OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Nowe BMW X3 oficjalnie

Marka BMW publikuje pierwsze oficjalne zdjęcia zmodernizowanego modelu X3. Samochód zaprezentuje się szerokiej publiczności podczas najbliższej wystawy branżowej w Paryżu.

Nowe BMW X3 to następca modelu notującego świetne wyniki sprzedaży. Kolejna wersja nada nowego wymiaru radości z jazdy autem typu SAV tej klasy. W stopniu większym niż kiedykolwiek wcześniej, nowe BMW X3 ustanawiać będzie standardy pod względem właściwości jezdnych i wydajności, a jednocześnie zjednywać sobie będzie zwolenników dzięki znacznie większemu komfortowi jazdy. Design nowego X3 łączy w sobie cechy typowe dla rodziny modeli X z dynamiczną linią nadwozia. Dzięki przestronnemu oraz wyjątkowo funkcjonalnemu wnętrzu, poziom wygody podróżowania oraz możliwości transportowych można teraz dostosować do ściśle określonych wymogów indywidualnych. Napęd na cztery koła BMW xDrive nie tylko optymalizuje trakcję, ale został również zmodyfikowany pod kątem zwiększonej dynamiki jazdy. Nowe BMW X3 oferuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne oraz bezkompromisową różnorodność, stanowiąc połączenie przyjemności z jazdy z wygodą, funkcjonalnością, trwałością i elegancją.

Nowe BMW X3 dostępne będzie z dwiema supernowoczesnym jednostkami napędowymi. Montowany w modelu BMW X3 xDrive20d, czterocylindrowy diesel generuje moc maksymalną o wartości 135 kW/184 KM, czyli o 5 kW więcej od swego poprzednika. Jednocześnie, średnie zużycie paliwa w cyklu EU zostało ograniczone o 14%, do 5,6 litra/100 km. Nowe BMW X3 xDrive35i napędza rzędowa, benzynowa szóstka generująca 225 kW/306 KM mocy.

Design

Design nadwozia nowego BMW X3 to połączenie elegancji, trwałości i zwinności. Zestawienie płasko zakończonego przodu z wysokim tyłem pojazdu buduje – z perspektywy bocznej – dynamiczny i masywny zarys sylwetki auta i zdradza jego sportowe inklinacje. Wypukłe i wklęsłe powierzchnie podkreśla układ wyraziście poprowadzonych linii, co nadaje nadwoziu wygląd drobiazgowo i skrupulatnie ukształtowanej rzeźby. Typowe dla serii X ciemne osłony w dolnej części karoserii w nowym BMW X3 zyskują wyjątkowo dyskretny design.

W przedniej części nowego BMW X3 znajdziemy poprowadzony ukośnie przedni grill o tak charakterystycznym dla BMW kształcie, masywne zespoły lamp, solidną dolną osłonę oraz pokrywę silnika, której kształt buduje sześć linii zbiegających się przy osłonie chłodnicy. Stylistycznie całość robi ogromne wrażenie, dodatkowo potęgowane jeszcze przez typowy dla serii X, trójkątny układ oświetlenia – okrągłe przednie reflektory oraz światła przeciwmgielne, które rozsunięto maksymalnie do zewnątrz. Górną krawędź zespołu reflektorów ozdobiono chromowaną obwódką, co nadaje im wyrazistego, typowego dla pojazdów marki BMW wyglądu. W połączeniu z dostępnymi w opcji reflektorami ksenonowymi, pojazd może być również wyposażony w światła do jazdy dziennej wykonane z białych diod LED tworzących kształt pierścienia.

Patrząc na nowe BMW X3 z boku, natychmiast dostrzegamy unikalną interpretację charakterystycznej dla serii X stylistyki. Mocno wyprofilowane wnęki kół i nadkola oraz niewielka odległość dzieląca przednią oś od panelu instrumentów zdradza zastosowaną w pojeździe technologię napędu na cztery koła i podkreśla siłę i masywny charakter auta typu SAV. Dynamiczną sylwetkę uwypuklają jeszcze wyraźniej trzy charakterystyczne linie. Typowe dla modeli marki BMW przetłoczenie na wysokości klamki, w nowym BMW X3 najpierw gwałtownie wznosi się biegnąc przez przedni błotnik, a następnie łagodną krzywizną spływa ku tyłowi pojazdu. Dwie bardziej dyskretne linie podążają śladem tego przetłoczenia nad wnękami kół.

