OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Jeep Wrangler Willy Joker

Transformacja

Przerabianie aut w pojazdy pokazowe to domena bogatych krajów, zwłaszcza USA. Popularności tego rodzaju aktywności warsztatowej, oprócz zasobności portfela, sprzyja łatwy dostęp do wszelakich zestawów tuningowych i szeroka oferta warsztatów. Tym razem jednak prezentujemy dzieło rosyjskiego tunera, Andrieja Żarowa.

Jeep Wrangler Willy Joker

Propozycja Andrieja jest szczególna z wielu względów. Po pierwsze budowanie tego typu pojazdów w Rosji jest mocno utrudnione, więc nie ma ich tam zbyt wiele. Rosyjscy tunerzy off-roadowi muszą bazować głównie na częściach sprowadzanych z Zachodu, co mocno zwiększa koszty. Rodzima rosyjska produkcja jest nakierowana bowiem na bardziej praktyczne, chociaż dla nas często egzotyczne, przeznaczenie aniżeli showcary. Z tego względu Jeep Wrangler w edycji Williego Jokera to szczególny pojazd, powstały wbrew przeciwnościom. Warto więc poznać szczegółowy rosyjski cennik modyfikacji, które doprowadziły do zbudowania tego samochodu.

Znaki szczególne

Nie byłoby Williego Jokera bez wyjątkowego malowania, które obejmuje nie tylko nadwozie, ale prawie wszystkie elementy, w tym koła. Zdobienie wykonane jest w technice aerografu, a bogactwo motywów związanych z postacią złoczyńcy Williego Jokera nie pozwala przejść obok tego samochodu obojętnie. I o to chodzi! Oczywiście ma to też swoją cenę – ćwierć miliona rubli*.

W chwili pisania artykułu średni kurs 1 000 rubli wynosił 58,9 zł.

Mroczna strona Jokera wymagała instalacji dodatkowego oświetlenia, zwłaszcza, że główne reflektory są nieco „przymrużone” osłoną grilla w stylu Bentleya (5000 rubli). Oślepienie przeciwników to łatwizna z LED-ową listwą Truck-Lite za 520 $.

Jeep Wrangler Willy Joker

Mocna podstawa

Samo malowanie oraz świecidełka (nawet najfajniejsze) to jednak za mało, by przekonać Jokera do tego Wranglera. Dlatego poza uzyskaniem władzy nad systemami i chiptuningiem przy pomocy modułu Platinum Dog Bully (429 $) kompleksowo zmodyfikowano podwozie. Odpowiedni poziom ma zagwarantować zawieszenie podniesione o 6 cali. Uzyskano to przez montaż zestawu Rough Country za 500 $. Komplet nie tylko podnosi zawieszenie, ale i zwiększa na tyle wykrzyżowanie osi, że niezbędne są jego ograniczniki. W zawieszeniu wzmocniono również elementy prowadzące (225 $). Zdecydowano się też na imponujące felgi XD820 Grenade w rozmiarze 22 x 12 cali za 338 $ każde. Te obuto agresywnymi oponami Nitto Mud Grappler Tires LT40x15.5 R22 w cenie 2 976 $ za komplet.

Jeep Wrangler Willy Joker – Inwencja artysty rozlała się także na wielkie, 22-calowe koła

Aby kierowca nie musiał tracić cennych sił na skręcanie tak wielkiego ogumienia, zainstalowano wydajniejszą pompę wspomagania PSC High Volume Steering Pump Kit (650 $).
Konieczne okazało się także wzmocnienie układu napędowego oraz zmiana przełożeń na wolniejsze Nitro 5,13 za 815 $. Przednia oś Dana 30 dodatkowo pochłonęła 2 000 $. Na zewnątrz widać jeszcze wzmocnioną osłonę skrzyń biegów i reduktora. Tylna również wymagała nakładów, ale już w rublach – 20 000 załatwia wzmocnienie konstrukcji tylnego mostu. Dodatkową ochronę daje pokrycie mostów powłoką Raptor.

Jeep Wrangler Willy Joker – Układ kierowniczy uspokajają po lifcie amortyzatory skrętu, wzmocniono także mosty

Jeep Wrangler Willy Joker

Jeep Wrangler Willy Joker – Zawieszenie z 6-calowym liftem ma wzmocnione elementy i dodane ograniczniki skoku

Jeep Wrangler Willy Joker

Wyposażenie dodatkowe

Poważnemu potraktowaniu tematu podwozia odpowiada lista wyposażenia dodatkowego. Z przodu dominuje potężny i rozległy zderzak Smittybilt za 400 $. Jest w nim osadzona elektryczna wyciągarka COMEUP Seal Gen 2 9.5si (z liną syntetyczną) za 68 000 rubli.

Jeep Wrangler Willy Joker Rozbudowany, przedni zderzak stanowi mocną podstawę dla elektrycznej wyciągarki

Tył także jest dobrze chroniony – znajduje się tam zderzak Bestop za 300 $. Osadzone jest na nim wyjątkowo solidne ramię, które służy do mocowania – między innymi – koła zapasowego. Już sam zapas waży 80 kg, a dodatkowo dołożono tam dwa kanistry i trapy Sandy. Pancerność tyłu kontynuują osłony za 500 $, które kryją diodowe lampy zespolone JW Speaker 279 J Series za 342 $.

Jeep Wrangler Willy Joker – wysoko umieszczone koło zapasowe waży około 80 kg

Boki wzmacniają nakładki Smittybilt XRC za 200 $, zaś opuszczane progi za 200 $ to dzieło AMP research. Progi są sterowane elektrycznie i poza swą spektakularnością wydają się być niezbędne do wygodnego wdrapywania się do mocno podwyższonego Wranglera.

Bogate wnętrze

Wnętrze okryte miękkim dachem za 280 $ także zostało odpowiednio doposażone, by spełniać wyśrubowane wymagania Jokera. Najbardziej widoczne jest skórzane obicie siedzeń za 50 000 rubli, przy okazji którego pojawiły się stosowne motywy, niepozwalające zapomnieć, kto jest patronem tego Jeepa. O rzekomo off-roadowym przeznaczeniu przypominają z kolei wykładziny z motywem bieżnika MT. Aby jazda była jeszcze bardziej rozrywkowa, w kabinie zainstalowano radioodtwarzacz CARMEDIA KR-6205 Jeep na Androidzie 4.4.2 oraz samochodowy tuner telewizji cyfrowej Daystar DS-4TV (DVB-T2 ), który obsługuje także kamerę cofania VDC-007 (65 000 rubli).

Jeep Wrangler Willy Joker – Skórzana tapicerka siedzeń nawiązuje kolorami i zdobieniami do głównego motywu

Jeep Wrangler Willy Joker Główny techniczny upgrade wnętrza to system tuningowy oraz multimedialny

Realna przydatność tego pojazdu jest oczywiście mocno dyskusyjna, ale o to właśnie chodzi. Pojazdy pokroju Williego Jokera mają po prostu budzić emocje, nawet jeśli nigdy nie pojadą w teren.

Jeep Wrangler Willy Joker

Jeep Wrangler Willy Joker

autor: Dima Kowaliow, zdjęcia: Maksim Anuczkin

...a może to też Cię zainteresuje: