OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

R-Six Team awansuje w klasie T4.1

Na trasie San Miguel de Tucuman do Cordoby zespoły ciężarówek jechały całkowicie inny etap rajdu Dakar 2013, niż samochody, motocykle czy quady. Cały etap przebiegać miał pod znakiem słonych jezior, jednak organizator zapewnił zespołom ciężarówek odcinek prawie jak rajdów WRC. Z całą pewnością organizatorzy dostosowali się do klimatów rajdowej stolicy Ameryki Południowej. Bo to właśnie w Cordobie rozgrywano rajd Argentyny.

„Rozruch był trudny technicznie i nawigacyjnie. Dużo kratek w roadbooku, trudna trasa, bardzo dużo zakrętów. Praktycznie jechaliśmy według schematu, gaz do dechy, hamulec i zakręt. I tak przez prawie całą trasę.” – powiedział w Cordobie Robin Szustkowski, kierowca i pilot Unimoga R-Six Team. – „Porównanie do WRC jest całkowicie prawidłowe. Cały odcinek był bardzo kręty, ponadto szutry i kamienie. Oczywiście było trochę niespodzianek, jak jazda przez miejscowość, między domami. Czasami ograniczenia w roadbooku ograniczały nas do prędkości 30km/h. Dużo tych ograniczeń, ale i masa ludzi na trasie i w oknach domów.” – dodaje Szustkowski

Rajdowy charakter odcinka potwierdza Jarek Kazberuk.

-„Dziś to Robin siedział za kółkiem, a ja nawigowałem i obaj jesteśmy zadowoleni z tego odcinka. To typowy dla WRC fragment trasy rajdu Dakar. Odcinek wręcz przygotowany do szybkiej, technicznej jazdy. Dużo było hamowania i natychmiastowego rozpędzania, aż zużyliśmy prawie całe klocki hamulcowe.” – opowiada Jarosław Kazberuk, pilot i kierowca dzielący na zmianę obowiązki z Robinem Szustkowskim. „ Spotkała nas oczywiście na trasie ciekawa przygoda. Na około 1,5 kilometrze odcinka, po ostrym zakręcie wpadliśmy między drzewa. Na szczęście Robin wyprowadził samochód, ale chwila dekoncentracji i byłby problem. Przez blisko 100 km jechaliśmy za teoretycznie mocniejszą ciężarówką, która pomimo systemu informującego o wyprzedzaniu, nie chciała nas puścić. Dopiero po 100 km siedliśmy jej tak mocno na ogonie, że nie miała wyjścia i nam ustąpiła.” – dodaje Kazberuk.

Po 9 etapach rajdu Dakar 2013, załoga Szustkowski / Kazberuk / Białowąs zajmuje wstępnie 26 miejsce w klasyfikacji generalnej ciężarówek i utrzymuje drugie miejsce w klasie produkcyjnych samochodów ciężarowych T4.1

 

Wyniki 9 etapu rajdu Dakar 2013

Nr. Start. Załoga czas przejazdu różnica do lidera
1 503 LOPRAIS ALES (CZE) 03:18:32
2 509 VERSLUIS PETER (NLD) 03:18:39 00:00:07
3 510 KARGINOV ANDREY (RUS) 03:20:08 00:01:36
4 506 KOLOMY MARTIN (CZE) 03:20:45 00:02:13
5 502 VAN VLIET MARCEL (NLD) 03:21:10 00:02:38
22 540 BARAN GRZEGORZ (POL) 03:50:49 00:32:17
31 546 SZUSTKOWSKI ROBERT JAN (POL) 04:04:09 00:45:37

 

Klasyfikacja generalna po 9 etapach (wyniki wstępne)

Nr. Start. Załoga czas przejazdów różnica do lidera
1 501 NIKOLAEV (RUS), SAVOSTIN (RUS), RYBAKOV (RUS) KAMAZ 023:10:20
2 506 KOLOMY (CZE), KILIÁN (CZE), KILIÁN (CZE) TATRA 023:28:16 00:17:56
3 505 MARDEEV (RUS), BELYAEV (RUS), MIRNIY (RUS) KAMAZ 023:43:52 00:33:32
4 500 DE ROOY (NLD), COLSOUL (BEL), RODEWALD (NLD) IVECO 024:10:16 00:59:56
5 510 KARGINOV (RUS), DEVYATKIN (RUS), MOKEEV (RUS) KAMAZ 024:10:24 01:00:04
26 546 SZUSTKOWSKI (POL), KAZBERUK (POL), BIALOWAS (POL) MERCEDES 034:07:59 10:57:39
39 540 BARAN (POL), BOBA (POL), JACHACY (POL) MAN 040:11:59 17:01:39

 

źródło: R-Six Team

fot. R-Six Team

...a może to też Cię zainteresuje: