mają horrendalną cenę, dlatego warto się dwa razy zastanowić, zanim się je wybierze.

Sam kokpit Volkswagena jest wzorem do naśladowania. Każdy przełącznik jest na właściwym miejscu. Do obsługi instrumentów wystarczy intuicja, myśleć za dużo nie trzeba. Poza kilkoma szczegółami trudno rozpoznać, że mamy do czynienia z odmianą Alltrack. Uwagę zwraca umieszczony przy lewarku skrzyni biegów przycisk OFF ROAD. Po jego wciśnięciu następuje zmiana charakterystyki pracy systemu ABS, dyferencjałów oraz przepustnicy gazu. To samo dotyczy działania automatycznej skrzyni DSG, notabene świetnej. Jazdę w terenie ułatwiają „asystenci” zjazdu oraz wjazdu na wzniesienie.

...a może to też Cię zainteresuje: