Czterodrzwiowy Wrangler Unlimited uznany za symbol najlepszych pomysłów produkcyjnych w dziejach przemysłu motoryzacyjnego
Wiodące w klasie własności off-roadowe, użyteczność na co dzień i przyjemność jazdy "z wiatrem we włosach" zaletami legendarnego Wranglera w wersji 4-drzwiowejJeep najlepszą marką amerykańską na rynku wtórnym w USA (2010 Residual Value Study) według portalu kbb.com Kelley Blue Book
Niemal 60-procentowy udział czterodrzwiowej wersji Unlimited w sprzedaży Wranglera
Tytuł "Best 4×4 Vehicle of the Decade" (Najlepszego pojazdu 4×4 dziesięciolecia) w ocenie redakcji magazynu Four Wheeler otrzymały ex aequo Jeep Wrangler Rubicon oraz Jeep Wrangler Unlimited Rubicon, a ten ostatni uznany został dodatkowo za "Najbardziej wyróżniający się pojazd 4×4 dekady".
"W swej niemal 70-letniej historii pojazdy marki Jeep otrzymywały najróżniejsze nagrody, lecz tylko nieliczne były tak prestiżowe jak wyróżnienie redakcji magazynu Four Wheeler." – powiedział Mike Manley, szef i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC – "Jeep Wrangler Rubicon jest bez wątpienia najbardziej wszechstronnym pojazdem produkcyjnym obecnych czasów, a jego wersja czterodrzwiowa Unlimited to jedyna w swym rodzaju kombinacja walorów użytkowych, poczucia swobody, przestrzeni i komfortu jazdy przeznaczona dla całej rodziny."
Uznając pojazdy Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited (produkowane od roku 2007) za najlepsze 4×4 dziesięciolecia, redaktor naczelny magazynu Four Wheeler Dough McColloch powiedział: "Wersja JK (obecnie produkowana) Wranglera reprezentuje zasadniczy postęp w dziedzinie komfortu i własności jezdnych na szosie, odbywa się to jednak bez żadnej szkody, a nawet z korzyścią dla jego dzielności off-roadowej. W świetle możliwości poprzedniej wersji TJ, konstruktorzy Chryslera nie mieli łatwego zadania. Tym niemniej dopięli swego i stworzyli najlepszy pojazd 4×4 w skali całej dekady."
Przedstawiając pojazdy Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited (produkowane od roku 2007) jako najbardziej wyróżniające się 4×4 dziesięciolecia, redaktor Sean Holman powiedział:
"Decyzja o produkcji czterodrzwiowego Wranglera przejdzie do historii jako jedno z najtrafniejszych posunięć wśród producentów motoryzacyjnych. Z perspektywy użytkownika samochodu Jeep, wersja czterodrzwiowa to prawdziwy przebłysk geniuszu, otwierający świat Jeep’a dla całej rodziny. Koniec z wyborem: zabrać dzieciaki albo swój sprzęt. To także otwarcie tej marki wobec ludzi, dla których Wrangler nie był wystarczająco duży lub praktyczny aby odpowiadać ich potrzebom i stylowi życia."
Wyróżnienia i uznanie ze strony redaktorów magazynu Four Wheeler zbiegają się czasie z nominacją Jeep’a jako najlepszej marki amerykańskiej na rynku wtórnym 2010 w USA przez portal kbb.com Kelley Blue Book (prognoza Residual Value Study).
Zgodnie z ta prognozą pojazdy marki Jeep zachowują po pięciu latach eksploatacji najwyższą wśród marek amerykańskich wartość odsprzedażną, która sięga 35,7 procent oryginalnej ceny zakupu, a więc o 3 procent więcej niż średnia dla branży samochodowej. Wartość odsprzedażna pojazdów marki Jeep rośnie pomimo postępującego spadku średniej branżowej.
"Rezultaty prognozy są dowodem uznania dla zalet i wspaniałych tradycji marki Jeep." – powiedział James Bell, analityk rynku samochodowego w Kelley Blue Book – "Słowo 'Jeep’ stało się synonimem siły i wytrwałości tych pojazdów, symbolizując ich nieograniczone wprost możliwości. Esencją marki Jeep pozostaje wciąż Wrangler, który dzięki ogromnej lojalności swych entuzjastów, wpływa na jej powszechną renomę."
"To dla nas duża satysfakcja, iż Kelley Blue Book uważa nas za amerykańską markę o najwyższej wartości na rynku wtórnym oraz, że udało się nam znacznie poprawić notowania w roku tak trudnym dla branży motoryzacyjnej." – stwierdził Mike Manley, szef i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC – "Wysoka wartość odsprzedażna na rynku wtórnym jest wyrazem uznania dla legendarnej marki Jeep, której pojazdy typu SUV łączą w sobie poczucie wolności i przygody oraz nieograniczone możliwości – z najwyższą w klasie renomą i wartością dla nabywcy."
Informacja prasowa: Chrysler Polska
Foto: jeep.com