OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Can-Am Maverick Trail

Can-Am Maverick Trail

Na szlak

Zwinny, odważny i pewny – te trzy cechy mają charakteryzować pojazdy z linii modelowej Maverick Trail, która w 2018 roku dołączyła do oferty Can-Ama. Czterokołowce powstały z myślą o poruszaniu się po trudnych, często słabo dostępnych dla terenówek szlakach.

Can-Am Maverick Trail

Can-Am Maverick Trail

Zwinny kompakt

Can-Am Maverick Trail to kompaktowy pojazd, który sprawnie poradzi sobie na ciasnych i trudno dostępnych szlakach. Wszystko za sprawą jego szerokości – ta wynosi jedynie 50 cali, czyli 1 270 mm. Maverick Trail jest więc kolejnym po modelach Polaris RZR 800 (wprowadzony w 2007 roku), Honda Pioneer 500 oraz Arctic Cat Wildcat Trail quadem, który dołączył do tego segmentu. Czterokołowiec Can-Ama wyróżnia się jednak wydłużonym rozstawem osi (2 301 mm) oraz długością całkowitą (3 001 mm), co wiąże się z kilkoma korzyściami: kierowca ma więcej miejsca na nogi, pojazd staje się bardziej stabilny, pokonywanie zakrętów łatwiejsze a jazda w trudnym terenie płynna. Większy rozstaw osi jest jednak okupiony większym promieniem skrętu i mniejszym kątem rampowym.

Can-Am Maverick Trail DPS 1000

Silniki

Maverick Trail jest dostępny z dwoma silnikami. Pierwszy z nich to Rotax 800 o pojemności skokowej 799 cm3 i mocy maksymalnej 51 KM. Druga z oferowanych jednostek to Rotax 1000 o pojemności 976 cm3 i mocy 75 KM. Oba silniki są widlaste, chłodzone cieczą i współpracują z bezstopniową przekładnią CVT wyposażoną w system szybkiego reagowania, odpowiedzialny za płynne i precyzyjne przekazywanie mocy.
Bezobsługowy system elektronicznej przepustnicy pozwala na gładkie oddawanie mocy silnika, pomimo podskakiwania stopy kierowcy na pedale gazu w trakcie pokonywania nierówności. Możliwy jest wybór spośród dwóch nastawów czułości: dynamiczny Sport albo ekonomiczny ECO. W podstawowym Mavericku Trail dostępny jest jeden tryb pracy iTC.

Can-Am Maverick Trail układ dolotowy i wydechowy

Can-Am Maverick Trail Rozbudowany system chłodzenia przekładni paskowej z wysokim punktem poboru powietrza zwiększa niezawodność pojazdu

Zawieszenie

Zawieszenie na podwójnych wahaczach poprzecznych ze stabilizatorem przechyłów i gazowymi, dwururowymi amortyzatorami Sachsa praktycznie eliminuje zjawisko bumpsteeru i zmian geometrii, zapewniając duży, 25,4-centymetrowy skok, dzięki czemu uzyskuje się komfortową jazdę i w pełni kontrolowane prowadzenie. Duża średnica tłoka (36 mm) i tłoczyska (15 mm) przy 57,1-milimetrowej średnicy zewnętrznej rury amortyzatorów dają optymalne osiągi i wytrzymałość.

Can-Am oferuje również modele z DPS-em, czyli wspomaganiem kierownicy – funkcja nie do przecenienia podczas całodniowych wędrówek z dala od asfaltu.

Can-Am Maverick Trail

Kabina

Can-Am Maverick Trail

Kompaktowe rozmiary Mavericka nie przeszkodziły konstruktorom w zaprojektowaniu kilku dosyć pojemnych schowków. Jeden z nich znajdziemy za kierownicą, drugi – standardowo, przed pasażerem. Oprócz tego obok siedzeń umiejscowiono uchwyty na kubki, a w panelu centralnym schowek na drobiazgi. W sumie mają one 20 litrów pojemności. Dodatkowo, spory – bo 136-kilogramowy – ładunek można przewieźć na tylnym bagażniku Mavericka.
Na pochwałę zasługuje cały projekt kabiny – widać, że konstruktorzy Can-Ama zadbali o każdy szczegół. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna – przełączniki sterujące układem napędowym i przepustnicą zostały rozlokowane w przemyślany sposób a ich obsługa nie przysporzy użytkownikowi żadnych problemów. Ponarzekać nie można również na fotele. Te są wygodne i posiadają wzmocnione, wysokie oparcie, dzięki czemu zapewniają stabilną pozycję, nawet podczas pokonywania ekstremalnych przeszkód terenowych.

Can-Am Maverick Trail Czytelny kokpit, liczne schowki oraz wygodne siedzenia – projekt wnętrza z pewnością zasługuje na pochwałę

Can-Am Maverick Trail Czytelny kokpit, liczne schowki oraz wygodne siedzenia – projekt wnętrza z pewnością zasługuje na pochwałę

Nowa oferta Can-Ama dobejmuej cztery modele Maverick Trail: 800, 800 DPS, 1000 oraz 1000 DPS. Ich ceny zaczynają się od 10 999 $.

Can-Am Maverick Trail – dane techniczo-eksploatacyjne

SILNIK

800: Rotax, pojemność skokowa – 799 cm3, dwucylindrowy, chłodzony cieczą, moc maksymalna – 51 KM, elektroniczne sterowanie przepustnicą
1000: Rotax, pojemność skokowa – 976 cm3, dwucylindrowy, chłodzony cieczą, moc maksymalna – 75 KM, elektroniczne sterowanie przepustnicą

PRZEKŁADNIA

przekładnia pasowa CVT, tryby pracy: Extra-L/H/N/R/P, elektroniczny asystent zjazdu, tryby pracy: ECO/SPORT

NAPĘD

4 tryby pracy napędu: 2×4 z otwartym, tylnym mechanizmem różnicowym, 2×4 ze zblokowanym, tylnym mechanizmem różnicowym, 4×4 z otwartym, tylnym mechanizmem różnicowym, 4×4 ze zblokowanym, tylnym mechanizmem różnicowym; przedni mechanizm różnicowy samoblokujący Visco-Lok QE

ZAWIESZENIE

przód: podwójne wahacze poprzeczne, stabilizator przechyłów, skok zawieszenia – 254 mm, 2-rurowe amortyzatory gazowe
tył: układ wielowahaczowy, stabilizator przechyłów, skok zawieszenia – 267 mm, 2-rurowe amortyzatory gazowe

HAMULCE

przód/tył – tarczowe, wentylowane, hydrauliczne, z dwutłoczkowymi zaciskami, średnica tarczy – 220 mm

KOŁA

12-calowe felgi aluminiowe, przód – Carlisle ACT 26 x 8 x 12”, tył – Carlisle ACT 26 x 9 x 12”

MASY, WYMIARY

długość x szerokość x wysokość – 3 005 x 1 270 x 1 753 mm, rozstaw osi – 2 301 mm, prześwit – 254 mm, masa własna (dla wersji z silnikiem 800/1000) – 604/619 kg, ładowność bagażnika – 136 kg, pojemność zbiornika paliwa – 38 l, uciąg – 680 kg

Can-Am Maverick Trail

autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje:

Zahacza o extrem

Pilce 2010 – II Rajd Samochodów Terenowych „Pilce 2010” przeszły do historii. Na gorąco : nie brakło błota, piachu, wody,

Czytaj dalej >>