Summa summarum
Jeep Cherokee KJ to wciąż wyjątkowo dobra oferta w tym segmencie. Model ten nie jest przesadnie tani, ale też nie jest drogi. Jego ceny wydają się w pełni akceptowalne. Ponadto auto jest przestronne, pakowne i, co najważniejsze, posiada tradycyjny, wydolny w terenie układ przeniesienia napędu. Przy tym jest kompaktowy, łatwy w prowadzeniu zarówno w trasie, jak i w mieście. Biorąc pod lupę rynek wtórny, warto jeszcze raz zaznaczyć, że jest to wyjątkowo mało awaryjny model. Plusem jest też duża podaż. Off-roadowców może przekonać szeroka oferta elementów tuningowych. Kto szuka ciekawego, osobliwego auta, które doskonale łączy cechy twardej terenówki i crossovera, niech bacznie przegląda oferty ze słowami kluczowymi Cherokee KJ.
Silniki
2,4 l
rzędowy, DOHC, 4-cylindrowy, 16 zaworów, pojemność 2 429 cm³, moc silnika 112 kW (150 KM) przy prędkości obrotowej 5 600 obr./min, maksymalny moment obrotowy 224 Nm przy 4 000 obr./min, konstrukcja: blok żeliwny, głowica aluminiowa
2,5 l
rzędowy, DOHC, 4-cylindrowy, pojemność 2 499 cm³, moc silnika 105 kW (143 KM), maksymalny moment obrotowy 343 Nm, wtrysk bezpośredni – common rail, konstrukcja: blok żeliwny, głowica aluminiowa
3,7 l
widlasty, SOHC, 6-cylindrowy, kąt rozwarcia 90º, pojemność 3 701 cm³, moc silnika 157 kW (210 KM) przy prędkości obrotowej 5 200 obr./min, maksymalny moment obrotowy 319 Nm przy 4 000 obr./min, konstrukcja: blok żeliwny, dwie głowice aluminiowe
2,8 l
rzędowy, DOHC, 4-cylindrowy, 16 zaworów, turbodiesel z systemem common-rail, pojemność 2 776 cm³, moc silnika 120 kW (163 KM) przy prędkości obrotowej 3 800 obr./min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1 800 obr./min, konstrukcja: blok żeliwny, głowica aluminiowa
Chronologia zmian modelu
2001 – debiut na targach w Detroit
2002 – pierwsze egzemplarze w Polsce
2004 – model Renegade
2004 – nowa jednostka diesla – VM 2,8 i koniec produkcji VM 2,5
2006 – wycofanie z oferty benzynowca 2,4 l
2008 – koniec produkcji modelu
Autor: Grzegorz Surowiec, Aleksander Goliat, Zdjęcia: Jeep, archiwum