Oto nowa Yamaha Tenere 700 na rok 2025. Znamy szczegóły

Oto nowa Yamaha Tenere 700 na rok 2025. Znamy szczegóły

Yamaha prezentuje najnowszą odsłonę legendarnego modelu Ténéré 700, który łączy w sobie dziedzictwo rajdowe z nowoczesnymi technologiami. Model na rok 2025 otrzymał szereg ulepszeń, które czynią go jeszcze bardziej wszechstronnym motocyklem adventure.

Dziedzictwo rajdowe w nowoczesnym wydaniu

Historia Ténéré sięga lat 80., kiedy to model XT500 zrewolucjonizował segment ciężkich enduro i odniósł zwycięstwo w pierwszym rajdzie Paryż-Dakar. Najnowsza generacja Ténéré 700 kontynuuje tę tradycję, oferując zaawansowane rozwiązania techniczne przy zachowaniu prawdziwego charakteru motocykla przygodowego.

Ulepszona jednostka napędowa

Sercem maszyny jest zmodernizowany silnik CP2 o pojemności 689 cm³, który teraz został wyposażony w elektroniczną przepustnicę YCC-T. Jednostka generuje moc 73,4 KM przy 9000 obr/min oraz moment obrotowy 68 Nm przy 6500 obr/min. Nowy układ przepustnicy oferuje dwa tryby jazdy:

  • sport: zapewniający najszybszą reakcję na gaz,
  • explorer: charakteryzujący się łagodniejszym oddawaniem mocy

Zaawansowane zawieszenie i podwozie

Ténéré 700 wyróżnia się dopracowanym zawieszeniem o długim skoku, które zostało gruntownie przeprojektowane w modelu na rok 2025. Z przodu zastosowano widelec typu upside-down o średnicy goleni 43 mm, który teraz oferuje pełny zakres regulacji, w tym nowo dodaną możliwość dostosowania napięcia wstępnego. To rozwiązanie pozwala na precyzyjne dostrojenie charakterystyki pracy zawieszenia do preferencji kierowcy i warunków jazdy.

Tylne zawieszenie wykorzystuje wysokiej klasy amortyzator typu piggyback, również z pełnym zakresem regulacji, który został zestrojony w idealnej harmonii z przednim widelcem. Imponujący skok zawieszenia, wynoszący 210 mm z przodu i 200 mm z tyłu, w połączeniu z prześwitem 240 mm, zapewnia doskonałe możliwości pokonywania trudnego terenu.

Całość konstrukcji opiera się na ramie wykonanej ze stali, w układzie podwójnej kołyski. To sprawdzone rozwiązanie zapewnia idealny kompromis między sztywnością a masą własną, która wraz z płynami wynosi 208 kg.

Taka konstrukcja gwarantuje zarówno wytrzymałość niezbędną podczas jazdy w ciężkim terenie, jak i odpowiednią sztywność poprawiającą właściwości jezdne na asfalcie.

Nowoczesne wyposażenie elektroniczne

Model 2025 został wzbogacony o:

  • 6,3-calowy kolorowy wyświetlacz TFT,
  • nawigację turn-by-turn poprzez aplikację MyRide,
  • wyłączane jednym przyciskiem systemy ABS i kontroli trakcji,
  • elektroniczną przepustnicę z dwoma trybami jazdy.

Praktyczne rozwiązania

Przeprojektowano również ergonomię motocykla: Motocykl został wyposażony w nowy, węższy zbiornik paliwa o pojemności 16 l, który znacząco poprawia kontrolę nad maszyną w terenie. Komfort jazdy zwiększa płaska kanapa, wykonana w stylu rajdowym, która ułatwia balansowanie ciałem podczas dynamicznej jazdy.

Yamaha pomyślała również o kierowcach o niższym wzroście, oferując wersję z obniżonym zawieszeniem, w której wysokość siedzenia wynosi 860 mm. W kwestii bezpieczeństwa na uwagę zasługuje nowy, czterosoczewkowy reflektor LED, który zapewnia znacznie lepszą widoczność podczas jazdy nocą.

Cena podstawowej wersji Ténéré 700 w Polsce rozpoczyna się od 54 000 zł. Szczegółowe informacje o dostępności poszczególnych wersji wyposażenia i ostatecznych cenach można uzyskać u autoryzowanych dealerów Yamahy.

Artykuł przy współpracy ze sklepem Motogar Polska.

...a może to też Cię zainteresuje:

Udany występ Sobeckiego.

Zwycięzcami rozegranych w Szczecinie Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych została załoga Krzysztof Hołowczyc i Jean–Marc Fortin. Drugie miejsce przypadło Włodzimierzowi

Czytaj dalej >>