
Konkurencja w naszej kategorii jest dość mocna. Wielu zawodników dysponuje mocniejszymi samochodami, z którymi na szybkich i łatwiejszych trasach nie mamy szans się ścigać. Czekamy na weryfikację, jaka nastąpi na pustyni Atacama tam większe znaczenie będzie miało doświadczenie i taktyka. Mamy także świadomość, że nie możemy podejmować zbędnego ryzyka i musimy oszczędzać MANa bo nasz budżet i serwis są mocno ograniczone.
Drugi odcinek specjalny ma 324 kilometry i prowadzi górskimi trasami. Organizatorzy ostrzegają przed opadami deszczu i trudnymi warunkami na trasie.
Załoga Baran/Marton wystartuj jako 31 ekipa o godzinie 11:15 czasu lokalnego. Pierwsze 10 ciężarówek organizator wypuszcza w odstępach 2 minutowych, kolejne co minutę. Na mecie drugiego dnia zameldowały się 63 ciężarówki.
1. Władimir Czagin/Siergiej Sawostin/Ildar Szajsułtanow (RUS) Kamaz 4326 – 2:44.22
2. Ales Loprais/Milan Holan/Josef Kalina (CZ) Tatra T815-2 (+4.41)
3. Firdaus Kabirow/Ajdar Bielajew/Andriej Mokiejew (RUS) Kamaz 4326 (+5.52)
4. Eduard Nikołajew/Wiaczesław Mizukajew/Władimir Rybakow (RUS) Kamaz 4326 (+9.16)
5. Andre de Azevedo/Jaromir Martinec/Maykel Justo (BR/CZ/BR) Tatra T815 (+10.35)
6. Marek Spacil/Jan Vodrhanek/David Vrsecky (CZ) Tatra T815 (+13.18)
7. Franz Echter/Detlef Ruf/Artur Klein (D) MAN TGS (+15.04)
8. Pep Vila/Moi Torrallardona/Peter van Eerd (E/E/NL) Iveco Trakker (+15.13)
9. Mathias Behringer/Jochen Seiler/Hugo Kupper (D/D/NL) MAN TGA (+19.07)
10. Marcel van Vliet/Serge Bruynkens/Bernard der Kinderen (NL/B/NL) MAN TGA (+20.04)
36. Grzegorz Baran/Rafał Marton (PL) MAN TGA (+56.57)