Trzy cylindry, litr pojemności. 4 zawory na cylinder i turbodoładowanie, ale bez bezpośredniego wtrysku – to recepta na bazowy silnik benzynowy dla Dacii Duster.
Bazowy benzyniak Dacii Duster został „unowocześniony” obniżeniem mocy z 115 do 100 KM. W wyniku tego zabiegu, wraz z instalacją downsizingowanej jednostki obniżyło się również zużycie paliwa do poziomu 5,5 l/100 km oraz istotna dla świata (i producenta) emisja CO2.
Nowy silnik TCe 100 jest lżejszy od 4-cylindrowego wolnossącego poprzednika, a użycie turbosprężarki dało podwyższenie maksymalnego momentu obrotowy 3-cylindrowej litrówki do 160 Nm. Zmienił się również paskowy napęd rozrządu, który ma sterowanie fazami zaworów dolotowych. Dzięki zachowaniu pośredniego wtrysku paliwa silnik obywa się bez filtra GPF.
Nowa jednostka łączy się z manualną 5-biegową skrzynią i napędem wyłącznie na przód. Parametry układu napędowego wystarczają by rozpędzić Dustera TCe100 do 168 km/h i przyspieszać o 0 do 100 km/h w 12,5 s.