OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Argo Outfitter 8×8 XTI. Ośmiokołowiec

Pojazdy Argo kojarzone są przede wszystkim z terenowymi środkami transportu dla myśliwych. Producent planuje jednak podbić segment pojazdów rekreacyjnych i być może uda mu się to osiągnąć z modelem Outfitter 8×8.

Na wodzie

To nie Argo, jeżeli nie potrafi pływać. Oczywiście model Outfitter potrafi! I robi to całkiem sprawnie. Prędkość maksymalna podczas przejazdów po wodzie została ograniczona do 5 km/h. Wydaje się, że to niewiele, jednak w tym przypadku nie prędkość jest kluczowa. Ważne jest to, że zamiast szukać mostu lub alternatywnej drogi, możemy po prostu sprawnie pokonać rzekę, strumień czy podmokły teren. Producent nie zaleca jednak przejazdu przez rzeki o rwącym nurcie, gdyż niewielka prędkość, jaką Argo rozwija na wodzie, może okazać się niewystarczająca i ośmiokołowiec popłynie z prądem. Na lądzie Argo pomieści aż 4 pasażerów, jednak przeszkodę wodną pokona tylko z dwoma na pokładzie.

Podobieństwa i różnice

Outfitter 8×8 został zaprojektowany tak, by był bardziej wytrzymały niż pozostałe pojazdy figurujące w ofercie producenta. Ośmiokołowiec zyskał bowiem solidną, stalową ramę z 3-calowych rur, osłonę rurową oraz łatwy w demontażu bagażnik umieszczony na przedniej klapie. Te elementy odbiły się oczywiście na masie pojazdu – ta wzrosła do prawie 830 kg (to o 280 kg więcej niż Scout 8×8 i o 160 kg niż HuntMaster).

Podobnie jak i w pozostałych modelach Argo, tak i w tym kierowca zajmuje miejsce w prawej części kabiny. Ulokowana została tam bowiem [su_tooltip style=”cluetip” position=”north” size=”1″ title=”kierownica*” content=”W temacie kierownicy wspomnę tylko, że w Argo na próżno szukać klasycznego kółka – tutaj sterowanie odbywa się za pomocą drążka w kształcie litery T (zupełnie jak w czołgu).” class=”dymek”]kierownica*[/su_tooltip] i cała masa przełączników i czujników. Początkowo taki układ może przysparzać kierowcy nie lada problemów, jednak po pierwszej przejażdżce jest on w stanie przyzwyczaić się do zajmowania miejsca po „niewłaściwej” stronie. Z przodu przewidziano również siedzenie dla jednego pasażera, pozostali dwaj mogą podróżować na umieszczonych w tylnej części kanapach, obok których ulokowano uchwyty na strzelby myśliwskie.

Coś za coś

Jak już wcześniej wspomniałam Argo nie jest demonem prędkości. Na wodzie nie osiągnie na liczniku więcej niż 5 km/h, na lądzie – 27 km/h. Mimo że szybki nie jest, może holować imponujące 900 kg, a jego ładowność to prawie 600 kg na lądzie i około 350 kg na wodzie. Argo – mimo całkiem wygodnych siedzeń i podgrzewanych uchwytów – to pojazd spartański. Brak zawieszenia sprawia, że cały obowiązek tłumienia drgań i łagodzenia skutków jazdy po nierównościach spada na niskociśnieniowe ogumienie. W efekcie jazda na pokładzie Outfittera nie należy do najbardziej komfortowych. To jednak dosyć niska cena jak na tak zaawansowane właściwości terenowe, które oferuje ośmiokołowiec. Kontynuując temat kosztów napomknę tylko, że Outfitter 8×8 to niemały wydatek, gdyż za tę nietypową maszynę przyjdzie nam zapłacić około 30 000 $. Ξ

Argo Outfitter 8×8 XTI – dane techniczno – eksploatacyjne

Silnik
Kohler Aegis LH 775: 4-suwowy, układ i liczba cylindrów – V2, rozrząd – OHV, chłodzony cieczą, moc maksymalna – 30 KM (23,1 kW), pojemność skokowa – 748 cm3
Napęd
przekładnia CVT, mechanizm różnicowy, przekładnia łańcuchowa
Układ kierowniczy
różnicowanie prędkości lewej/ prawej strony
Zawieszenie
sztywne
Hamulce
układ hydrauliczny, hamulce tarczowe
Koła
ARGO AT189 w rozmiarze 25 x 12.00-9 NHS
Masy, wymiary, osiągi
długość x szerokość x wysokość – 2 896 x 1 651 x 1 245 mm, ładowność na lądzie – 578 kg, ładowność na wodzie – 351 kg, uciąg – 907 kg, pojemność zbiornika paliwa – 36 l, prędkość maksymalna na lądzie – 27 km/h, prędkość maksymalna na wodzie – 5 km/h, prześwit – 228 mm
autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje:

VIP Cross

11 lipca na torze Extremalne 4×4 off road park pod Kuklówka odbędzie sie 13. edycja VIP CROSS – off road

Czytaj dalej >>
Terenówki GMC

Długa historia Na początku ubiegłego wieku Max Grabowsky założył firmę Rapid Motor Vehicle Company. General Motors, nowy potentat w branży

Czytaj dalej >>