Opisując kolejną renowację Land Rovera Defendera, nie będę odosobniony jak napiszę, że
tęsknota za klasycznym już, starym Defenderem, nie przemija a wielu entuzjastów marki
starannie odbudowuje swoje Land Rovery. Obecnie oznaką dobrego postrzegania w środowisku
pasjonatów tej marki jest posiadanie właśnie klasycznego Defendera.
AUTOR: Stanisław Sarego, ZDJĘCIA: Land Rover
Land Rover Classic to firma specjalizująca się od wielu lat w renowacji Defendera, obecnie
rozszerzyła zakres prac przyjmując do realizacji zamówienia indywidualne klientów. Land Rover jest obecnie dostępny w wersjach nadwozia 90 i 110, a jego personalizacja odbywa się za pomocą nowego cyfrowego konfiguratora. Przyszły użytkownik otrzymuje wsparcie od specjalistów z Classic Works w Coventry w Wielkiej Brytanii i Essen w Niemczech. Klient jest w pełni zaopiekowany i ukierunkowany i właściwie na tym można zakończyć opis powstających Defenderów, czytanie dalej to będzie już laurka, opis dla pasjonatów Land Rovera.
Zamów prenumeratę Magazynu OFF-ROAD PL!
Baza
Podstawę dla każdego z przyszłych projektów stanowi wyszukany egzemplarz, starannie wyselekcjonowany przez ekspertów, który pochodzi z lat 2012-2016. Jak w przeszłości już opisywaliśmy, w oparciu o sprawdzone rozwiązania mechaniczne znane z modeli Land Rover Classic Islay Edition i Trophy.
Oto nowa Yamaha Tenere 700 na rok 2025. Znamy szczegóły
Szczegółowa personalizacja
Pojazdy powstają z dbałością o szczegóły, a każdy z nich na kolejnych etapach w ramach programu Works Bespoke (praca na zamówienie) jest indywidualnie wykonywany, zgodnie w wyborem klienta. Przyszli użytkownicy mogą wybrać wymarzony kolor nadwozia, sięgając po odcienie z palet Heritage, Contemporary, Premium lub SV Metallic, albo zdecydować się na unikalną barwę. Dach pojazdu może być utrzymany w kolorze nadwozia lub otrzymać całkowicie inna barwę. Po wybraniu barwy karoserii przychodzi czas na dobór pozostałych elementów nadwozia. Podobnie jak w poprzednich modelach Defender Classic V8, każdy pojazd serii Works Bespoke otrzymuje nowoczesne reflektory LED oraz do wyboru pakiet oświetlenia Heritage lub Crystal Lighting Pack a tym samym zdecydować się na klasyczny lub nowoczesny styl nadwozia. Kontynuując, wybrać można między 16-calowymi felgami Wolf, a 18 calowymi felgami Sawtooth, wykończonymi w kolorze czarnym lub Limestone (klasyczny kolor pierwszych Serii). Można też doposażyć pojazd w akcesoria wyprawowe takie jak progi, stopnie boczne, bagażnik dachowy z klatką zewnętrzną z drabinką, do kompletu można dołożyć wyciągarkę.
Elektroniczna karta kierowcy jako nowoczesne rozwiązanie dla transportu ciężarowego
Wnętrze w detalach
Wnętrze pojazdu zachowuje klasyczny charakter Defendera, które na etapie renowacji zostaje odnowione i wykonane zgodnie z sugestiami klienta. Klienci mają do wyboru komfortowe fotele Premium lub sportowe fotele Recaro, a starannie dobrana, luksusowa skóra pokrywa siedzenia, panele boczne, drzwi, podsufitkę oraz deskę rozdzielczą. W centralnej konsoli, znajduje się system multimedialny, który oferuje nowoczesne funkcje, takie jak nawigacja satelitarna, radio DAB oraz łączność Bluetooth. Dla tych, którzy swój pojazd chcą wykorzystywać podczas wypraw terenowych, mogą wybrać pakiet Adventure z namiotem dachowym. Dostępny jest też pakiet Ply Guys Camper Conversion przekształcający tylną część pojazdu w przestrzeń mieszkalną.
Silnik V8
W powstających Land Roverach stosowany jest silnik V8, o pojemności 5,0 litrów, zapewniający 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF a dalej przez skrzynię redukcyjno-rozdzielczą. Za wyhamowanie pojazdu odpowiadają wydajne czterotłoczkowe hamulce Alcon, z tarczami o średnicy 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu. Zmodernizowane zawieszenie Defendera, obejmujące sprężyny śrubowe Eibach, stabilizatory poprzeczne oraz amortyzatory Bilstein, zapewnić to ma wysoki komfort i doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie.
BAIC B40 PLUS chińska ofensywa na rynku terenowych SUVów
Cena
Defender Classic V8 od Works Bespoke został pokazany na prestiżowym spotkaniu Goodwood Revival 2024. Na nim spotkało się wielu majętnych dżentelmenów, a jak powszechnie wiadomo nie rozmawiali o pieniądzach i na tym można zakończyć tę część tekstu, jednak dla tych ciekawych, piszemy o cenach dalej. Defender Classic V8 po Works Bespoke jest dostępny w cenie od 190 000 funtów + VAT za czteromiejscowy model 90 Station Wagon, 199 000 funtów + VAT za pięciomiejscowy model 110 Station Wagon oraz 204 000 funtów + VAT za siedmiomiejscowy model 110 Station Wagon.
Zobacz najlepszą OFF-ROAD’ową odzież w naszym sklepie!
Zdjęcia: Land Rover