OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Chiński pickup wjeżdża na polskie drogi

Polska spółka Pol-Mot Warfama zawarła z chińską spółką Hebei Zhongxing Automobile umowę importersko-dystrybucyjną dotyczącą samochodu Grand Tiger.Zgodnie z postanowieniami dobromiejska spółka została wyłącznym importerem, monterem, dystrybutorem i serwisantem współprodukowanego samochodu typu pickup na terenie Polski z prawem udzielania sublicencji. Strony ustaliły, że obszar umowy może zostać rozszerzony na pozostałe kraje Unii Europejskiej. Wartość tego kontraktu to 60 mln zł.

Umowa została zawarta na trzy lata.

Pol-Mot Warfama będzie sprzedawała montowane w lubelskim oddziale spółki pickupy począwszy od 1 stycznia 2011. „Podpisanie tej umowy stało się możliwe m.in. dzięki zakupieniu przez spółkę części zakładów dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie – powiedział Karol Zarajczyk, wiceprezes dyrektor ds. ekonomiczno finansowych Pol-Mot Warfama. „Dało nam to większe możliwości działania oraz przyspieszyło dalsze procesy decyzyjne. Dzięki podpisaniu umowy będziemy w stanie dostarczyć polskim rolnikom bardzo uniwersalny samochód, który w żaden sposób nie odbiega od standardów europejskich, w naprawdę dobrej cenie”.

Grand Tiger będzie wyposażony w 170-konny silnik Diesla D4CB o pojemności 2,5 l oraz skrzynię biegów koreańskiej produkcji. Pickup ma podwójną, pięcioosobową kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła, a jego ładowność wynosi od 625 do 1025 kilogramów. Masa całkowita pojazdu to 2485 kg. Spalanie w cyklu miejskim wyniesie 11,5 litra. Natomiast średnie zużycie paliwa to 8,8 litra.

Na wyposażeniu Grand Tiger znajdzie się klimatyzacja, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, elektrycznie otwierane szyby, aluminiowe felgi i lakier metalik.

11 marca ubiegłego roku Pol-Mot Warfama otrzymała świadectwo homologacji na samochód Grand Tiger. Jest to sukces inżynierów z Warfamy, którzy w ciągu niecałych 9 miesięcy dokonali wszystkich niezbędnych zmian, doprowadzając do zgodności samochodu z dyrektywami Unii Europejskiej.

Źródło: Pol-Mot Warfama

...a może to też Cię zainteresuje:

M 931

Żelazny Koń Samochody ciężarowe serii M 931 wywodzą się bezpośrednio od samochodów M 54, czyli starych, dobrych „dużych REO”. Konstrukcja

Czytaj dalej >>