OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Gotowy do pracy. Gravely Atlas JSV

Gdy prowadzimy własną firmę budowlaną, zakup właściwych narzędzi do pracy jest podstawowym przedsięwzięciem. Warto również zastanowić się nad zainwestowaniem w odpowiednie maszyny, nie tylko te budowlane. Transport osób i przewóz ciężkich ładunków znacznie może ułatwić odpowiedni quad. Może warto rozważyć propozycję Ariens Company.

Gravely Atlas JSV jest efektem dwuletniej współpracy koncernu Ariens z firmą Polaris. Przeznaczenie wspólnie stworzonego pojazdu jest jednoznaczne – quad przede wszystkim ma być wykorzystywany do pracy. Jednak Atlas równie dobrze jak na placu budowy, sprawdzi się na leśnych szlakach i szutrowych drogach.

Do wyboru

Gravely Atlas dostępny jest w czterech wersjach. Modele JSV6000 pomieszczą sześć dorosłych osób ulokowanych w dwóch rzędach siedzeń. JSV3000 natomiast przewiezie trzech pasażerów, którzy w miarę komfortowa zasiądą na przedniej kanapie. Dodatkowo użytkownik może dokonać wyboru – benzyna czy diesel. Elektrycznie sterowana jednostka benzynowa DOHC z wtryskiem paliwa gwarantuje gładkie przyspieszenie i większą trwałość. Producent zapewnia, że motor został przetestowany w ekstremalnych warunkach – próby prowadzono w temperaturach od -32 do 44 stopni Celsjusza. Co ciekawe producentem owego silnika jest dobrze nam znany Polaris. Drugą jednostką jest wysokoprężny, trzycylindrowy diesel o pojemności 1028 cm3. Ten motor natomiast wyprodukowała amerykańska firma Kohler, która oprócz produkcji silników zajmuje się także wytwarzaniem mebli i wyposażenia łazienkowego oraz kuchennego.

Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć pojazd wynosi prawie 60 km/h. Może nie są to powalające osiągi, ale pozwalają na pokonanie niewielkich odległości w krótkim czasie, co zdecydowanie może ułatwić pracę. Zamontowane w quadzie hydrauliczny system z tarczami hamulcowymi zapewnia bezpieczeństwo, nawet przy maksymalnie załadowanym bagażniku.

Komfort

Nie ważne, gdzie pracujemy – dzień roboczy ma zawsze jedną niezaprzeczalną wadę – jest długi. Dlatego też Atlas został zaprojektowany tak, aby robotnik pracując przez parę godzin czuł się w miarę komfortowo. Kabina pojazdu – w zależności od wersji – może pomieścić trzy lub sześć dorosłych osób. Przy czym pozostawiono dostatecznie dużo miejsca, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z quada. Nie wiem, czy siedzisko ulokowane na środku będzie wygodne. Szczerze w to wątpię. Pojazd został wyposażony w dodatkowe udogodnienia w postaci funkcji regulacji pochylenia kierownicy czy uchwytów na napoje. Oprócz tego konstrukcja pojazdu opiera się na profilowanej ramie, która umożliwia montaż elementów zabudowy, dzięki czemu quad można użytkować także wtedy, gdy pogoda nie dopisuje. Wszytko zajmuje tylko kilka minut.

Koszty

Ceny modelu JSV3000 zaczynają się od 12 999 $, JSV6000 – 14799 $. Każdy sprzedany egzemplarz posiada roczną gwarancję, plus dodatkową roczną gwarancję na silnik benzynowy i trzyletnią na silnik Diesla. W USA Gravely Atlas do sprzedaży trafi pod koniec listopada. Producent zapewnia, że do końca roku produkt będzie dostępny w ponad 400 punktach. Czekamy na polską dystrybucję.

Gravely Atlas JSV – DANE TECHNICZNO-EKSPLOATACYJNE

SILNIKI
Polaris: z zapłonem iskrowym, jednocylindrowy, rozrząd – DOHC, pojemność skokowa – 570 cm3, moc maksymalna – 40 KM, silnik chłodzony cieczą
Kohler: z zapłonem samoczynnym, trzycylindrowy, pojemność skokowa – 1 028 cm3, moc maksymalna – 24 KM, silnik chłodzony cieczą
PRZEKŁADNIA
automatyczna, pasowa, bezstopniowa skrzynia biegów CVT, tryby pracy napędu: AWD/2WD
ZAWIESZENIE
przód – niezależne, podwójne wahacze, amortyzatory, sprężyny śrubowe; tył – zawieszenie typu De Dion
KOŁA
przód – 25 x 10 Carlisle All Trail I, tył – 25 x 11 Carlisle All Trail II
HAMULCE
układ hydrauliczny, przód – podwójne tarcze, tył – tarcze
MASY, WYMIARY, OBJĘTOŚCI
długość x szerokość x wysokość – 3 251 x 1 625 x 1 867 mm, rozstaw osi – 2 134 mm, masa własna – w zależności od wersji silnikowej od 714 do 760 kg, ładowność – 862 kg, pojemność zbiornika paliwa – 38 l, prześwit – 254 mm
Autor: Karolina Dukla
zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje:

Białoruś
Białoruska majówka

Białoruś  Jedziemy na Białoruś! Na taką informację wielu naszych znajomych reagowało jakbyśmy udawali się na inną planetę, w inny wymiar

Czytaj dalej >>