OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Farmer

Polaris Ranger Crew XP 1000

Polaris Ranger Crew XP 1000

Polaris Ranger Crew został zaprojektowany tak, by zostawić swoich konkurentów daleko w tyle. Taką przewagę ma zapewniać mu silnik ProStar 1000 o mocy 82 KM, która przekłada się m.in. na zdolności holownicze pojazdu, sięgające ponad 1 100 kg. Dodatkowym atutem jest możliwość transportu aż 6 osób!

Polaris Ranger Crew XP 1000

Polaris Ranger Crew XP 1000

Nowy Ranger ma być też mocniejszy i trwalszy. Oferuje on bowiem dziesiątki ulepszeń, w tym bardziej sztywne, jednoczęściowe podwozie, całkowicie przeprojektowaną, wytrzymałą przekładnię PVT, pełnowymiarową płytę poślizgową i uszczelnione tuleje zawieszenia – wszystko objęte standardową roczną gwarancją producenta.

Lepszy

Pojazd oferuje 13-calowy prześwit oraz wytrzymałe, 27-calowe, 6-warstwowe opony z przeprojektowanym bieżnikiem – znacznie bardziej odpornym na przebicie. „Gumy” mają zapewniać również w miarę cichą jazdę na każdej nawierzchni.

Dzięki 11-calowemu skokowi zawieszenia Ranger ma świetnie wybierać nierówności – producent obiecuje, że jazda będzie gładka i komfortowa nawet na bardzo wyboistym terenie. Pojazd może się też pochwalić krótszym od poprzednika o 10% promieniem skrętu i wspomaganiem kierownicy w standardzie, dzięki czemu poruszanie się i manewrowanie na ciasnych szlakach stanie się łatwiejsze.

Polaris Ranger Crew XP 1000

Polaris Ranger Crew XP 1000

Kabina

Użytkownicy nowego Rangera z pewnością docenią też zmiany, jakie zaszły w kabinie. Pojawiły się m.in. regulowane fotele pokryte grubszą i bardziej komfortową tapicerką, nowy monitor wyświetlający najważniejsze informacje i parametry jazdy, schowki (m.in. schowek pod siedzeniami) oraz uchwyty na kubki. Dodano też nieco miejsca na nogi (zarówno z przodu, jak i z tyłu).

Polaris Ranger Crew XP 1000

Polaris Ranger Crew XP 1000

Akcesoria

Polaris oferuje długą listę akcesoriów dostosowanych do modelu Ranger Crew, w tym mocny zderzak przedni z zawiesiem dla narzędzi, płytą montażową pod wyciągarkę oraz punktami montażowymi pod oświetlenie. Dostępny jest również system kabinowy RANGER Pro Shield oraz opony Pro Armour Harvester, opracowane we współpracy z Pro Armor (ogumienie jest 10-warstwowe i posiada potrójnie opasane ściany boczne).

$$$

Nowy Ranger Crew występuje w trzech kolorach: Sage Green, Sunset Red Metallic oraz Polaris Pursuit Camo, i jest dostępny w amerykańskich punktach sprzedaży od końca kwietnia. Ceny ulepszonej maszyny zaczynają się od 16 299 $.

Polaris Ranger Crew XP 1000 Northstar Hvac Edition

Northstar Hvac Edition to specjalna wersja Rangera stworzona z myślą o jeździe w niekorzystnych warunkach terenowych lub pogodowych. Pojazd został bowiem fabrycznie wyposażony w system ogrzewania oraz klimatyzację, a także system kabinowy RANGER Pro Shield. Większe powierzchnie uszczelniające i nowe uszczelki pomagają utrzymać odpowiednią temperaturę oraz zapobiegają przedostawania się do kabiny kurzu, co znacznie podnosi komfort jazdy.

Polaris Ranger Crew XP 1000

Polaris Ranger Crew XP 1000


Polaris Ranger Crew XP 1000 – dane techniczno-eksploatacyjne

SILNIK

chłodzony cieczą, pojemność skokowa – 999 cm3, rozrząd – DOHC, dwucylindrowy, 4-suwowy, elektroniczny wtrysk paliwa, moc maksymalna – 82 KM

PRZEKŁADNIA

automatyczna, PVT, tryby jazdy: H/L/N/R/P

NAPĘD

AWD/2WD/VersaTrac Turf Mode

ZAWIESZENIE

przód, tył – podwójne wahacze, skok zawieszenia – 279 mm

KOŁA

aluminiowe felgi Black Xcelerator 2.0, przód – 27 x 9-12 Maxxis MU51, tył – 27 x 11-12 Maxxis MU51

HAMULCE

hydrauliczne, tarcze hamulcowe z dwutłoczkowymi zaciskami

MASY, WYMIARY

długość x szerokość x wysokość – 3 860 x 1 580 x 1 960 mm, rozstaw osi – 287 mm, prześwit – 330 mm, pojemność zbiornika paliwa – 43,5 l, masa własna – 878 kg, ładowność – 794 kg, wymiary skrzyni ładunkowej (długość x szerokość x wysokość) – 933 x 1 378 x 318 mm

Autor: Karolina Dukla, zdjęcia: Polaris

...a może to też Cię zainteresuje:

Irlandia

Szmaragdowa Wyspa Dawno, dawno temu wymyśliliśmy sobie, że jak wejdziemy w posiadanie małego samochodu (dużo mniejszego od Honkera), to pojedziemy

Czytaj dalej >>