OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Cadillac XT6 – Premium po amerykańsku

Cadillac XT6

Pojazdy Cadillac wracają do Europy, obecnie za sprawą niezależnego importera znów dostępne są auta tej amerykańskiem marki. Na naszym kontynencie Cadillac jest mało znany jednak za oceanem jest synonimem luksusu, marka jest wysoko pozycjonowana, a zainteresowanie niezmiennie duże. Prezentujemy Cadillac XT6.

Cadillac XT6 – Premium po amerykańsku. O samochodzie przeczytasz też w Magazynie OFF-ROAD PL nr 3-4 2023 (249)!

Cadillac XT6

XT6 został zaprezentowany na początku 2019 roku podczas salonu w Detroit, jako model na rok 2020. Już w połowie 2019 roku ruszyła sprzedaż na rynku amerykańskim i chińskim (marka w Azji jest bardzo dobrze rozpoznawalna). Pojazd wypełnia lukę pomiędzy znakomicie sprzedającym się XT5 a kultowym Escalade. Zgodnie z założeniami, w Europie, Cadillac XT6 ma bezpośrednio konkurować
z Audi Q7, a na kontynencie amerykańskim z Lincolnem Aviatorem i Lexusem LX. Nie dziwi zatem fakt, że wymiary Cadillaca XT6 właściwie są takie same jak Audi Q7 bo kilkumilimetrowe katalogowe różnice właściwie można pominąć. Jedyną różnice stanowi większy o 13 cm rozstaw osi w Audi. Pojazd może być wyposażony w trzy rzędy siedzeń, na których może zasiąść do 7 pasażerów. Taki też egzemplarz Caddilaca, został nam przekazany do kilkudniowych testów.

Zamów prenumeratę Magazynu OFF-ROAD PL!

Na zewnątrz

Cadillac postawił na nowy kierunek stylizacji swojej gamy modelowej i mocno wyróżnia się swoją stylizacją na tle innych marek, a europejskich w szczególności. Pojazd wyróżnia się charakterystycznym grillem będącym powiększonym logo Cadillaca oraz wąskimi przednimi reflektorami wykonanymi w technologi LED. Tył natomiast mają wyróżniać trójramienne lampy. Cadillac jest długi, ale jednocześnie zaprojektowana sylwetka nie jest zbyt ociężała. Pasażerowie nad głowami znajdą duży panoramiczny szklany dach z pierwszą częścią elektrycznie otwieraną i uchylaną. W przypadku europejskich wersji na wyposażeniu znalazły się 12-ramienne, polerowane aluminiowe felgi, z ciemnym satynowym wykończeniem, w rozmiarze 20″.

Cadillac XT6 – Wersja

W przypadku Cadillaca XT6 oferowana wersja wyposażenia Sport jest jedną z najwyższych, posiada wykończenia z włókna węglowego inspirowane rajdami. Taki właśnie egzemplarz zaparkował pod naszą redakcją. Zaglądając do wnętrza widać, że wiele elementów kształtami nawiązuje do logo tarczy Cadillaca. Wystarczy spojrzeć na obudowę centralnego monitora i linie deski rozdzielczej biegnące ukośnie pod kątem tożsamym z herbem-logo. Podobne nawiązania znajdziemy na kierownicy, przeszyciu siedzeń itd. Na konsoli środkowej zaprojektowano duże pokrętło a obok niego kilka przycisków, odpowiadających za głośność, obsługę systemu audio-nawigacyjnego, dzięki czemu nawigacja po 8-calowym ekranie dotykowym jest bardzo prosta. Drugie zaskoczenie to staranność i niezła jakość użytych materiałów tapicerskich. Kolejne to obszerne wnętrze z ogromnym bagażnikiem. Wtedy pojawia się myśl: to jest Ameryka. Dużo miejsca i funkcjonalność użytkowania nade wszystko. Dostępne funkcje zapewniają komfort, jest to między innymi system nagłośnienia Bose z 14 specjalnie dostrojonymi głośnikami, automatycznie podgrzewane/ wentylowane przednie siedzenia i podgrzewane tylne, zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie oraz standardowa automatycznie podgrzewana kierownica a do tego jonizator powietrza. Można tak wymieniać długo.

