Polaris General to udana konstrukcja stanowiąca kompromis między walorami użytkowymi a dzielnością terenową. Na jego korzyść działa całkiem pojemna skrzynka ładunkowa oraz mocny silnik. Dodatkowo amerykański producent zdecydował się na wprowadzenie powiększonego wariantu, który na swój pokład zabierze aż czterech pasażerów!
Z założenia General miał być pojazdem, który wypełni lukę między sportowym wariantem RZR a Rangerem, przystosowanym do pracy chociażby na budowie, farmie lub w gospodarstwie rolnym. Dodatkowo miał on łączyć zalety obu tych pojazdów – być wystarczająco zwinny i szybki, by przemieszczać się po nieutwardzonych szlakach, jak wytrzymały i solidny, by wcielić się w woła roboczego, gdy wzywają do tego obowiązki. Zarówno w tej pierwszej, jak i w drugiej roli General odnalazł się znakomicie i zyskał całkiem spore grono zwolenników. Nic więc dziwnego, że Polaris zdecydował się na włączenie do oferty czteroosobowego, bardziej rodzinnego, wariantu – modelu General 4. Przyjrzyjmy się tej propozycji nieco bliżej.
Wnętrze
Kabina modelu General 4 została oczywiście całkowicie przeprojektowana – tak, by pomieściła nie dwóch a czterech pasażerów, którzy będą mogli wygodnie zasiąść w dwóch rzędach kubełkowych siedzeń. Trzeba przyznać, że w kwestii przestronności wnętrza inżynierowi Polarisa odnieśli spory sukces , gdyż nawet wysokie osoby zasiadające w drugim rzędzie nie będą narzekały na wygodę i skarżyły się, że uderzają kolanami o przednie fotele (dodatkowo przednie siedziska są regulowane, dzięki czemu możemy samodzielnie dostosować ich ułożenie). Również same fotele zasługują na pochwałę – zostały one bowiem zaprojektowane tak, by nawet podczas szybkich, terenowych przejażdżek zapewniać pasażerom stabilną i wygodną pozycję, tym samym zwiększając ich poczucie bezpieczeństwa. Na plus działają również dostępne w standardzie półdrzwi, ochraniające pasażerów przed gałęziami i konarami drzew.
Z kabinie rozmieszczono również uchwyty na kubki oraz schowki na drobiazgi. A to, co nie zmieści się w schowkach, może zostać ulokowane na niewielkiej, aczkolwiek pojemnej, skrzynce ładunkowej. Kokpit pozostawiono praktycznie bez zmian.
Napęd, zawieszenie
Za napęd modelu General odpowiada znany z innych konstrukcji Polarisa silnik ProStar o pojemności 999 cm3 i mocy 100 KM (ten sam, co w dwuosobowym modelu General). Ta sprawdzona konstrukcja niejednokrotnie pokazała już swoje możliwości w sportowym modelu RZR, dlatego bez obaw wykorzystano ją również do napędu rodzinnego Generala. Silnik jest na tyle żwawy, że świetnie poradzi sobie na nieutwardzonych szlakach z kompletem pasażerów i niewielkim ładunkiem na pace, dostarczając przy tym sporo radości z jazdy. Natomiast oparte na podwójnych wahaczach poprzecznych zawieszenie z 311-milimetrowym skokiem z przodu i 335-milimetrowym z tyłu zapewni stabilne prowadzenie i dobre trzymanie na zakrętach. Również na wybieranie nierówności ponarzekać nie można. Dodatkowo Polaris może pochwalić się całkiem dobrym prześwitem – 305 mm. I mimo że General nie zapewni sportowych osiągów, da nam ogromną frajdę z jazdy.
General 4 jest udanym rozwinięciem dwuosobowego wariantu i z pewnością sprawdzi się w przypadku osób szukających uniwersalnego pojazdu – do pracy i rekreacji. Ceny modelu zaczynają się od 20 999 $.