Jubileusz Toyoty Land Cruiser na łamach OFF-ROAD PL Magazynu 4×4

Toyota Land Cruiser – kultowe auto w wielu odsłonach stylistycznych, doczekało się swojego wielkiego jubileuszu. W tym roku sztandarowy model japońskiej marki obchodzi okrągłe 60. urodziny. „Leciwy” jubilat jest w doskonałej formie i od lat, niezmiennie cieszy się niesłabnącą popularnością, co wcale nie dziwi. Warto zerknąć okiem na to, jak wyglądała jego ewolucja w przekroju sześciu dekad.
Czerwcowy numer OFF-ROAD PL Magazynu 4×4 będzie z pewnością gratką dla wszystkich miłośników Toyoty Land Cruiser, ale nie tylko. Obszerny materiał na temat historii, zmian i wreszcie aktualnych wariantów Land Cruisera to doskonałe źródło rzetelnych informacji na temat starej, poczciwej Toyoty.
A dla zainteresowanych krótki fragment, tego, co będziecie mogli znaleźć w naszym czerwcowym wydaniu:

Redaktor Naczelny – Tomasz Konik: Toyota Land Cruiser jest godnym reprezentantem samochodów z napędem na cztery koła i to, oprócz jej jubileuszu, ważny powód do opisania bez wątpienia barwnej historii  rozwoju tego solidnego auta. Nie można nie wspomnieć o tym, że początki Land Cruisera miały silny związek ze Stanami Zjednoczonymi. W 1950 roku, na zamówienie stacjonującego na wyspach japońskich kontyngentu wojsk amerykańskich, Toyota wykonała prototyp samochodu 4×4, wzorowanego na Willysie. Prace zajęły zaledwie pół roku, w czym pomogła niewątpliwie możliwość skorzystania z zaplecza produkcyjnego Toyoty, będącej wtedy największą firmą motoryzacyjną w Japonii, jak również doświadczenie zdobyte w budowie samochodu wojskowego AK10, wytwarzanego przez Toyotę podczas wojny od 1942 roku. Prototyp rzeczywiście wyglądem przypominał Willysa, choć prezentował się wyraźnie masywniej. Nic dziwnego, bowiem przed japońskimi konstruktorami nie stawiano wymagań dotyczących limitu wagowego pojazdu.
To zaledwie ułamek historii kultowej Toyoty LC. Dalsze losy i modyfikacje auta przedstawiają się jeszcze ciekawiej.

Kontynuacja artykułu w czerwcowym numerze OFF-ROAD PL Magazynu 4×4. Jak zwykle zaprezentujemy również gorące nowości motoryzacyjne, porównanie sztandarowych modeli 4×4 wiodących marek, zabierzemy Was w podróż w najodleglejsze zakątki świata, a to tylko przedsmak tego, co przygotowuje dla Was nasza redakcja.
Pismo w kioskach już 24 maja!

Kraków, 29.04.2011 r.
Jubileusz Toyoty Land Cruiser na łamach OFF-ROAD PL Magazynu 4×4 

Sześć dekad legendy

Toyota Land Cruiser – kultowe auto w wielu odsłonach stylistycznych, doczekało się swojego wielkiego jubileuszu. W tym roku sztandarowy model japońskiej marki obchodzi okrągłe 60. urodziny. „Leciwy” jubilat jest w doskonałej formie i od lat, niezmiennie cieszy się niesłabnącą popularnością, co wcale nie dziwi. Warto zerknąć okiem na to, jak wyglądała jego ewolucja w przekroju sześciu dekad.

Czerwcowy numer OFF-ROAD PL Magazynu 4×4 będzie z pewnością gratką dla wszystkich miłośników Toyoty Land Cruiser, ale nie tylko. Obszerny materiał na temat historii, zmian i wreszcie aktualnych wariantów Land Cruisera to doskonałe źródło rzetelnych informacji na temat starej, poczciwej Toyoty.
A dla zainteresowanych krótki fragment, tego, co będziecie mogli znaleźć w naszym czerwcowym wydaniu:

Redaktor Naczelny – Tomasz Konik: Toyota Land Cruiser jest godnym reprezentantem samochodów
z napędem na cztery koła i to, oprócz jej jubileuszu, ważny powód do opisania bez wątpienia barwnej historii  rozwoju tego solidnego auta. Nie można nie wspomnieć o tym, że początki Land Cruisera miały silny związek ze Stanami Zjednoczonymi. W 1950 roku, na zamówienie stacjonującego na wyspach japońskich kontyngentu wojsk amerykańskich, Toyota wykonała prototyp samochodu 4×4, wzorowanego na Willysie. Prace zajęły zaledwie pół roku, w czym pomogła niewątpliwie możliwość skorzystania z zaplecza produkcyjnego Toyoty, będącej wtedy największą firmą motoryzacyjną w Japonii, jak również doświadczenie zdobyte w budowie samochodu wojskowego AK10, wytwarzanego przez Toyotę podczas wojny od 1942 roku. Prototyp rzeczywiście wyglądem przypominał Willysa, choć prezentował się wyraźnie masywniej. Nic dziwnego, bowiem przed japońskimi konstruktorami nie stawiano wymagań dotyczących limitu wagowego pojazdu.
To zaledwie ułamek historii kultowej Toyoty LC. Dalsze losy i modyfikacje auta przedstawiają się jeszcze ciekawiej.

Kontynuacja artykułu w czerwcowym numerze OFF-ROAD PL Magazynu 4×4. Jak zwykle zaprezentujemy również gorące nowości motoryzacyjne, porównanie sztandarowych modeli 4×4 wiodących marek, zabierzemy Was w podróż w najodleglejsze zakątki świata, a to tylko przedsmak tego, co przygotowuje dla Was nasza redakcja. Pismo w kioskach już 24 maja!

OFF-ROAD PL Magazyn 4×4 to jedyny miesięcznik off-roadowy w Polsce, ekspert w dziedzinie samochodów terenowych, SUV-ów i quadów. Na rynku od 1999 roku, oferuje rzetelne i ciekawe artykuły. Wysoka pozycja w środowisku użytkowników samochodów terenowych i SUV-ów. Magazyn obecny na najważniejszych imprezach off-roadowych w kraju i za granicą. Magazyn tworzony przez pasjonatów, od lat czynnie związanych z off-roadem. W magazynie m.in. nowości z rynku samochodów terenowych, SUV-ów i quadów; testy i fachowe opisy pojazdów terenowych, części samochodowych, opon i akcesoriów, relacje z najważniejszych krajowych i zagranicznych imprez off-roadowych, historie najciekawszych modeli „terenówek”, wyposażenie turystyczne i wyprawowe (odzież, GPS, CB, telefony GSM i inne).

...a może to też Cię zainteresuje: