OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Rodzina w komplecie. Honda Pioneer 1000 / 1000-5 2016

Do gamy Pioneerów obecnych w ofercie Hondy dołączył właśnie nowy model o oznaczeniu 1000. Inżynierowie Hondy wykorzystali rozwiązania znane ze starszych braci Pioneera i dodali nieco nowości. Teraz rodzina jest już w komplecie.

 

 

Produkowany w USA Pioneer 1000 będzie oferowany w czterech różnych konfiguracjach – Pioneer 1000, Pioneer 1000 EPS, Pioneer 1000-5 i Pioneer 1000-5 Deluxe. Cecha wspólna – każdy z modeli będzie mógł pomieścić na pace ok. 450-kilogramowy ładunek i holować przyczepę o masie maksymalnej wynoszącej 900 kg (z tyłu zamontowano metalową dostawkę na hol).

Automat

Pod maską Pioneera znajdziemy dwucylindrową, rzędową, chłodzoną cieczą jednostkę Unicam o pojemności 999 cm3. Ten całkiem mocny silnik będzie współpracował z 6-biegowym automatem. W quadach takie rozwiązane nie jest niczym zaskakującym. Automaty stosowane się powszechnie. Najczęściej jednak producenci decydują się na bezstopniowe przekładnie pasowe. Tutaj postawiona na zupełnie inne rozwiązanie. W Pioneerze silnik współpracuje z sześciobiegową, dwusprzęgłową (DCT), automatyczną skrzynką, która ma gwarantować sprawną i gładką zmianę przełożeń. To jednak nie wszystko. Kierowca za pomocą umieszczonego na desce rozdzielczej przycisku ma możliwość zmiany automatu na tryb manualny. Po aktywacji ręcznej skrzynki, zmiana przełożeń odbywa się za pośrednictwem manetek umieszczonych przy kierownicy.

Różne warianty

W kwestii zawieszenia postawiono na rozwiązanie niezależne. Zarówno z przodu, jak i z tyłu znalazły się podwójne wahacze. Skok zawieszenia jest równy 254 mm z przodu i 268 mm z tyłu. Zarówno trzy-, jaki i pięcioosobowe wersje są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła oraz reduktor z blokadą przedniego mechanizmu różnicowego. Pięcioosobowy Pioneer dodatkowo posiada samopoziomujące się zawieszenie tylne. W tej wersji możliwe jest również rozłożenie pełnowymiarowej tylnej kanapy. Natomiast wersję 1000-5 Deluxe wyróżniają 14-calowe, aluminiowe felgi, 27-calowe opony radialne, oświetlenie LED oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.

W środku

Wnętrze Pioneera pomieści 3 lub 5 pasażerów – w zależności od wybranego wariantu. W wersji pięcioosobowej istnieje możliwość złożenia drugiego rzędu siedzeń – zyskujemy w ten sposób sporo dodatkowej przestrzeni ładunkowej. Na tylnych belkach zamontowano zagłówki, niestety tylko dwa. Brak środkowego zagłówka z pewnością wpłynie na komfort podróżowania pasażera zasiadającego na centralnej części kanapy.

W kabinie quada bez niespodzianek. Jest prosto, bardzo praktycznie, ale i przewidywalnie. Na desce rozdzielczej znajdują się typowe elementy – podstawowy zestaw wskaźników, pokrętło zmiany trybu napędu czy przełącznik skrzyni biegów (automat / manual). We wnętrzu znajdziemy również uchwyt na kubek oraz niewielki schowek.

Klienci do wyboru będą mieli 7 wersji kolorystycznych oraz całą gamę akcesoriów, za pomocą których można doposażyć Pioneera. Przydatne mogą okazać się siatki ochronne, które możemy zamontować z tyłu i po bokach pojazdu – dobre zabezpieczenie przed wystającymi gałęziami i innymi przeszkodami spotykanymi w terenie. Za każde z wybranych akcesoriów trzeba oczywiście dodatkowo zapłacić.

Podsumowanie

W ofercie producenta nadal znajdują się modele Pioneer 700, 700-4 oraz 500 w niezmienionej formie. Na amerykańskim rynku nowy quad będzie dostępny już jesienią tego roku. Ceny tego cacka nie są jeszcze znane. O dystrybucji na naszym rodzimym rynku również nic na razie nie słychać.
Honda Pioneer 1000 / 1000-5 2016 – dane techniczno-eksploatacyjne

SILNIK
Unicam, rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą, pojemność – 999 cm3, średnica cylindra x skok tłoka – 92 x 75 mm, stopień sprężenia – 10:1
PRZEKŁADNIA
automatyczna, dwusprzęgłowa (DCT), 6-stopniowa plus bieg wsteczny, napęd – 2WD, 4WD, Low, blokada mechanizmu różnicowego
ZAWIESZNIE
przód/tył – niezależne, podwójne wahacze, skok zawieszenia przód/tył – 254 / 268 mm
HAMULCE
układ hydrauliczny, średnica tarcz – 210 mm
KOŁA
przód – Blackstone 27 x 9-12, tył – Blackstone 27 x 11-12
MASY, WYMIARY, OBJĘTOŚCI
maksymalna ładowność przestrzeni ładunkowej – 450 kg, maksymalna masa holowanej przyczepy – 900 kg

 

Autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje:

AKADEMIA 4x4 - SKLEP.OFF-ROAD.PL
MAGAZYN OFF-ROAD PL
PRZYGODY