Minimalne różnice w motocyklowej stawce po 1. etapie rajdu Dakar

Jedyny reprezentant Polski w motocyklowej stawce w rajdzie Dakar 2014 – Kuba Przygoński ukończył pierwszy etap tylko o 8’23 wolniej od zwycięzcy.

Pomimo tak niewielkiej straty zawodnik ORLEN Team uplasował się na 20. pozycji. Na razie wyniki czołówki są bardzo wyrównane, a różnice pomiędzy konkurentami sekundowe. To pokazuje jak zawzięta będzie walka w tym roku. Za motocyklistami jednak dopiero 809km z zaplanowanych 8734 km!

Etap z Rosario do San Luis był identyczny dla samochodów i motocykli. Trasa liczyła 809km, a OS miał 180km. Na szlak składały się wąskie i kamieniste drogi z dużą liczbą wybijających hop.

Na najwyższym stopniu pierwszego, nieoficjalnego etapowego podium stanął Joan Barreda Bort (Honda), który na pokonanie trasy potrzebował 2h25’31. 37 sekund wolniejszy okazał się Marc Coma (KTM). Trzeci przyjechał Cyril Despres, 1’40 za liderem.

 

MOTOCYKLE

Nieoficjana klasyfikacja 1. etap Rosario – San Luis rajd Dakar 2014

 

1. 003 BARREDA BORT (ESP) HONDA 002:25:31

2. 002 COMA (ESP) KTM 00:00:37

3. 001 DESPRES (FRA) YAMAHA 00:01:40

4. 022 DUCLOS (FRA) SHERCO 00:01:56

5. 010 GONÇALVES (PRT) HONDA 00:02:25

6. 005 LOPEZ CONTARDO (CHL) KTM 00:03:24

7. 023 PEDRERO GARCIA (ESP) SHERCO 00:03:47

8. 017 METGE (FRA) YAMAHA 00:04:33

9. 018 SUNDERLAND (GBR) HONDA 00:04:33

10. 021 BOTTURI (ITA) SPEEDBRAIN 00:04:48

20. 015 PRZYGONSKI (POL) KTM 00:08:23

Źródło: Informacja prasowa

...a może to też Cię zainteresuje:

Wyskok Gordona

Do rajdu Dakar mamy jeszcze trochę czasu, jednak echo poprzedniej edycji wciąż się odbija w sieci. Przedstawiamy film gdzie pokazany

Czytaj dalej >>
Konwersja układów hamulcowych może zawierać wzmocnioną pompę hamulca, tarcze i zaciski
Zatrzymanie w terenie

Hamulce cz. 2  W poprzednim wpisie opisywaliśmy zasadę działania i budowę układów hamulcowych stosowanych współcześnie. Warto pamiętać, że w samochodach

Czytaj dalej >>