Wczoraj pisaliśmy o tym, że weekend będzie mocny i pełny wrażeń. Dziś nie pozostaje nam nic innego, jak tylko opisać pokrótce pierwsze dwie imprezy tego weekendu. Na pierwszy ogień idą – Warmiński Rajd Przeprawowy i Rajd o puchar Starosty Kołobrzeskiego
Warmiński Rajd Przeprawowy
Warmiński Rajd Przeprawowy w tym roku przyjął formę pucharu. Zawodnicy punktowani są wg systemu Formuły 1 (punktowane jest pierwszych 10 miejsc wartościami od 10 do 1 punktu), zaś triumfatorem całości będzie ten, kto zdobędzie najwięcej punktów we wszystkich pięciu eliminacjach. Pierwsza runda zakończyła się zwycięstwem załogi Łażniewski/Kleinschmidt w Turystyku, Babkiewicz/Majchrzak w Wyczynie i Ciemny/Lebiedż w Extrim. Nie było jednak łatwo – wszystko było tak zmrożone, że ciężkie, wyekwipowane terenówki kręciły ósemki po zamarzniętych stawach! Na ten weekend zapowiadane jest jakieś 50 km dojazdówek i 6 bardzo trudnych OS-ów. To daje w sumie jakieś 20 km wąwozów i około 800 m żwirowni do przejechania w ciągu 24 godzin. Na dzień dzisiejszy liczba zgłoszeń wynosi 40 i rośnie. Maksimum to 60, więc jest realna szansa, że ilość zawodników na starcie dobije do limitu. Ciekawe, czy prowadzącym po pierwszej rundzie uda się obronić pozycję liderów.
{gallery}warminski{/gallery}
Rajd o puchar Starosty Kołobrzeskiego
Czasami bywa tak, że przeprawy z „ekologami” są korzystne. Celowo ująłem ekologów w cudzysłów, bo ci, o których chodzi, koło prawdziwej ekologii nawet nie stali. Mimo układania trasy wraz z leśnikami, Organizatorzy Rajdu o puchar Starosty Kołobrzeskiego natknęli się na ludzi, którzy uznali, że znają się na lesie lepiej, od opiekunów tego lasu. Efekt? Konieczność zmiany trasy, a co za tym idzie – długa nieobecność w domach i zbliżające się „widmo rozwodów”… Całe szczęście udało się uniknąć rodzinnych tragedii, za to trasa rajdu jest chyba jeszcze lepsza, niż pierwotnie planowana. Ze względu na wielu uczestników w klasie Wyczyn Organizatorzy nieco odpuścili, ograniczyli też ilość przepraw przez wodę. Nie znaczy to jednak, że szykuje się łatwa zabawa. Bynajmniej! Ciekawe wąwozy, bardzo interesujące wykorzystanie nasypu po kolei wąskotorowej, dużo, bardzo dużo błota (tym bardziej, że zapowiadane są roztopy) – będzie dobrze. A do tego początek na pętli na drodze czołgowej. 62 załogi będą miały co robić!
{gallery}OPSK{/gallery}
Informacja: Redakcja ORPL