OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Trójeczka

Textron Prowler Pro

Textron Prowler Pro

Na rynku pojawił się bezpośredni konkurent modelu Kawasaki Mule. Ten trzyosobowy pojazd ma dzielnie spisywać się zarówno w terenie, jak i w pracy na gospodarstwie.

Textron Prowler Pro

Textron Prowler Pro

Zanim Textron Peowler trafił do sprzedaży przeszedł intensywne testy. Przez ponad 1000 godzin był sprawdzany w różnych warunkach atmosferycznych i terenowych oraz poddawany wielu próbom, które miały potwierdzić jego solidność i niezawodność.

Cichy napęd

Za napęd pojazdu odpowiada 50-konny silnik benzynowy EFI o pojemności 812 cm3. Jednostka gwarantuje wystarczające osiągi by, pojazd mógł być wykorzystywany do pracy na budowie lub gospodarstwie rolnym, a także, by zapewniać kierowcy i pasażerom frajdę z jazdy podczas rekreacyjnych wypadów w teren. Producent podkreśla, że silnik został zamontowany w tylnej części pojazdu i pracuje bardzo cicho, a wszelkie wibracje i hałasy są skutecznie tłumione. Na redukcję hałasu wpływa także precyzyjnie dostrojony układ wydechowy z gumowym izolatorem i tłumikiem. Prędkość maksymalna pojazdu jest regulowana w zakresie 25-50 km/h, dzięki czemu może zostać dopasowana do umiejętności kierowcy i panujących warunków.

Skrzynia ładunkowa z funkcją kiprowania ma ładowność 0,45 t

Skrzynia ładunkowa z funkcją kiprowania ma ładowność 0,45 t

Textron Prowler Pro

Textron Prowler Pro

Wygodnie i funkcjonalnie

Cicha praca układu napędowego nie jest jedyną zaletą modelu Prowler. Pojazd ma gwarantować także przyzwoity komfort jazdy i dobre parametry terenowe, co ma zapewnić 254-milimetrowy skok zawieszenia z przodu i 241-milimetrowy z tyłu oraz wynoszący 274 mm prześwit. Do tego dochodzą 26-calowe opony Pro Terrain przeznaczone do jazdy poza utwardzonymi drogami. Możliwości holownicze pojazdu sięgają 680 kg, a jego ładowność 907 kg. Na niewielkiej skrzyni ładunkowej przewieziemy natomiast prawie 454 kg. Producent przewidział także możliwość transportu przedmiotów o nietypowych gabarytach – wszystko dzięki łatwemu i szybkiemu demontażowi foteli pasażerów. Do transportu i przechowywania drobiazgów, np. rękawiczek, narzędzi czy okularów ochronnych, producent przewidział niewielkie schowki ulokowane w kabinie, w tym za oparciami foteli i pod poduszkami siedzisk.

Pod siedzeniami dodatkowe miejsce na bagaż

Pod siedzeniami dodatkowe miejsce na bagaż

Wyciągarka podnosi dzielność w terenie i użyteczność w pracy

Wyciągarka podnosi dzielność w terenie i użyteczność w pracy

Opcjonalne oświetlenie robocze i ostrzegawcze

Opcjonalne oświetlenie robocze i ostrzegawcze

Utylitarny charakter wystroju kokpitu

Utylitarny charakter wystroju kokpitu

Serwis + akcesoria

Konstruktorzy Prowlera sporo czasu poświęcili również łatwości serwisowania pojazdu – cechę niezwykle ważną zarówno podczas jazdy w terenie, jak i w pracy. Aby ułatwić konserwację, Prowler Pro ma beznarzędziowe komponenty serwisowe z łatwo dostępnymi panelami. Taki zabieg znacząco przyśpiesza i upraszcza wszelkie naprawy. Oprócz tego Textron oferuje ponad 50 łatwych w montażu akcesoriów, w tym kabinę inspirowaną pojazdami ciężarowymi, osłony czy dodatkowe oświetlenie. Dostępne są również trzy pakiety akcesoriów: Geared-Up, Expedition i Decked-Out, które obejmują różne opcje dachu, przedniej szyby, osłon, oświetlenia i wyposażenia kabiny – w zależności od przeznaczenia pojazdu.

Textron Prowler Pro

Textron Prowler Pro

Zakup

Cena Textrona Prowler Pro w kolorze Marsh Green to 11 399 $. W ofercie producenta dostępny jest także wariant Pro XT z elektronicznym sterowaniem kierownicy i 14-calowymi felgami aluminiowymi. Jego cena to 12 999 $. Pojazd jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: Dynamic Charcoal i Fire Red.

Textron Prowler Pro – dane techniczno-eksploatacyjne

SILNIK

silnik benzynowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, 3-cylindrowy, górnozaworowy, elektroniczny wtrysk paliwa, moc maksymalna – 50 KM, pojemność skokowa – 812 cm3

PRZEKŁADNIA

CVT o przełożeniach: P, R, N, H, L

ZAWIESZENIE

przód – podwójne wahacze poprzeczne, skok zawieszenia – 254 mm, tył – podwójne wahacze poprzeczne, skok zawieszenia – 241 mm

NAPĘD

2/4WD

HAMULCE

tarczowe, przód – dwutłoczkowe zaciski, tył – jednotłoczkowe zaciski

KOŁA

przód, tył – aluminiowe felgi, opony Pro Terrain w rozmiarze 26 x 10-12

MASY, WYMIARY, OBJĘTOŚCI

długość x szerokość x wysokość – 3 200 x 1 600 x 1 880 mm, masa własna – 710/719 kg (PRO/ PRO XT), rozstaw osi – 2 159 mm, wysokość siedzisk – 813 mm, pojemność zbiornika paliwa – 37,9 l, prześwit – 274 mm, wymiary skrzyni ładunkowej (długość x szerokość x wysokość) – 1 029 x 1 372 x 295 mm, ładowność skrzyni ładunkowej – 453,6 kg, ładowność pojazdu – 680 kg, uciąg – 907 kg

Autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje:

Mercedes G KDT

KDT Rosyjski rynek samochodów 4×4 ma się dobrze. Nie chodzi tu o seryjną produkcję terenówek, a bardziej o modyfikacje sprawdzonych

Czytaj dalej >>
AKADEMIA 4x4 - SKLEP.OFF-ROAD.PL
MAGAZYN OFF-ROAD PL
PRZYGODY