W tylnej części pojazdu dominują poziome linie, które jeszcze wydatniej podkreślają masywną sylwetkę i charakter nowego BMW X3. Przemyślany design i wyraziście ukształtowane powierzchnie potęgują atrakcyjną grę świateł i cieni. Rozstrzelone szeroko tylne lampy w kształcie litery „T” to kolejna charakterystyczna cecha nowego BMW X3. W połączeniu z dostępnymi w opcji ksenonami, zespół świateł diodowych LED odzwierciedla typowy „nocny” design BMW.

Wnętrze

Przestrzeń, duża możliwość aranżacji, wysokiej jakości materiały oraz charakterystyczny trójwymiarowy, powierzchniowy design sprawia, iż wnętrze nowego BMW X3 wyróżnia klimat klasy premium i inteligentna funkcjonalność. Stylizację panelu instrumentów zdominowały poziome linie, co wydatnie podkreśla imponującą szerokość wnętrza. Jak przystało na BMW, design zorientowany jest na kierowcę, co wyraźnie sugeruje asymetryczny projekt konsoli środkowej. Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia wsiadanie oraz zapewnia doskonała widoczność w ruchu drogowym. W panel instrumentów wkomponowano wyświetlacz sterowania dostępnym w opcji systemem BMW iDrive. 8,8-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości, w który wyposażono system nawigacji Professional w nowym BMW X3, to największy tego typu monitor pokładowy w tym segmencie.

Z przodu i z tyłu nowe BMW X3 oferuje użytkownikom szereg dużych schowków, podstawek i uchwytów na napoje. Trzy tylne fotele zapewniają niezwykle wysoki poziom komfortu nawet podczas dłuższych podróży i znacznie większą przestrzeń na nogi i na wysokości piersi w porównaniu z poprzednią wersją modelu. Przy pojemności od 550 do 1600 litrów, bagażnik nowego BMW X3 oferuje najwięcej przestrzeni załadunkowej w segmencie. Jednocześnie, bezkonkurencyjna pozostaje również różnorodność sposobów aranżacji wnętrza. Oparcia tylnych foteli dzielą się w stosunku 40:20:40, a każde z nich może być składane indywidualnie lub razem. Dzięki temu możliwe jest stopniowe dopasowanie przedziału bagażowego by jego funkcjonalność idealnie odpowiadała aktualnym potrzebom.

Gama silników
W porównaniu z bezpośrednimi rywalami, nowe BMW X3 xDrive20d oferuje teraz lepsze osiągi i wyższą wydajność. Napędza je dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka wysokoprężna z aluminiową skrzynią korbową i bezpośrednim układem wtryskowym typu Common Rail. Silnik generuje moc maksymalną o wartości 135 kW/184 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. Taka moc pozwala rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy, aż do prędkości maksymalnej 210 km/h. Przy średnim zapotrzebowaniu na paliwo na poziomie 5,6 litra/100 km oraz emisji CO2 równej 149 g/km, BMW X3 xDrive20d ustanawia nowe standardy wydajności w swoim segmencie. Nowe BMW X3 xDrive20d z automatyczną skrzynią biegów zapewnia identyczne wartości przyśpieszenia, prędkość maksymalną i zużycie paliwa, przy emisji CO2 na poziomie 147 g/km.

Jednostkę napędową BMW X3 xDrive35i cechuje dynamika, praca w szerokim zakresie prędkości obrotowych, wysoka kultura pracy oraz wydajność i oszczędność paliwa. Jednostka ta posiada zatem cechy typowe dla sześciocylindrowego, rzędowego silnika marki BMW, łącząc je – dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii – na wyjątkowo wysokim poziomie. Technologia BMW TwinPower Turbo, układ wtryskowy High Precision Injection oraz system sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego w rozrządzie (Valvetronic) po raz pierwszy połączono razem. W rezultacie trzylitrowa jednostka generuje moc maksymalną o wartości 225 kW/306 KM przy 5800 obr./min. oraz maksymalny moment 400 Nm dostępny przy 1300 obr./min. Silnik ten pozwala X3 xDrive35i rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Jednak BMW X3 xDrive35i oferuje nie tylko świetne osiągi i dynamikę jazdy. Pojazd ma również nieporównywalnie mniejszy apetyt na paliwo i zdecydowanie niższy poziom emisji w swej klasie. Średnie zużycie paliwa w cyklu EU wynosi 8,8 litra/100 km, a emisja CO2 204 g/km.


Informacja: BMW

...a może to też Cię zainteresuje:

HORCH 15 Kfz 15

Militarny rdzeń Przed wybuchem II wojny światowej niemieckie władze postanowiły uruchomić produkcję samochodów terenowych średniej klasy przeznaczonych dla wojska. Przełomem

Czytaj dalej >>