OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Nie ma lipy. Volkswagen T6 Rockton Expedition 2.0 TDI 4MOTION

a nie może. Volkswagen do pomysłu budowy Rocktona podszedł tak poważnie, jak Pan Burneika do kulturystyki. Zarówno VW jak i litewski siłacz, prezentują się nader masywnie. Podczas jazdy, kierowca terenowej T-szóstki prawie na wszystkie auta patrzy z góry. Nawet standardowe Transportery, Transity czy Jumpery, w porównaniu do Rocktona wydają się wyjątkowo małe.

Pierwsze wrażenia

Sam komfort jazdy pozytywnie zaskakuje. Oczywiście szumy ogumienia i – powodowane przez duże nadwozie – opory powietrza, przy większych prędkościach mogą przeszkadzać. Jednak kilkugodzinna jazda szosowa nie męczy. Wygodzie jazdy sprzyjają dwa podłokietniki umieszczone z dwóch stron każdego z przednich foteli. Wynosząca 11,9 m średnica zawracania sprawia, że manewrowanie jest proste, jak konstrukcja cepa. Furgon w ciasnych zakrętach składa się nadzwyczaj dobrze. Lewarek skrzyni biegów jest umieszczony wysoko, ale i ergonomicznie. Wysokość osadzenia prawego podłokietnika kierowcy można łatwo regulować, dzięki czemu otrzymujemy optymalny dostęp do drążka zmiany biegów.

Podłoga w Rocktonie została wyposażona w równolegle umieszczone szyny. To właśnie do nich zostały przymocowane fotele pasażerskie (5 szt.). Ich regulacja w płaszczyźnie poziomej nie jest skomplikowana – wystarczy odkręcić kilka śrub.

Wnętrze samochodu jest dostosowane do mycia wodną myjką ciśnieniową. Możemy swobodnie myć podłogę oraz [tooltip title=”” content=”Fotele są wykończone specjalnym, szybkoschnącym materiałem syntetycznym. Nawet dogłębnie zapuszczone wnętrze można szybko doprowadzić do stanu „używalności”.” type=”classic” ]siedziska.*[/tooltip]

 

TDI, skrzynka biegów i Haldex

Dwulitrowe silniki TDI nie cieszą się przesadnie dobrą opinią. O ile w zwykłych osobówkach mają one jeszcze rację bytu, o tyle w aucie typowo użytkowym można mieć co do nich pewne wątpliwości. Od niedawna volkswagenowskie diesle pracują w Amarokach. Ich trwałość w warunkach użytkowych nie została przez tak krótki czas zweryfikowana. Jednak można nieśmiało przypuszczać, iż ich konstrukcja jest zbyt delikatna do tego typu zastosowań. Ale gdybanie odłóżmy na kiedy indziej.

Dynamika silnika w pełni zadowala. Samochód potrzebuje około 16 sekund do uzyskania 100 km/h. Rockton podczas jazdy szosami bardzo dobrze się czuje (do prędkości 130 km/h, potem zaczyna być głośno). T-szóstka swój potencjał pokazuje po zjeździe z asfaltu. Wysoki prześwit (282 mm), wysoko poprowadzony przedni zderzak, jednorodna struktura podwozia,d

...a może to też Cię zainteresuje:

Bojkowska Zima. Ukraina

Zima w tym roku chyba wszystkim spłatała figla. Planując turystyczno off-roadową imprezę na Ukrainie w Bieszczadach Wschodnich, myśleliśmy jednak, że

Czytaj dalej >>
RSO PAK 40

Wersja budżetowa Niszczyciel czołgu RSO PAK 40 powstał latem 1943 roku. Była to konstrukcja ciągnika gąsienicowego z armatą p-panc. PAK

Czytaj dalej >>