Nowy Jimny dostępny na polskim rynku.

Nowy model otrzymał bardziej stylowy wygląd, dzięki zmodyfikowanemu przedniemu zderzakowi oraz masce silnika. Obecnie w zależności od wersji wyposażenia można wybierać pomiędzy dwoma kształtami osłony chłodnicy – z żebrami pionowymi lub poziomymi. Nowy Suzuki Jimny zyskał również na wielkości – jest o 30mm dłuższy od swojego poprzednika i obecnie mierzy 3695mm.

Nowa tapicerka siedzeń stosowana w wersjach wyposażenia Club oraz Comfort jest trwała i praktyczna. Zmieniony został styl wszystkich zagłówków. Najwyższa wersja wyposażenia Elegance oferuje pakiet skórzany: wszystkie siedzenia oraz koło kierownicy zostały pokryte wytrzymałą skórą syntetyczną.

Struktura gamy modelowej obejmuje 3 wersje wyposażenia: Club, Comfort i Elegance. Suzuki wzbogaciło standardowe wyposażenie o system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX (wszystkie wersje) oraz elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne (dla Jimny 1.3 Comfort). Wersja wyposażenia Elegance jest dostępna zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów w zależności od preferencji nabywcy.

Suzuki Jimny dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym nowym, metalicznym niebieskim Breeze Blue Metallic. Oferowana jest także wersja dwukolorowa dla poziomu wyposażenia Elegance, w której nadwozie jest w wybranym kolorze metalicznym a jego dolne części (tj. zderzaki, nadkola, listwy drzwiowe i progowe) są lakierowane szarym kolorem Graphite Gray Pearl Metallic.

Cennik detaliczny dla nowego Jimny (brutto):

  • Jimny 1.3 Club 57.900 zł
  • Jimny 1.3 Comfort 62.900 zł
  • Jimny 1.3 Elegance 65.900 zł
  • Jimny 1.3 A/T Elegance 68.900 zł

Układ napędowy Drive Action 4×4 z pneumatycznie uruchamianą blokadą piast przednich kół pozwala na przełączanie pomiędzy trybem napędu na dwa koła (2WD) oraz na wszystkie koła (4WD) podczas jazdy. W trybie napędu na cztery koła (4WD) można dokonać wyboru między 2 ustawieniami: tryb drogowy (4WD), który najlepiej sprawdza się na względnie płaskich nawierzchniach lub przeznaczony do pokonywania przeszkód w terenie tryb terenowy z włączonym przełożeniem redukcyjnym (4WD-L).

Rama nośna typu drabinowego o dużej sztywności (składająca się z 3 części) zapewnia stabilną jazdę oraz skutecznie tłumi drgania pochodzące od układu jezdnego. Rama opiera się na zawieszeniu zależnym z trzema elementami prowadzącymi (z przodu i z tyłu), sprężynami i sztywnymi mostami napędowymi. Nadwozie jest połączone z ramą za pomocą odpowiednio skonstruowanych poduszek, które dodatkowo tłumią hałasy i wibracje pracy układu zawieszenia.
Zastosowanie sztywnych mostów napędowych pozwala zapewnić doskonałą przyczepność w terenie.

Źródło/zdjęcia: Informacja prasowa Suzuki

...a może to też Cię zainteresuje:

Bezpieczny „zapas”

Koło zapasowe umieszczone na klapie bagażnika to łakomy kąsek dla każdego amatora cudzego mienia. Odkręcenie kilku śrubek, przerzucenie drogiej felgi

Czytaj dalej >>