OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Can-Am Maverick X3 MAX. Czwórka

Maverick X3 to flagowy produkt amerykańskiej firmy Can-Am. Dysponujący turbodoładowaną jednostką o mocy 154 KM pojazd do setki rozpędza się w imponujące 4,9 s. Nic więc dziwnego, że ten mocarz zyskał wielu zwolenników. Teraz Can-Am zdecydował się na wprowadzenie wariantu czteroosobowego.

Dzieje modelu Maverick X3 są nieco podobne do opisywanej w poprzednim numerze historii modelu Polaris General. W obydwu przypadkach dobre wyniki sprzedaży wariantów dwuosobowych były czynnikami decydującymi o wprowadzeniu rozszerzonych modeli, które na swój pokład zabiorą o dwóch pasażerów więcej. Jednak o ile Polaris General 4 jest uniwersalnym pojazdem, który swoje zastosowanie znajdzie i w pracy, i w rekreacji, o tyle Can-Am Maveric X3 MAX to typ sportowca, zapewniającego swoim pasażerom niezapomniane emocje podczas szybkich przejażdżek w terenie. Czteroosobowy Maverick ma być bowiem precyzyjny, mocny i wygodny.

Wygląd X3 jasno mówi o jego sportowym przeznaczeniu

 

Precyzyjny

Głównym czynnikiem wpływającym na precyzję jazdy w terenie jest dobrze zaprojektowane podwozie. Can-Am ponowie oprał je na technologii TTX. Z przodu wylądowały podwójne wahacze poprzeczne wraz ze stabilizatorami. Z tyłu natomiast znajdziemy wahacz wzdłużny (jak w trophy truckach) oraz 3 drążki poprzeczne zapewniające optymalną geometrię w całym zakresie ekstremalnie długiego skoku koła – 559 mm. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zamontowano amortyzatory FOX 3.0 PODIUM RC2, których zadaniem jest tłumienie drgań podczas jazdy po nierównym terenie. Oprócz tego Maverick X3 MAX może pochwalić się niezłym prześwitem (356 mm) i solidnym ogumieniem – pojazd obuto w 30-calowe opony Maxxis Bighorn 2.0. W kwestii układu hamulcowego zdecydowano się natomiast na rozwiązania tarczowe o średnicy 262 mm.

Sportowe fotele kubełkowe dla każdego członka załogi

Mocny

Pod maską czteroosobowego Mavericka X3 pracuje znany już silnik Rotax ACE. Jest to turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka z intercoolerem i o pojemności 900 cm3. Jej moc maksymalna to aż 154 KM, osiągana – jak zapewnia producent – przy 7 500 obrotach na minutę. Jedno jest więc pewne – podczas jazdy mocy będzie aż nadto. Plusem jest także automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów Quick Response System X CVT z przełożeniami: High, Low, Park, Neutral, Reverse, która została skalibrowana tak, by praktycznie wyeliminować turbo dziury i poprawić reakcję przepustnicy. Potężna moc, jaką dostarcza Rotax ACE, przenoszona jest na obie osie.

Rozstaw osi (3,3 m) gwarantuje dużą ilość miejsca i stabilność podłużną

Wygodny

Kabina czteroosobowego Mavericka została oczywiście przeprojektowana i dostosowana do potrzeb większej liczby pasażerów. Największą zmianą jest drugi rząd siedzeń. I to nie byle jakich – kubełkowe fotele z możliwością regulacji w czterech pozycjach mają zapewniać komfort na najwyższym poziomie. Producent obiecuje też, że przestrzeń pasażerska została zaprojektowana tak, by nawet wysokie osoby nie mogły ponarzekać na brak miejsca. Plusem są również pełne drzwi oraz rozmieszczone w przemyślany sposób uchwyty i schowki.

Rozbudowana rama przestrzenna pełni funkcję klatki bezpieczeństwa

Na koniec

Can-Am swoim klientom zaproponował trzy warianty czteroosobowego Mavericka: Maverick X3 MAX, Maverick X3 MAX X DS oraz Maverick X3 MAX X RS. Ceny pojazdów zaczynają się od 24 999 $. Ξ

Can -Am Maverick X3 MAX – dane techniczno-eksploatacyjne

SILNIK
Rotax AC E: pojemność skokowa – 900 cm3, moc maksymalna – 154 KM, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, z wbudowanym intercoolerem, filtr powietrza, elektroniczny wtrysk paliwa
PRZEKŁADNIA
CVT o przełożeniach: L / H / N / R / P
NAPĘD
2WD / 4WD, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego
ZAWIESZENIE
przód: podwójne wahacze, stabilizator poprzeczny, skok zawieszenia – 559 mm, amortyzatory – FOX 2.5 PODI UM RC2
tył: stabilizator poprzeczny, skok zawieszenia – 559 mm, amortyzatory – FOX 3.0 PODI UM RC2
HAMULCE
przód: hydrauliczne, tarczowe, średnica – 262 mm, zaciski dwutłoczkowe tył: hydrauliczne, tarczowe, średnica – 248 mm, zaciski dwutłoczkowe
OPONY
przód/tył: opony Maxxis Bighorn 2.0 w rozmiarze 76,2 x 25,4 x 35,6 cm, 14-calowe felgi aluminiowe, beadlocki
MASY, WYMIARY
długość x szerokość x wysokość – 4 203 x 1 829 x 1 676 mm, rozstaw osi – 3 329 mm, prześwit – 356 mm, pojemność zbiornika paliwa – 40 l, masa własna – 835 kg
autor: Karolina Dukla, zdjęcia: Can-Am

...a może to też Cię zainteresuje:

Bronco w błocie

Jeszcze nie wiemy, jak ostatecznie będzie wyglądać nowy Ford Bronco, ale możemy już zobaczyć jak jeździ. I nie są to

Czytaj dalej >>