OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Bezpieczeństwo kierowców SUV-ów dzięki nowym oponom Goodyear

  • Kierowcy SUV-ów mogą poczuć się jeszcze bezpieczniej: opony zimowe Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewnią krótszą drogę hamowania na suchych, mokrych i oblodzonych nawierzchniach.1

Realizując program ciągłego ulepszania najbardziej zaawansowanych technologii zimowych, Goodyear wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla samochodów klasy SUV: UltraGrip Performance SUV Gen-1. Najnowszy model z linii opon zimowych UltraGrip jest dostępny od maja 2016 roku.

Kierowcy SUV-ów często czują się bezpieczniej w swoich dużych samochodach, wyposażonych w napęd na cztery koła. Z tego względu często wydaje się im, że nie potrzebują opon zimowych. Jednak właśnie w przypadku tego typu samochodów wyposażenie we właściwe opony do jazdy w zimowych warunkach jest szczególnie istotne.

Jeszcze bardziej bezpieczne SUV-y

Ze względu na gabaryty, pojazdy klasy SUV i 4×4 dają kierowcom większe poczucie bezpieczeństwa. Tymczasem auta te ważą więcej, a ich środek ciężkości znajduje się wyżej niż w samochodach osobowych. W rezultacie na opony oddziałują znacznie większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie.

W przypadku SUV-ów mamy do czynienia z pewnego rodzaju paradoksem. Dlatego połączyliśmy doświadczenie w dziedzinie opon do samochodów tej klasy oraz nasze najnowsze zimowe rozwiązania technologiczne, aby ulepszyć wielokrotnie nagradzaną linię opon UltraGrip Performance przeznaczoną dla pojazdów SUV. Zmodyfikowana konstrukcja opon UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewnia lepszą2 przyczepność, a tym samym bezpieczniejszą jazdę na zimowej nawierzchni” – powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych w regionie EMEA.

Najważniejsze rozwiązania technologiczne i właściwości opon UltraGrip Performance SUV Gen-1:

  1. Samoblokujące się lamele 3D

Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Aby zrównoważyć wyższe obciążenie (lub masę) pojazdu, opona musi być bardziej sztywna. Większa sztywność bloków bieżnika poprawia między innymi prowadzenie auta na suchej nawierzchni. Jednak dzięki specjalnej konstrukcji trójwymiarowych lameli, klocki pozostają elastyczne, co poprawia przyczepność na śniegu.

Technologia: 3D BIS (system trójwymiarowego blokowania klocków bieżnika).

Korzyść: Równowaga pomiędzy osiągami na suchych i ośnieżonych drogach.

  1. Poprawiony kształt klocków i długość lameli

Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Lamele zostały ustawione pod kątem, równolegle do krawędzi klocków, co w rezultacie poprawia przyczepność na śniegu.

Korzyść: Poprawiona skuteczność hamowania oraz trakcja na śniegu i lodzie.

  1. Zoptymalizowany obszar kontaktu z drogą

Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: Pojazd SUV jest cięższy i bardziej obciąża oponę. Aby sprostać większym siłom, które na nią oddziałują, szerokość opony w obszarze jej kontaktu z podłożem została zwiększona w porównaniu z poprzednim modelem3. Większa powierzchnia styku gumy z drogą poprawia stabilność jazdy.

Technologia: ActiveGrip.

Korzyść: Poprawiona przyczepność i krótsza droga hamowania.

  1. Wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance)

Rozwiązanie inżynieryjne Goodyear: W miarę eksploatacji opony, widoczny na niej symbol płatka śniegu stopniowo zanika. Gdy zniknie całkowicie, oponę należy wymienić, by zapewnić optymalną sprawność zimą.

Technologia: Wskaźnik TOP.

Korzyść: Wskazuje optymalny moment wymiany opony na nową.

45 lat doświadczenia w oponach zimowych

Goodyear wprowadził pierwszy model UltraGrip w 1971 roku. Od tego czasu inżynierowie marki cały czas usprawniają tę linię opon. Ciągłe innowacje wprowadzane przez ostatnie 45 lat uczyniły z firmy Goodyear jednego z liderów rynku opon zimowych. Linia UltraGrip cieszy się uznaniem konsumentów, którzy od czasu jej wprowadzenia na rynek kupili już ponad 60 milionów sztuk4. Od 20125 roku w regionie EMEA znacząco zwiększyła się produkcja samochodów klasy SUV i 4×4, a prognozy przewidują dalszy stały wzrost w kolejnych latach. Wprowadzając na rynek UltraGrip Performance SUV Gen-1, Goodyear dąży do zaspokojenia rosnącego popytu na ten rodzaj opon.

