Zgodnie z werdyktem IIHS tytuły Top Safety Pick 2010 uzyskały poprzednio: Dodge Journey 2010, Dodge Avenger 2010*, Chrysler Sebring 2010* oraz Jeep Patriot 2010 (wyposażony w dostępne opcjonalnie boczne poduszki fotelowe).
Do tego grona dołącza teraz nowy Jeep Grand Cherokee 2011.
„Obok legendarnych możliwości użytkowych i doskonałej charakterystyki jezdnej na drodze, nowy Grand Cherokee 2011 reprezentuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów – mówi Mike Manley, wiceprezes i CEO marki Jeep. „Dzięki ponad 45 współdziałających ze sobą elementów i rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa jak elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, system zapobiegający wywróceniu ERM, aktywne zagłówki, adaptacyjna kontrola prędkości, systemy ostrzegawcze o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd i sygnalizacji martwych pól widzenia czy też wykrywania obiektów przecinających drogę cofania – użytkownik nowego Grand Cherokee jest jeszcze lepiej chroniony zarówno na drodze jak i poza nią.”
Wśród producentów motoryzacyjnych, do Chrysler Group należy ponad 20 procent pojazdów typu SUV klasy średniej, które otrzymały status Top Safety Pick IIHS oraz ponad 12 procent ogólnej liczby tytułów Top Safety Pick przyznanych przez ten instytut we wszystkich segmentach rynkowych. Wyróżnienia IIHS otrzymują pojazdy wyposażone w ESC i spełniające wymogi testów Instytutu w zakresie odporności na kolizję czołową, boczną i tylną oraz (co jest nowością w roku 2010) także i wytrzymałości struktury dachowej.
„Pojazdy wyróżniane tytułem Top Safety Pick spełniają najwyższe standardy odporności w testach zderzeniowych – mówi wiceprezes IIHS Adrian Lund. „Oznacza to, iż Jeep Grand Cherokee 2011 posiada najnowocześniejsze wyposażenie chroniące pasażerów w najczęściej spotykanych rodzajach kolizji drogowych oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, który według naszych badań może takim kolizjom skutecznie zapobiegać.”
Zarówno Jeep Grand Cherokee 2011 jak i Jeep Patriot 2010, Chrysler Sebring 2010, Dodge Avenger 2010 oraz Dodge Journey 2010 reprezentują dwojakie podejście do kwestii bezpieczeństwa: od strony biernej oraz od strony czynnej – w postaci rozwiązań zapobiegających wypadkom i kolizjom drogowym. Do standardowych lub dostępnych opcjonalnie rozwiązań bezpieczeństwa w tych pięciu pojazdach należą: ESC z systemem kontroli trakcji, asystent hamowania awaryjnego i system przeciwblokujący hamulców ABS, aktywne zagłówki foteli przednich, zaawansowane czołowe poduszki wielostopniowe kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki fotelowe. Nowej konstrukcji aktywne zagłówki foteli przednich wysuwają się do przodu w przypadku kolizji tylnej i poprzez ograniczenie wstecznego ruchu głowy kierowcy i/lub pasażera – pozwalają jeszcze bardziej zminimalizować zagrożenie uszkodzeń kręgosłupa szyjnego.