Polaris Ranger Crew XP 1000
Polaris Ranger Crew został zaprojektowany tak, by zostawić swoich konkurentów daleko w tyle. Taką przewagę ma zapewniać mu silnik ProStar 1000 o mocy 82 KM, która przekłada się m.in. na zdolności holownicze pojazdu, sięgające ponad 1 100 kg. Dodatkowym atutem jest możliwość transportu aż 6 osób!
Nowy Ranger ma być też mocniejszy i trwalszy. Oferuje on bowiem dziesiątki ulepszeń, w tym bardziej sztywne, jednoczęściowe podwozie, całkowicie przeprojektowaną, wytrzymałą przekładnię PVT, pełnowymiarową płytę poślizgową i uszczelnione tuleje zawieszenia – wszystko objęte standardową roczną gwarancją producenta.
Lepszy
Pojazd oferuje 13-calowy prześwit oraz wytrzymałe, 27-calowe, 6-warstwowe opony z przeprojektowanym bieżnikiem – znacznie bardziej odpornym na przebicie. „Gumy” mają zapewniać również w miarę cichą jazdę na każdej nawierzchni.
Dzięki 11-calowemu skokowi zawieszenia Ranger ma świetnie wybierać nierówności – producent obiecuje, że jazda będzie gładka i komfortowa nawet na bardzo wyboistym terenie. Pojazd może się też pochwalić krótszym od poprzednika o 10% promieniem skrętu i wspomaganiem kierownicy w standardzie, dzięki czemu poruszanie się i manewrowanie na ciasnych szlakach stanie się łatwiejsze.
Kabina
Użytkownicy nowego Rangera z pewnością docenią też zmiany, jakie zaszły w kabinie. Pojawiły się m.in. regulowane fotele pokryte grubszą i bardziej komfortową tapicerką, nowy monitor wyświetlający najważniejsze informacje i parametry jazdy, schowki (m.in. schowek pod siedzeniami) oraz uchwyty na kubki. Dodano też nieco miejsca na nogi (zarówno z przodu, jak i z tyłu).
Akcesoria
Polaris oferuje długą listę akcesoriów dostosowanych do modelu Ranger Crew, w tym mocny zderzak przedni z zawiesiem dla narzędzi, płytą montażową pod wyciągarkę oraz punktami montażowymi pod oświetlenie. Dostępny jest również system kabinowy RANGER Pro Shield oraz opony Pro Armour Harvester, opracowane we współpracy z Pro Armor (ogumienie jest 10-warstwowe i posiada potrójnie opasane ściany boczne).
$$$
Nowy Ranger Crew występuje w trzech kolorach: Sage Green, Sunset Red Metallic oraz Polaris Pursuit Camo, i jest dostępny w amerykańskich punktach sprzedaży od końca kwietnia. Ceny ulepszonej maszyny zaczynają się od 16 299 $.
Polaris Ranger Crew XP 1000 Northstar Hvac Edition
Northstar Hvac Edition to specjalna wersja Rangera stworzona z myślą o jeździe w niekorzystnych warunkach terenowych lub pogodowych. Pojazd został bowiem fabrycznie wyposażony w system ogrzewania oraz klimatyzację, a także system kabinowy RANGER Pro Shield. Większe powierzchnie uszczelniające i nowe uszczelki pomagają utrzymać odpowiednią temperaturę oraz zapobiegają przedostawania się do kabiny kurzu, co znacznie podnosi komfort jazdy.
Polaris Ranger Crew XP 1000 – dane techniczno-eksploatacyjne
SILNIK
chłodzony cieczą, pojemność skokowa – 999 cm3, rozrząd – DOHC, dwucylindrowy, 4-suwowy, elektroniczny wtrysk paliwa, moc maksymalna – 82 KM
PRZEKŁADNIA
automatyczna, PVT, tryby jazdy: H/L/N/R/P
NAPĘD
AWD/2WD/VersaTrac Turf Mode
ZAWIESZENIE
przód, tył – podwójne wahacze, skok zawieszenia – 279 mm
KOŁA
aluminiowe felgi Black Xcelerator 2.0, przód – 27 x 9-12 Maxxis MU51, tył – 27 x 11-12 Maxxis MU51
HAMULCE
hydrauliczne, tarcze hamulcowe z dwutłoczkowymi zaciskami
MASY, WYMIARY
długość x szerokość x wysokość – 3 860 x 1 580 x 1 960 mm, rozstaw osi – 287 mm, prześwit – 330 mm, pojemność zbiornika paliwa – 43,5 l, masa własna – 878 kg, ładowność – 794 kg, wymiary skrzyni ładunkowej (długość x szerokość x wysokość) – 933 x 1 378 x 318 mm
Autor: Karolina Dukla, zdjęcia: Polaris