Nowy Volkswagen Amarok i Amarok Canyon zostaną zaprezentowane podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodów Użytkowych (IAA)
• Światowa premiera Amaroka w wersji specjalnej Canyon oraz w wersji wyposażenia Comfortline
• Nowy silnik V6 dostępny po raz pierwszy w wersji o mocy 150 kW/204 KM
• Debiut Amaroka Aventura oraz Highline z silnikiem V6 osiągającym moc 165 kW/224 KM
• Amarok – jedyny pickup w swoim segmencie z turbodieslem 3.0 V6
Poznań, 19 września 2016 r. – Model specjalny Amarok Canyon oraz Amarok w wersji wyposażenia Comfortline z nowymi silnikami V6 marki Volkswagena Samochody Użytkowe będą miały światową premierę podczas IAA w Hanowerze. Oprócz nich na targach zostaną zaprezentowane nowy Amarok Aventura oraz Amarok Highline. Premierę będzie miał również silnik V6 w wersji o mocy 150 kW/204 KM. Jednostka ta będzie dostępna w Amaroku Canyon, Comfortline i Highline, do wyboru z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem na cztery koła 4MOTION lub, nieco później, z 6-biegową przekładnią mechaniczną i dołączanym napędem na cztery koła.
Dzięki nowej stylistyce i jakości wykonania nowy Amarok spodoba się także tym klientom, którzy dotychczas wybierali klasyczne SUV-y. Na tegorocznej IAA poświęconej samochodom użytkowym (22-29 września) zostanie zaprezentowany Amarok Canyon, który będzie świętował swoją światową premierę. Po raz pierwszy Canyon, stworzony na bazie prezentowanego równocześnie Amaroka w wersji wyposażenia Comfortline, pojawi się w Europie z nowym silnikiem V6. Diesel ten osiąga moc 150 kW/204 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm i również, właśnie podczas targów w Hanowerze, zostanie pokazany po raz pierwszy. Jest to środkowa spośród trzech wersji tej jednostki różniących się mocą, które docelowo znajdą się w ofercie Amaroka.
Amarok Canyon przeznaczony do sprzedaży w Europie jest wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION, 17-calowe obręcze kół „Aragua” wykonane z lekkich stopów oraz w charakterystyczne tylko dla niego elementy, takie jak czarne matowe progi w formie rur, matowe czarne orurowanie za kabiną pasażerską oraz, także czarne, klamki, środkowe słupki (matowe), poszerzane nadkola (opcja) oraz w skrzynię ładunkową pokrytą czarnym tworzywem; tylne lampy mają przyciemniane obudowy. Cieszący się dużą popularnością w poprzedniej generacji, model specjalny pickupa z podwójną kabiną i nowym silnikiem V6 znowu będzie przyciągał spojrzenia – zarówno na targowej ekspozycji Volkswagena, jak i później na ulicach.
Ceny nowego Amaroka Canyon z silnikiem V6 na polskim rynku nie są jeszcze znane. Amarok Comfortline z silnikiem V6 o mocy 150 kW/204 KM, z układem napędowym 4MOTION i z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów jest dostępny od 132.900,00 PLN netto (163.467 PLN z VAT). Dopłata do 8-stopniowej skrzyni automatycznej do obydwu wersji Amaroka wynosi tylko 7.850,00 PLN netto (9.655,50 PLN z VAT).
Dający sobie świetnie radę zarówno na asfalcie, jaki i w terenie Volkswagen Amarok w najmocniejszej wersji silnikowej osiąga moment obrotowy o wartości 550 Nm, moc 165 kW/224 KM i prędkość maksymalną 193 km/h. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7,9 s. Amarok jest jedynym pickupem segmentu B wyposażonym w jednostkę napędową V6. Silnik ten w najmocniejszej wersji o mocy 224 KM w połączeniu z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4MOTION jest oferowany wyłącznie do aut w najwyższych wersjach wyposażenia – do Amaroka Aventura i Amaroka Highline. Także one zostaną zaprezentowane podczas IAA w Hanowerze.
Amarok Aventura jest wyposażony w liczne innowacyjne elementy. Np. fotele ergoComfort dla kierowcy i pasażera, z 14-stopniową regulacją (elektryczną w 12 zakresach, manualną w 2 zakresach), mające atest lekarzy ortopedów poświadczony specjalną plakietką „AGR”. Fotele te są dostępne w ramach wyposażenia dodatkowego również do Amaroka Highline. Manewrowanie autem ułatwia z kolei system „Park Pilot” wspomagający parkowanie i wykorzystujący kamerę „Rear View”. Ekran umieszczony pomiędzy klasycznymi okrągłymi wskaźnikami jest w Amaroku Aventura kolorowy i przedstawia trójwymiarowy obraz. Na pokładzie auta można też korzystać z usług internetowych oraz z interfejsu App Connect.
Nowego Amaroka Highline można już zamawiać na rynku polskim. Model z silnikiem V6 o mocy 165 kW/224 KM, napędem na cztery koła 4MOTION i z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 153.800 zł netto (189.174 zł z VAT). Highline z jednostką V6 osiągającą 150 kW/204 KM, z napędem 4MOTION i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 150.950 zł netto (185.669 zł z VAT). Cena Amaroka w najbogatszej wersji – Aventura – z silnikiem V6 TDI uzyskującym 165 kW, napędem na cztery koła 4MOTION oraz z 8-stopniowym automatem wynosi 184.250 zł netto (226.628 zł z VAT).
Amarok Comfortline z silnikiem V6 o mocy 150 kW, Highline w wersjach z jednostką V6 osiągającą 150 kW i 165 kW, a także Amarok Aventura z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 165 kW będą dostępne na rynku od września 2016 roku, ale można je zamawiać już teraz. Wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu specjalnego Amarok Canyon jest planowane na wiosnę 2017 roku.
[dg ids=”25595,25596″]