OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Tańsza alternatywa

Parametry silnika powinny zadowolić większość - na 32-calowe koła trafia 168 KM

Polaris RZR XP Turbo S Velocity

Oferta Polarisa poszerzyła się o nowy model RZR XP Turbo S Velocity, występujący w dwóch wariantach: dwuosobowym i czteroosobowym. Pojazd ma być tańszą, ale niemniej sprawną i dzielną terenowo, alternatywą dla modelu RZR XP Turbo S.

RZR XP 4 Turbo S

RZR XP 4 Turbo S

Model RZR wiedzie prym w segmencie sportowych pojazdów UTV. Nie dziwi więc chęć amerykańskiego producenta do ciągłego poszerzania swojej oferty i udoskonalania znajdujących się obecnie w sprzedaży pojazdów. W efekcie co rusz docierają do nas informacje o nowych modelach z rynku amerykańskiego. Tak też było w przypadku RZR-a XP Turbo S Velocity, którego wiele łączy z modelem RZR XP Turbo S. Są jednak różnice, które mogą przekonać klientów do zakupu wersji Velocity.

Nowe

Velocity ma mocniejsze przekładnie główne oraz wahacze zapewniające większy prześwit*. Producent obiecuje również, że układ napędowy jest trzykrotnie wytrzymalszy, a układ kierowniczy lepiej chłodzony i zapewnia o 25% mocniejsze wspomaganie. Przeprojektowana obudowa sprzęgła polepsza natomiast przepływ chłodzącego powietrza, przyczyniając się również do obniżenia temperatury pracy paska napędowego.

Tańsze rozwiązania w podwoziu oznaczają głównie brak elektronicznej regulacji, ciągle jest to bardzo solidna i wydajna konstrukcja

Tańsze rozwiązania w podwoziu oznaczają głównie brak elektronicznej regulacji, ciągle jest to bardzo solidna i wydajna konstrukcja

Oszczędności poczyniono przede wszystkim na uproszczeniu amortyzatorów. Elektroniczne sterowane amortyzatory modelu Turbo S zastąpiono amorami Walker Evans. Nie są to jednak budżetowe produkty – tylne mają średnicę trzech cali, a możliwość regulacji tłumienia szybkiego i wolnego dobicia znalazła się zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Zmiany nastawów podwozia obejmują wydajniejsze wspomaganie, inną mapę zapłonu zoptymalizowaną na bezpośrednią reakcję na dodanie gazu oraz lepszą kontrolę.

Prześwit przekracza 40 cm.

Bez zmian

RZR XP 4 Turbo S

RZR XP 4 Turbo S

Parametry silnika powinny zadowolić większość - na 32-calowe koła trafia 168 KM

Parametry silnika powinny zadowolić większość – na 32-calowe koła trafia 168 KM

Cechą wspólną obu modeli są ponadprzeciętne parametry, w tym moc maksymalna (wynosząca 168 KM) generowana z dwucylindrowego silnika ProStar o pojemności 925 cm3. Velocity jeździ także na 32-calowych kołach obutych w opony ITP Coyote (producent zapewnia, że ogumienie Coyote jest o 250% bardziej odporne na przebicia niż popularne opony Maxxis Bighorn 2.0.

Cena

Jak już wspomniałam, największą nowością jest cena pojazdu, który jest tańszy aż o 3 000 dolarów od modelu RZR XP Turbo S – przy zachowaniu podobnych parametrów i dzielności terenowej. Wariant dwumiejscowy został bowiem wyceniony na 25 399 $, czteromiejscowy – na 28 399 $. Dla obu wersji przygotowano jeden kolor nadwozia – Titanium Metallic.

Producent, nie zważając na koszty takiego rozwiązania, w RZR XP Turbo S zastosował amortyzatory FOX, które mają bogate możliwości kalibracji w locie i pozwalają na zoptymalizowanie każdego cala skoku zawieszenia zarówno podczas jazdy z niskimi, jak i z wysokimi prędkościami. Sporym ułatwieniem jest też system DYNAMIX, który automatycznie i adekwatnie do aktualnych warunków dopasowuje nastawy pracy zawieszenia, dzięki czemu kierowca nie musi wybierać pomiędzy osiągami a komfortem.

autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje: