OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Yamaha Wolverine X2

Yamaha Wolverine X2

Inspirowana Rhino

 W 2019 roku do oferty firmy Yamaha dołączył dwuosobowy model Wolverine X2. Inspiracją do jego powstania były opinie klientów oraz wycofany już ze sprzedaży model Rhino, który zaskoczył kierowców dzielnością terenową i walorami użytkowymi.

Yamaha Rhino była produkowana w latach 2004-2013 i przez wielu uważana za najbardziej wszechstronnego quada, jaki kiedykolwiek powstał. Tak dobrą opinię pojazd zyskał dzięki połączeniu bardzo dobrych parametrów terenowych z walorami użytkowymi (kompaktowe rozmiary, skrzynia ładunkowa, możliwości holownicze).

Yamaha Wolverine X2

Yamaha Wolverine X2

Przeznaczona na 2019 rok Yamaha Wolverine X2 bazuje na dostępnym w ubiegłorocznej ofercie modelu R-spec, który został odpowiednio zmodernizowany i ulepszony. Sporo elementów zaczerpnięto również z czteroosobowego Wolverina X4 – przede wszystkim mocny, dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 850 cm³ sparowany ze sprawdzoną przekładnią paskową Ultramatic. Jednostka nie jest demonem prędkości, ale charakteryzuje się spokojną i cichą pracą oraz dynamicznym przyspieszeniem. Ponadto silnik dostarcza moment obrotowy wystarczający do łatwego kontrolowania pojazdu w skomplikowanym terenie przy małych prędkościach. Dopełnieniem tych elementów jest sprawny układ napędowy On-Command ze zmiennymi trybami 2WD, 4WD i blokadą mechanizmu różnicowego. Taka kombinacja sprawia, że za sterami Yamahy można ruszyć w każdy teren.

Yamaha Wolverine X2

Yamaha Wolverine X2

Użytkowy

Właściciele Wolverine R-Spec narzekali głównie na małą pojemność skrzynki ładunkowej, co nie mogło umknąć uwadze konstruktorów modelu X2. Ten zyskał bowiem nie tylko większą (jej ładowność wzrosła dwukrotnie), ale też bardziej funkcjonalną „pakę”. Oprócz tego po bokach skrzyni ładunkowej zamontowano zaczepy i haki umożliwiające bezpieczny przewóz ładunków. Zdolności holownicze pojazdu wzrosły do 900 kg.

Ładowność skrzyni modelu X2 wzrosła dwukrotnie

Ładowność skrzyni modelu X2 wzrosła dwukrotnie

Yamaha Adventure Pro

Jedną z najciekawszych opcji, jaka znalazła się na wyposażeniu modelu Wolverine X2, jest Adventure Pro, czyli gotowy do pracy tablet współpracujący z systemem operacyjnym Android. Urządzenie oferuje wiele przydatnych opcji, w tym: mapy i nawigację GPS, planowanie podróży online oraz przechowywanie danych i udostępnianie ich w mediach społecznościowych. Za pomocą urządzenia możliwe jest również monitorowanie parametrów pojazdu, w tym prędkości, obrotów silnika, temperatury, wybranego trybu pracy napędu – wszystkie te informacje wyświetlane są na wytrzymałym, 7-calowym, wodoodpornym wyświetlaczu.
Dzięki temu, że Adventure Pro jest przenośny, może zostać zsynchronizowany z komputerem stacjonarnym w domu i używany do planowania poszczególnych etapów weekendowej wycieczki. Może być też używany w aucie, tym samym zastępując klasyczne urządzenie do nawigacji.

Urządzenie może zostać zsynchronizowane również z innymi pojazdami producenta, w tym z modelami Wolverine i YXZ1000R.

Wolverine X2 nie boi się żadnego terenu

Wolverine X2 nie boi się żadnego terenu

Oferta

Podstawowa wersja modelu Wolverine X2 kosztuje 12 699 $. Za wariant R-Spec z amortyzatorami piggyback firmy KYB, twardym dachem, bocznymi drzwiami oraz aluminiowymi felgami przyjdzie nam zapłacić 14 499 $, a na wersję pokrytą kamuflażem – coś dla myśliwych i miłośników outdooru – musimy wydać 14 949 $. Natomiast edycja limitowana R-Spec Special Edition to koszt 15 299 $.

Yamaha Wolverine X2

Yamaha Wolverine X2

Yamaha Wolverine X2

Yamaha Wolverine X2

Yamaha Wolverine X2 R-Spec SE – dane techniczno-eksploatacyjne

SILNIK

pojemność skokowa – 847 dm3, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy, stopień sprężania – 10.5:1, średnica x skok tłoka – 82.0 x 82.2 mm, elektroniczny wtrysk paliwa
PRZEKŁADNIA
paskowa Ultramatic, tryby pracy: L/H/N/R

NAPĘD

2WD/4WD/4WD z blokadą

ZAWIESZENIE

przód – niezależne, podwójne wahacze ze stabilizatorem przechyłów, w pełni regulowane amortyzatory KYB, skok zawieszenia – 221 mm
tył – niezależne, podwójne wahacze ze stabilizatorem przechyłów, w pełni regulowane amortyzatory KYB, skok zawieszenia – 226 mm

HAMULCE

podwójne tarcze hamulcowe, hamulec postojowy

OPONY

przód – AT 26 x 8-12 Maxxis MU75, tył – AT26 x 10-12 Maxxis MU76

MASY, WYMIARY

długość x szerokość x wysokość – 2 921 x 1 501 x 1 900 mm, rozstaw osi – 2 101 mm, prześwit – 279 mm, promień skrętu – 4,5 m, masa własna – 719 kg, uciąg – 900 kg, pojemność zbiornika paliwa – 35 l

autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje: