OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Facelift – Mitsubishi Pajero 2012 i wersja DAKAR

Debiutująca właśnie wersja Mitsubishi Pajero DAKAR jest zbudowana na wchodzącym właśnie na rynek modelu roku 2012. Nowa odsłona jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie klientów tym modelem, zarówno w Polsce, jak i Europie – warto podkreślić, że Pajero notuje w Polsce wzrost sprzedaży: do końca września wolumen sprzedaży wzrósł o ponad 25%.

 

Nazwa limitowanej serii nawiązuje do wieloletnich sukcesów rajdowych tego modelu. Seryjne Pajero miało szansę potwierdzić swoje świetne własności terenowe podczas niedawno zakończonego rajdu Morocco Challenge.

„Nie wiedziałem, że seryjne Mitsubishi potrafi takie rzeczy. Auto w powietrzu a pod nimi kamienie i kurz. Fantastycznie, choć wiem, że się trochę przestraszyli tego skoku.” – powiedział Adam Małysz, komentując jazdę swojej żony za kierownicą Pajero w jednym z etapów rajdu.

 Silnik  – EURO5 i napęd 4×4
Model ten otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie, co – dzięki niższej emisji CO2 – czyni ten model bardziej przyjaznym środowisku.  Dzięki zmodernizowanej jednostce napędowej, Pajero oferuje dobre osiągi w tej klasie aut, połączone z imponująco niskim spalaniem i emisją dwutlenku węgla. Silnik współpracuje z 5-biegową automatyczną przekładnią z systemem napędu na 4 koła Super Select 4WD z możliwością blokady tylnego mechanizmu różnicowego.

Facelift nadwozia
Nowe Pajero 2012 zostało odmłodzone a dzięki temu nadwozie auta nabrało bardziej sportowego charakteru. Pajero 2012 otrzymało nową, zdobioną chromem osłonę chłodnicy, nowy zderzak przedni w kolorze nadwozia, przednią osłonę miski olejowej w kolorze czarnym, czarne relingi dachowe (w miejsce srebrnych) oraz nowe, dwunastoramienne, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich.

Oświeżone wnętrze
Wewnątrz pojazdu wprowadzono modyfikacje stylistyczne, takie, jak wyświetlacz tylnej kamery parkowania, który teraz wbudowany będzie w samościemniające się wsteczne lusterko elektrochromatyczne, nowe rodzaje materiałowej i skórzanej tapicerki, nowy kolor podświetlenia panelu instrumentów i nowe przełączniki otwierania szyb w matowo-srebrnym kolorze.

Bezpieczeństwo
Mitsubishi Pajero oferujenajwyższy poziom bezpieczeństwa. Odpowiadają za nie przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, systemy aktywnej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji a także ABS i EBD. W Pajero 2012 wprowadzono nowy system brake-override – w momencie niezamierzonego naciśnięcia pedału przyspieszenia razem z pedałem hamulca, system ten za pośrednictwem modułu sterującego ECU zmniejsza moc silnika w celu łatwiejszego zatrzymania pojazdu.

Wersja DAKAR
Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR bazuje na wersji Intense AT. Limitowana seria ze znaczkiem DAKAR otrzymała najwyższej jakości tapicerkę z Alcantarą i wyszywanym emblematem DAKAR, idealnie współgrającą z kolorem nadwozia. Z Alcantary wykonano także kokpit i boczki drzwi pojazdu Serię DAKAR wyposażono dodatkowo w multimedialną stację Alpine INE-S900R z nawigacją w języku polskim, dotykowym ekranem o przekątnej 6,2 cala, odtwarzaczem płyt CD/DVD, wbudowanym modułem Bluetooth, możliwością podłączenia i kontroli iPod oraz iPhone, portem USB i minijackiem na przednim panelu. W zestawie otrzymamy też 8 głośników DLS (po 4 nisko i wysokotonowe oraz wzmacniacz Alpine KTP-445 (do głośników maks. 4x100W).

Na liście wyposażenia limitowanej serii Pajero DAKAR znalazły się także ksenonowe reflektory, system nagłośnienia renomowanej firmy DLS oraz kamera cofania, zintegrowana ze stacją multimedialną z kolorowym wyświetlaczem i 127-stopniowym kątem widzenia.

Cena
Mitsubishi Pajero DAKAR w tak bogato wyposażonej wersji kosztuje 209 990 zł a dopłata za lakier metalizowany wynosi 4000 zł.

Źródło: MMC Car Polska

...a może to też Cię zainteresuje:

AKADEMIA 4x4 - SKLEP.OFF-ROAD.PL
MAGAZYN OFF-ROAD PL
PRZYGODY