Zobacz najlepsze off-roadowe ciuchy

Silnik

Jednostka napędowa jaka znalazła się pod maską Cadillaca to stosunkowo nowe rozwiązanie z roku 2019 stosowane już dosyć powszechnie w pojazdach GM. Taki silnik możemy spotkać między innymi w Oplu Insignia, przy czym w Cadillacu XT6 otrzymał większą moc. Silnik o oznaczeniu kodowym LSY otrzymał układ Active Fuel Management i system Start-Stop pozwalający na zwiększenie oszczędności paliwa. W stosunku do poprzednika maksymalna moc i maksymalny moment jest nieznacznie mniejszy jednak silnik uzyskuje go przy znacznie niższych obrotach co znacząco przekłada się na dynamikę jazdy. Silnik wykorzystuje turbosprężarkę typu twin-scroll z elektronicznie sterowanym zaworem obejściowym, intercoolerem i kolektorem wydechowym z podwójna spiralą ze stali nierdzewnej. Pojazd wyposażony w silnik 2,0l nie jest tym, co nazwalibyśmy szybkim, jednak jak na warunki europejskie przyspiesza znakomicie. Po przekręceniu pokrętła trybu jazdy na Sport i wciśnięciu pedału gazu, XT6 ruszy nieco szybciej, bez jęczącego protestu silnika. Obiektywnie pod względem jazdy naprawdę podoba nam się sposób, w jaki porusza się XT6 Sport. Układ kierowniczy jest przyjemny w dotyku, zawieszenie dobrze reaguje na agresywne ruchy, a przechyły nadwozia nie są tak duże, jak w przypadku niektórych alternatyw. Ten model ma kilka ulepszeń technicznych specyficznych dla wersji wyposażenia, które sprawiają, że wydaje się bardziej dynamiczny, na przykład mocniejsze przełożenie układu kierowniczego 15,1: 1, które zastępuje przekładnię 16,1: 1 w wersji Premium Luxury, standardowe amortyzatory adaptacyjne oraz inne mapowanie przepustnicy i skrzyni biegów. Efektem końcowym jest crossover, który wydaje się całkiem zwinny – lub tak zwinny, jak tylko może być duży trzyrzędowy samochód.

Śledź na na Facebook’u!

Napęd i zawieszenie

Układ napędu na 4 koła AWD jest standardowo dostępny w XT6 Sport. Przeniesienie napędu Cadillaca jest realizowane przez dwusprzęgłową, zautomatyzowaną, dziewięciostopniową skrzynię biegów. Model Sport jest wyposażony w aktywny napęd na cztery koła Sport Control AWD, który pomaga poprawić prowadzenie dzięki aktywnej kontroli odchylenia. Modele sportowe są również wyposażone w aktywną kontrolę tłumienia Continuous Damping Control i szybsze przełożenie układu kierowniczego, które jest dostrojone tak, aby poprawić kontrolę pojazdu i zwiększyć wrażenia z jazdy. Na przedniej osi znajdziemy kolumny McPhersona a z tyłu układ wielowahaczowy. Jazda kierowcy jest wspomagana przez nowoczesne systemy takie jak utrzymywanie pasa jazdy, monitorowanie martwego pola i niezamierzonej zmiany pasa, unikania kolizji, automatycznego hamowania awaryjnego. Zastosowanie tych i wielu innych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo pokazuje nam, że Cadillac należy do grupy premium i może być z podobnymi pojazdami porównywany.

Start do wielkiej przygody: AKADEMIA 4×4 – zamów teraz!

Jazda

Amerykanie pokonują codziennie długie odcinki w drodze do pracy, dlatego w amerykańskich pojazdach prowadzenie ma sprawiać przyjemność, tak jest też w Cadillacu XT6. Bezstopniowe adaptacyjne amortyzatory, znajdujące się w standardowym wyposażeniu wersji Sport, sprawiają, że na szybkich drogach nasz testowy Cadillac prowadzi się komfortowo, zawieszenie jest dosyć miękkie, a przy tym pojazd jest znośny nawet na najbardziej niedoskonałej nawierzchni. Wybór selektora trybu jazdy w pozycji Sport usztywnia zawieszenie w celu poprawy prowadzenia, ale nadal nie na sztywno. XT6 nie tylko zapewnia przyjemną jazdę, ale przy tym jest dosyć dobrze wyciszony.

Zakup Cadillac’a XT6

Przedstawicielem w Polsce Cadillaca jest Performance Automotive Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie. Początkowo w ofercie pojawił się Cadillac XT6, wkrótce mają do niego dołączyć kolejne modele tego producenta. Model ten, jak znajdujemy w informacjach importera adresowany jest przed wszystkim do tych dla, którym europejska motoryzacja się znudziła i poszukują nowych rozwiązań. Cena około 380 tys. zł jest dosyć wysoka, jednak należy przyznać, że jest ona zbliżona i porównywalna do podobnych modeli pojazdów klasy premium na naszym rynku.

...a może to też Cię zainteresuje: