Jazda
W ulotce reklamowej czytamy: „Na odpowiednim podłożu model G 300 CDI Professional Station Wagen osiąga zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu do 80% i jest stabilny podczas jazdy z przechyłem do 54%”. To zapewne prawda, choć tego nie sprawdziliśmy. Sprawdziliśmy za to i wiemy, że pojazd drogi trzyma się znakomicie, zarówno tej wyboistej, jak i utwardzonej. Dzieje się tak za sprawą dużego rozstawu osi, przy jednoczesnym, długim skoku zawieszenia. To wtedy wypada najkorzystniej wykrzyż osi. Do tego długie wahacze prowadzące sztywne mosty i stały napęd na wszystkie koła. To one dają ogromną przewagę G300 w terenie nad innymi pojazdami. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie solidność i wysoka jakość materiałów użytych do produkcji tego pojazdu.
Werdykt
Mercedes G Professional jest dla tych, którzy wiedzą, jak wykorzystać potencjał tego pojazdu. To „klasyk z nieograniczonymi możliwościami eksploatacji”, jak go określa producent – i w pełni się z tym zgadzamy. Znakomite właściwości terenowe, ekonomiczny, choć słaby silnik diesla, solidne przeniesienie napędu, skrzynia biegów, reduktor, blokady dyfrów, sztywne mosty, to bezkompromisowe rozwiązanie. Prosta, uniwersalna konstrukcja ramowa, a przy tym funkcjonalna kabina i prosty środek i niezaawansowana elektronika, to absolutne zalety. Zapewne estetą nie przypadną do gustu szare, skromne plastiki tapicerki i siedzeń. Może nie spodoba się prosty, stalowy zderzak, a narzeczona zapyta: „co to za Tarpan?”, jednak „Profesjonalista”, zarówno ten indywidualny, jak i firmowy auto doceni.
Mercedes G 300 CDI Professional – zalety i wady
- solidna ramowa konstrukcja
- funkcjonalne nadwozie
- dosyć ekonomiczny silnik
- sprawnie działające skrzynie biegów
- blokady: centralna i dyferencjałów
- solidne zderzaki
- dobre prowadzenie
- niezbyt w stosunku do masy pojazdu, silnik
- niewygodna pozycja za kierownicą
- kiepska stylizacja wnętrza
- brak w ofercie benzynowego silnika
- brak krótkiej wersji nadwoziowej
[table id=18 /]
Autor: Grzegorz Surowiec, Zdjęcia: autor, Mercedes