Polaris RZR XP Turbo S Velocity
Oferta Polarisa poszerzyła się o nowy model RZR XP Turbo S Velocity, występujący w dwóch wariantach: dwuosobowym i czteroosobowym. Pojazd ma być tańszą, ale niemniej sprawną i dzielną terenowo, alternatywą dla modelu RZR XP Turbo S.
Model RZR wiedzie prym w segmencie sportowych pojazdów UTV. Nie dziwi więc chęć amerykańskiego producenta do ciągłego poszerzania swojej oferty i udoskonalania znajdujących się obecnie w sprzedaży pojazdów. W efekcie co rusz docierają do nas informacje o nowych modelach z rynku amerykańskiego. Tak też było w przypadku RZR-a XP Turbo S Velocity, którego wiele łączy z modelem RZR XP Turbo S. Są jednak różnice, które mogą przekonać klientów do zakupu wersji Velocity.
Nowe
Velocity ma mocniejsze przekładnie główne oraz wahacze zapewniające większy prześwit*. Producent obiecuje również, że układ napędowy jest trzykrotnie wytrzymalszy, a układ kierowniczy lepiej chłodzony i zapewnia o 25% mocniejsze wspomaganie. Przeprojektowana obudowa sprzęgła polepsza natomiast przepływ chłodzącego powietrza, przyczyniając się również do obniżenia temperatury pracy paska napędowego.
Oszczędności poczyniono przede wszystkim na uproszczeniu amortyzatorów. Elektroniczne sterowane amortyzatory modelu Turbo S zastąpiono amorami Walker Evans. Nie są to jednak budżetowe produkty – tylne mają średnicę trzech cali, a możliwość regulacji tłumienia szybkiego i wolnego dobicia znalazła się zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Zmiany nastawów podwozia obejmują wydajniejsze wspomaganie, inną mapę zapłonu zoptymalizowaną na bezpośrednią reakcję na dodanie gazu oraz lepszą kontrolę.
Prześwit przekracza 40 cm.
Bez zmian
Cechą wspólną obu modeli są ponadprzeciętne parametry, w tym moc maksymalna (wynosząca 168 KM) generowana z dwucylindrowego silnika ProStar o pojemności 925 cm3. Velocity jeździ także na 32-calowych kołach obutych w opony ITP Coyote (producent zapewnia, że ogumienie Coyote jest o 250% bardziej odporne na przebicia niż popularne opony Maxxis Bighorn 2.0.
Cena
Jak już wspomniałam, największą nowością jest cena pojazdu, który jest tańszy aż o 3 000 dolarów od modelu RZR XP Turbo S – przy zachowaniu podobnych parametrów i dzielności terenowej. Wariant dwumiejscowy został bowiem wyceniony na 25 399 $, czteromiejscowy – na 28 399 $. Dla obu wersji przygotowano jeden kolor nadwozia – Titanium Metallic.
Producent, nie zważając na koszty takiego rozwiązania, w RZR XP Turbo S zastosował amortyzatory FOX, które mają bogate możliwości kalibracji w locie i pozwalają na zoptymalizowanie każdego cala skoku zawieszenia zarówno podczas jazdy z niskimi, jak i z wysokimi prędkościami. Sporym ułatwieniem jest też system DYNAMIX, który automatycznie i adekwatnie do aktualnych warunków dopasowuje nastawy pracy zawieszenia, dzięki czemu kierowca nie musi wybierać pomiędzy osiągami a komfortem.
autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent