OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Nowa, lżejsza konstrukcja Range Rovera.

Nowoczesna, lekka architektura zawieszenia jest kluczowym czynnikiem w rozszerzonych możliwościach jezdnych nowego Range Rovera. Zaprojektowana całkowicie od początku pozwoliła ograniczyć masę czwartej generacji kultowego modelu aż o 420 kg. Niższa waga oraz zastosowane innowacyjne rozwiązania miały bardzo duży wpływ na płynność jazdy samochodu.

Nowy Range Rover posiada rewolucyjną kadłubową strukturę nadwozia, która jest o 30% lżejsza niż stalowe nadwozie poprzedniego modelu. Kontynuując tradycję Land Rovera, polegającą na tworzeniu wytrzymałych i lekkich struktur, zupełnie nowe aluminiowe nadwozie pozwoliło na znaczące zwiększenie zarówno osiągów, jak i wydajności nowego pojazdu. W połączeniu z rozwiązaniami zmniejszającymi masę podwozia i układu napędowego, lekka struktura przyczyniła się do oszczędzenia w porównaniu do poprzedniego modelu aż 420 kg w wersji z 3 litrowym silnikiem TD V6. W nowej odsłonie model z silnikiem LR-V8 o mocy 510 KM z doładowaniem może teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w jedyne 5,4 sekundy, czyli o 0,8 sekundy mniej niż poprzednik. Zużycie paliwa obniżono o 9%.

„Nowy Range Rover jest jeszcze doskonalszy niż dotychczas głównie za sprawą nowatorskich rozwiązań inżynieryjnych. Nowa, mocna struktura Range Rovera ma wpływ na poprawione właściwości jezdne oraz funkcjonalne samochodu. Zastosowane rozwiązania umożliwiły m.in. zwiększenie głębokości brodzenia do 900 mm oraz usprawnienie holowania przyczepy o masie nawet 3.500 kg” – powiedział Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rovera.

Mowa architektura podwozia powstała dzięki szeroko zakrojonemu programowi badawczemu Land Rovera, który miał na celu stworzenie kolejnej generacji koncepcji zawieszenia dla pojazdów z napędem na cztery koła klasy premium. Nowe podwozie zostało połączone z zaprojektowanym także od podstaw zawieszeniem hydraulicznym, co pozwoliło osiągnąć bardziej luksusowy komfort i wygodę podróżowania, poprawić właściwości jezdne oraz zaoferować większą pewność i zwinność przy pokonywaniu zakrętów. Charakterystyczna, najwyższa jakość jazdy Range Roverem została jeszcze bardziej udoskonalona dzięki wprowadzeniu przednich sprężyn o szybkiej reakcji, które są w stanie lepiej absorbować małe nierówności nawierzchni.]

Informacja/zdjęcia: Land Rover

...a może to też Cię zainteresuje:

Skoda dla TOPR

Ekipa ratowników Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowania Ratunkowego rozszerzyła swoją flotę o nowe wsparcie techniczne w postaci aut: ŠKODY Octavia Combi i

Czytaj dalej >>