Dlaczego włoski? Od niedawna 100 proc. akcji Chryslera należy właśnie do Włochów, a konkretnie do FIAT-a. Sztab z Turynu zadecydował, aby poszerzyć ofertę Jeepa o nowego crossovera. Jeep został doskonale przygotowany do walki na europejskiej arenie. Pod maską znajdziemy – między innymi – sprawdzone fiatowskie Multijety.
Na początku sklasyfikujemy dokładnie segment do którego należy Renegade. Jego najbliższym rywalem jest Skoda Yeti, która opiera się niemal na tych samych wymiarach. Również jednostki napędowe czeskiego producenta odpowiadają temu, co przewiduje FIAT
Silniki
Spójrzmy dokładniej na paletę jednostek. Jest w czym wybierać – lista silników zawiera pięć pozycji. Za najmniejszy motor posłuży 1,4-litrowa benzynowa konstrukcja o mocy 103 kW (140 KM). Silnik będzie łączony z 6-stopniową manualną skrzynką lub automatyczną DDCT (dual dry clutch). W tej wersji tylko napęd 4×2.
Kolejny motor (także 1.4L) został zestrojony na 125 kW (170 KM). Co ważne, kierowca w tym przypadku ma do dyspozycji 9-stopniową skrzynię automatyczną oraz napęd 4×4.
Obok 1,4-litrowców, będą stać także jednostki 1.6. Jest to konstrukcja mniej wysilona o mocy 81 kW (110 KM). Ten wariant będzie występował jedynie w wersji 4×2.
ON
Jak już wspomniałem z linii wysokoprężnych silników będą wykorzystywane znane Multijety. Słabszy o pojemności 1.6 generuje 88 kW (120 KM). Podstawowy diesel kojarzony jest z sześciobiegową skrzynią ręczną i napędem 4×2. Mocniejsza wysokoprężna alternatywa to 2-litrowy motor o mocy 140 KM lub 170 KM (dwa rodzaje strojenia). I tutaj już wszystkie koła są napędzane. W obszarze przekładni mamy wybór: 9-stopniowy automat lub sześciobiegowy „manual”.
Jeep Renegade będzie produkowany we Włoszech i trafi do sprzedaży w tym roku. Niech Yeti i inni rywale się przygotowują.