OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Awans Małysza do pierwszej „10-tki”

Zacięta walka o miejsca w czołówce rozgrywała się podczas 6. etapu Rajdu Dakar na 427 km trasie z Tucuman do miejscowości Salta. Kierowcy Orlen Team, Adam Małysz i Rafał Marton przemierzali dzikie tereny Argentyny utrzymując dobre, równe tempo, by ostatecznie dojechać do mety ze stratą niespełna 18 minut do lidera i awansować do pierwszej dziesiątki w klasyfikacji generalnej.
Podczas szóstego etapu rajdu team Małysz/Marton jadący Toyotą Hilux utrzymywał raczej równe,
dobre tempo. Do mety dotarli finalnie ze stratą 17 minut i 53 sekund do Stephane’a Peterhansela, który miał dziś najlepszy czas, a w klasyfikacji generalnej zajmuje 3. miejsce.
W „generalce” na prowadzeniu jest Hiszpan Nani Roma. Adam i Rafał tracą do niego 2 godziny
43 minuty i 13 sekund, lokując się tym samym na 10. pozycji.

– Druga część odcinka poszła nam dobrze i jechało się raczej przyjemnie. Niestety w pierwszej jechaliśmy dość długo tuż za dwoma Kamazami. Jeden przepuścił nas 50 km przed metą, a drugi trzymał nas do samej mety i musieliśmy jechać cały czas jego tempem. Cieszymy się z postępów, ale to dopiero połowa rajdu, więc nie ma o czym mówić. Trzeba robić swoje, jechać dalej, walczyć, mieć cierpliwość i się starać. To budujące, że póki co idzie nam całkiem dobrze, ale zachowujemy spokój – przed nami jeszcze mnóstwo kilometrów i wiele nas jeszcze czeka. – mówi tuż po przekroczeniu mety Adam Małysz.

Ostatnie dwa dni rajdu Dakar nie należały do szczególnie szczęśliwych. Podczas piątego etapu zginął belgijski motocyklista Eric Palante, który brał udział w rajdzie Dakar po raz 11. W piątek organizatorzy rajdu poinformowali również o śmierci młodego, argentyńskiego dziennikarza oraz 52 letniego kibica. Ich samochód rozbił się w trudno dostępnym miejscu. Nie bez powodu mówi się więc, że Rajd Dakar jest morderczą przeprawą. Na takim terenie nie trudno o tragedię.

– Pozostajemy w smutku, to bardzo smutna wiadomość. Współczujemy rodzinie i bliskim kierowcy. Taki niestety jest Dakar – bywa okrutny i niebezpieczny. Startując każdy musi się liczyć z tym, że jest to niebezpieczny rajd. Wczoraj był bardzo ciężki odcinek, wielu zawodników było wycieńczonych. – komentuje ostatnie zdarzenia Adam Małysz.

Po ciężkich dniach próby przyszedł czas na odpoczynek i regenerację. Sobota jest dniem wolnym od trasy, podczas którego uczestnicy pozostają w miasteczku biwakowym. Dotarcie do tego dnia to już niemal połowa drogi do sukcesu. Do miasteczka przybywają tysiące kibiców, aby poczuć atmosferę prawdziwej, sportowej rywalizacji.

– Dziś czuję, że się rozjechałem i chętnie bym z marszu poszedł dalej, ale przerwa na pewno przyda się autu, bo naprawdę mocno dostaje w kość. To dobrze, że mechanicy będą mieli więcej czasu bez takiej presji czasowej, a i sam samochód „odpocznie”, żeby dalej dobrze spisywać się w kolejnych etapach.” – komentuje Małysz.

Już w niedzielę na wytrwałych czeka ponad 500 km przeprawa, która sprawdzi umiejętności kierowców
w dostosowaniu się do wciąż zmieniającego się tempa. Liczy się zwinność, refleks, uwaga i precyzja. Tu nie ma miejsca na błędy. Pierwsza część trasy będzie okazją na zwiększenie tempa ze względu na twarde i kamieniste podłoże. Kierowcy znów wzniosą się ku górze. Średnia wysokość trasy to 3 500 m n. p. m. Kierowcy pojadą pętlę z miejscowości Salta, kończąc w tym samym punkcie.
Rajd Dakar 2014
Etap Szósty: Tucuman – Salta
Kategoria: samochody (wyniki nieoficjalne)
1. Peterhansel/Cottret (Mini) 2h:42:58
2. Al.-Attiyah/Cruz (Mini) 2h45:41 +2:43
3. Terranova/Fiuza (Mini) 2h:48:18 +5:20
8. Hołowczyc/Żilcow (Mini) 2h55:32 +12:34
13. Małysz/Marton (Toyota) 3h00:51 +17:53
16. Dąbrowski/Czachor (Toyota) 2h57:05 +14:07

Rajd Dakar 2014
Klasyfikacja generalna
Kategoria: samochody (wyniki nieoficjalne)
1. Roma/Perin (Mini) 22h11:28
2. Terranova/Fiuza (Mini) 22h:41:58 +30:30
3. Peterhansel/Cottret (Mini) 22h:44:51 +33:23
7. Dąbrowski/Czachor (Toyota) 24h11:07 +1h59:39
9. Hołowczyc/Żilcow (Mini) 24h40:25 +2h28:57
10. Małysz/Marton (Toyota) 24h54:41 +2h43:16

...a może to też Cię zainteresuje:

Afryka – zrób to sam

Do Afryki samochodem? Świetnie, czemu nie. Tylko musimy kupić pierwsze w życiu auto, zrobić prawo jazdy, sprzedać meble, opuścić mieszkanie,

Czytaj dalej >>
Hennessey VelociRaptor

Dla tych, którym osiągi Forda F-150 Raptora są za słabe Hennessey proponuje solidny pakiet modyfikacji mechanicznych. Podstawowym składnikiem jest 2,9-litrowy

Czytaj dalej >>