Opony Goodyear UltraGrip po raz kolejny liderem osiągów w testach TÜV

Linia UltraGrip zajęła wysokie miejsca w licznych testach prowadzonych przez renomowane czasopisma motoryzacyjne i testowe, a także w próbach niezależnych. Powtarzając sukces rodziny UltraGrip, nowe opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zdeklasowały konkurencję w testach TÜV6 w zakresie hamowania na mokrej, suchej, oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni.

Wyniki testów6 wykazały następujące osiągi:

  • Droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 1,9 metra (wynik lepszy o 7%)6;

  • Droga hamowania na suchej nawierzchni krótsza o 2,3 metra (wynik lepszy o 5%)6;

  • Parametry hamowania lepsze o 4% na oblodzonej nawierzchni6;

  • Parametry hamowania lepsze o 2% na zaśnieżonej nawierzchni – drugi najlepszy wynik wśród testowanych opon7.

Informacje praktyczne

Opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zostają wprowadzone do sprzedaży
w maju 2016 roku i będą dostępne w 16 pozycjach asortymentowych.

Poniższa tabela ilustruje rozmiary opon i daty ich wprowadzenia na rynek, a także przykłady zastosowania.

Dostępność

Rozmiar opony

Przykłady zastosowania

01/05/2016

235/55R19 105V XL
(nowa pozycja asortymentowa)

Land Rover Discovery Sport, Land Rover Evoque, Range Rover

235/60R17 102H
(nowa pozycja asortymentowa)

Jeep Cherokee, Opel Antara

235/65R17 108H XL

Range Rover Sport, Porsche Cayenne,Volkswagen Touareg

01/06/2016

215/60R17 96H

Audi Q3, Jeep Renegade, Renault Kadjar, BMW X3, Jeep Patriot, Nissan X-Trail, Volkswagen Tiguan

215/70R16 100T

Opel Antara

225/60R17 103V XL
(nowa pozycja asortymentowa)

Lexus RX, BMW X1, BMW X3, BMW X4

225/65R17 102H

Audi Q5, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Lexus NX

235/60R18 107H XL

Audi Q7, Land Rover Discovery Sport, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg

255/50R19 107V XL

BMW X5, BMW X6, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg

255/55R18 109H XL

BMW X5, Land Rover Discovery, Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz G Class

255/55R19 111V XL

Land Rover Discovery 4, Range Rover

275/40R20 106V XL

Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo

275/45R20 110V XL
(nowa pozycja asortymentowa)

Audi Q7, Mercedes-Benz GL, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg

275/45R21 110V XL
(nowa pozycja asortymentowa)

Range Rover

01/07/2016

235/65R17 104H
(nowa pozycja asortymentowa)

Audi Q5, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee, Jeep Commander

255/55R18 109V XL
(nowa pozycja asortymentowa)

Audi Q7, BMW X5, Range Rover Sport, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Turbo, Volkswagen Touareg

1 W porównaniu ze średnim wynikiem trzech najnowszych konstrukcji głównych konkurentów w segmencie opon zimowych klasy HP do aut SUV. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w lutym i marcu 2016 roku na zlecenie Goodyear Dunlop. Nowe opony zimowe klasy HP do aut SUV, rozmiar opony: 235/65 R17; samochód testowy: Audi Q5; miejsca testów tory testowe: Mireval (Francja), Saariselkä (FinlandiaFIN); Sprawozdanie Raport nr. 713074748 -02. Punktacja w teście hamowania na śniegu: Michelin Latitude Alpin – 100.1; Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 100; średnia głównych konkurentów – 98.1 w ramach testu opisanego wyżej w sprawozdaniu nr 713074748-02.

2 W porównaniu z poprzednim modelem Ultragrip +SUV.

3 Poprzedni model: Ultragrip +SUV.

4 Dane wewnętrzne Goodyear.

5 Global Insights / IHS EMEA 2015. SUV / 4×4 Production and Car Park Evolution EMEA 2012 – 2022.

6 W porównaniu ze średnim wynikiem trzech najnowszych konstrukcji głównych konkurentów w segmencie opon zimowych klasy HP do aut SUV. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service GmbH w lutym i marcu 2016 roku na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony: 235/65 R17; samochód testowy: Audi Q5; tory testowe: Mireval (Francja), Saariselkä (Finlandia); Raport nr 713074748 -02.

7 Punktacja w teście hamowania na śniegu: Michelin Latitude Alpin – 100,1; Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 100; średnia dla wiodących przedstawicieli konkurencji – 98.1. w ramach testu opisanego wyżej w raporcie nr 713074748-02.

[dg ids=”24263,24264″]

...a może to też Cię zainteresuje:

Eska. Porsche Cayenne S

Połączenie wyścigowych możliwości z nadwoziem typu kombi nie jest łatwym zadaniem i wiąże się z wieloma kompromisami i ustępstwami, ale

Czytaj dalej >>