OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Kompromis Polaris General

General ma być uniwersalnym quadem wypełniającym lukę pomiędzy sportowym modelem RZR a typowo użytkowym wariantem Ranger, tym samym nowy Polaris ma łączyć najlepsze cechy obydwu pojazdów. Spróbujmy więc nieco dokładniej przyjrzeć się temu czterokołowcowi.

 

 

General to najbardziej wszechstronny pojazd, jaki kiedykolwiek zbudowano – tak o swoim nowym produkcie mówi producent. Jak w każdym haśle reklamowym, tak i w tym jest sporo przesady, jednak jest też i ziarno prawdy. General jest bowiem swojego rodzaju kompromisem pomiędzy szybkim quadem wyczynowym, za sterami którego poszalejemy na nieutwardzonych szlakach, a pojazdem przeznaczonym do pracy, który pomoże nam chociażby na budowie, farmie lub w gospodarstwie rolnym.

Równowaga

Do napędu modelu General użyto jednostki ProStar 1 000 o mocy 100 KM. Zgodnie z zapewnieniami producenta quad rozpędza się od 0 do 40 km/h w niecałe 4 sekundy, co plasuje go w ścisłej [su_tooltip style=”youtube” position=”north” size=”1″ content=” Do głównych konkurentów Generala możemy zaliczyć Can-Am Commandera oraz Yamahę Wolverine R-SPEC.” class=”dymek”]czołówce*[/su_tooltip], biorąc pod uwagę stosunek masy czterokołowca do jego mocy. Parametry wskazują, że za sterami Generala możemy nieco poszaleć w terenie, ale kiedy przyjdzie czas na pracę, quad również nas nie zawiedzie. Umieszczona z tyłu skrzynka pozwala na transport 272 kg ładunku – w małym gospodarstwie tyle w zupełności wystarczy.

Skok zawieszenia Generala wynosi 311 mm z przodu oraz 335 mm z tyłu. W pojeździe zamontowano drążek stabilizacyjny, które odpowiada za utrzymanie poziomu w czasie jazdy i zmniejszenie przechyłów nadwozia. Polaris chwali się również parametrami prześwitu (304 mm – w przypadku nieobciążonego pojazdu, 189 mm – w przypadku maksymalnie załadowanego quada), podkreślając, że jest to najlepszy wynik wśród konkurencji.

Przejdźmy teraz do wnętrza. Tam znajdziemy wzmocnione fotele kubełkowe (fotel kierowcy jest regulowany), półdrzwi z podłokietnikami, 2 uchwyty na kubki, schowki, gniazdo o mocy 12 V oraz funkcjonalnie zaprojektowany kokpit. Zabudowana podłoga oraz drzwi są dobrą ochroną przed zabrudzeniami, kiedy poruszamy się po błotnistych trasach.

Opcje

Polaris General będzie dostępny w trzech kompletacjach – Base, Premium (Velocity Blue) oraz Deluxe (Orange Burst). Model podstawowy jest najskromniej wyposażony, a jego cechą charakterystyczną jest nadwozie w kolorze soczystej czerwieni.

Wariant Velocity Blue zyskał już nieco więcej dodatków. Dostaniemy tu między innymi wyprofilowany zderzak przedni, wyciągarkę oraz 14-calowe felgi pokryte czarnym matem, na których wylądowały 27-calowe opony GBC Dirt Commander.

Wersja Deluxe natomiast posiada wszystkie ekstrasy z modelu Velocity Blue plus regulowane amortyzatory Fox Podium, twardy dach, lusterko wsteczne oraz system audio wyposażony w 8 głośników.

Akcesoria

Polaris duży nacisk kładzie również na dostępność i różnorodność akcesoriów – tak, aby każdy mógł dostosować swój pojazd do własnych potrzeb. Szyby, dachy, tylne panele, dodatkowe zamki, oświetlenie LED, zestawy wycieraczek – to tylko wybrane przykłady z szerokiej gamy dostępnych akcesoriów. Kierowca ma w czym wybierać.

Polaris General Premium oraz Deluxe będą dostępne w amerykańskich salonach sprzedaży już w grudniu 2015 roku. Na wariant podstawowy klienci będą musieli poczekać do marca 2016 roku. Ceny modelu General zamykają się w przedziale 15 999 – 19 999 $. Polska dystrybucja rozpocznie się nie wcześniej niż pod koniec 2016 roku.

Polaris General Deluxe– dane techniczno-eksploatacyjne

SILNIK
dwucylindrowy, rozrząd – DOHC, 4-suwowy, chłodzony cieczą, elektryczny wtrysk paliwa, pojemność skokowa – 999 cm3
PRZEKŁADNIA
dwustopniowa skrzynia rozdzielcza, automatyczna skrzynia biegów PVT o przełożeniach: P/R/N/L/H
ZAWIESZENIE
przód – niezależne, wielołącznikowe, stabilizator, amortyzatory Fox Performance 2.0 Podium X, skok zawieszenia – 331 mm
tył – niezależne, wielołącznikowe, stabilizator, amortyzatory Fox Performance 2.0 Podium X, skok zawieszenia – 335 mm
HAMULCE
cztery tarcze hamulcowe, dwutłoczkowe zaciski
KOŁA
aluminiowe felgi, przód – 27 x 9-14 Dirt Commander, tył – 27 x 11-14 Dirt Commander
MASY, WYMIARY, OBJĘTOŚCI
długość x szerokość x wysokość – 2 956 x 1 587 x 1 870 mm, rozstaw osi – 2 060 mm , prześwit – 305 mm, pojemność zbiornika paliwa – 35,9 l, wymiary skrzynki ładunkowej – długość x szerokość x wysokość – 698 x 1 090 x 295 mm, masa własna – 700 kg

 

autor: Karolina Dukla, zdjęcia: Polaris

...a może to też Cię zainteresuje:

WOŚP na Dakarze

Dzięki inwencji Darka Żyły, członka ekipy serwisowej Neoraid Team, WOŚP zagrała również na campie w Copiapo. Wszystko odbyło się zgodnie

Czytaj dalej >>