Sportowy, atrakcyjny i wszechstronny – doskonałej jakości SUV Audi Q5, który nie ma sobie równych w Europie. Teraz dzięki nowym rozwiązaniom obejmującym stylistykę, systemy infotainment, systemy informacji kierowcy oraz silniki ten odnoszący sukcesy handlowe SUV jest jeszcze doskonalszy. Audi Q5 hybrid quattro łączy w sobie moc samochodu sześciocylindrowego z ekonomią jazdy silnika czterocylindrowego, a nowe Audi SQ5 TDI – pierwszy model S z silnikiem Diesla o mocy 230 kW (313 KM), nadaje charakteru całej linii modelowej.
Sportowa stylistyka Audi Q5 z płaskim dachem została teraz odświeżona i zyskała jeszcze bardziej wyrazisty charakter. Górne narożniki dużej osłony chłodnicy Singleframe zostały ukośnie ścięte, a jej chromowane pionowe listwy i ringi w logo Audi wymodelowano tak, że wyglądają niczym wyrzeźbione. Nowy jest też zderzak, wloty powietrza i reflektory przeciwmgielne.
Opcjonalnie dostępne są reflektory ksenonowe Xenon plus, wewnątrz których diodowe światła do jazdy dziennej wąskim pasem okalają zespół żarówek. Podobnie jest w przypadku tylnych świateł. Na życzenie, Audi Q5 dzięki pakietowi sportowemu S line i wyrazistym akcentom pakietu Offroad, może zyskać jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Dużą pokrywę bagażnika, typową cechę modeli Q oraz maskę silnika, wykonano z aluminium. Swą stosunkowo niedużą wagę auto zawdzięcza hartowanym stopom stali najwyższej jakości jakie zastosowano przy budowie przestrzeni pasażerskiej.
Są one ekstremalnie wytrzymałe i równocześnie lekkie.
Większa moc, mniejsze zużycie: silniki
W zmodernizowanym Audi Q5 zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 15 procent, pomimo że większość silników zyskało dodatkową moc. Wszystkie trzy oferowane jednostki napędowe TDI, jak i oba motory TFSI, łączą w sobie zalety bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania. System Start-Stop znajduje się w wyposażeniu seryjnym.Silnik 2.0 TDI dostępny jest w dwóch wariantach. Wersja o mocy 105 kW (143 KM), zużywa średnio tylko 5,3 l oleju napędowego na 100 km. Bardziej zaawansowany technologicznie silnik 3.0 TDI, generuje moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 580 Nm. Wyposażone w niego Audi Q5 przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 6,5 s..
Kolejną „gwiazdą” w palecie jednostek napędowych jest dwulitrowy silnik TFSI. W tej benzynowej jednostce zastosowano nowatorskie rozwiązania – system sterowania zaworami, innowacyjny system zarządzania termicznego, turbosprężarkę, kolektor wylotowy wbudowany w głowicę silnika oraz system Common Rail umożliwiający dodatkowy wtrysk do kolektora dolotowego.Silnik 2.0 TFSI generuje moc 165 kW (225 KM). W połączeniu ze skrzynią biegów tiptronic, zużywa średnio tylko 7,9 l na 100 km. Jeszcze lepsze osiągi ma nowy silnik 3.0 TFSI V6. Dzięki turbosprężarce generuje moc 200 kW (272 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Prędkość 100 km/h osiąga w 5,9 s..
Do każdego silnika Audi oferuje odpowiednio dobraną skrzynię biegów. W jednostkach czterocylindrowych standardem jest skrzynia sześciobiegowa. W autach z silnikiem 3.0 TDI standardowo montuje się sportową skrzynię z siedmioma biegami S tronic. Ta sama skrzynia, w samochodach z silnikiem 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) dostępna jest w opcji. W 2.0 TFSI, na życzenie montuje się komfortową skrzynię tiptronic z ośmioma biegami. W modelu 3.0 TFSI jest ona w standardzie.
W wersjach czterocylindrowych skrzynie biegów są zintegrowane z systemem zarządzania temperaturą silnika, co skraca znacznie fazę ich rozgrzewania. Stały napęd na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła jest montowany standardowo. Jedynie model 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM) zjeżdża z taśmy produkcyjnej z napędem wyłącznie na przednią oś.
Jeszcze większa efektywność: elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
Nowe elektromechaniczne wspomaganie kierownicy to następny krok na drodze ku zwiększonej efektywności. Jeśli Audi Q5 jedzie na wprost, to wspomaganie nie pobiera żadnej energii. W zawieszeniu konstruktorzy Audi zadbali o jeszcze bardziej precyzyjne dostrojenie sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Aluminiowe felgi w większości wersji mają średnicę 18 cali. Na życzenie dostępne są koła w rozmiarze 20 cali oraz zawieszenie sportowe S line. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) rozpoznaje stan nawierzchni i odpowiednio dostosowuje swoje działanie.
<p style="text-alig