OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Range_e – terenówka z hybrydą w 2013

Już pod koniec 2009 roku dużo mówiło się o tym, że Range Rover w ślad za Porsche Cayenne, zostanie wyposażony w napęd hybrydowy. Dziś, jak podaje CAR, szefowie firmy oznajmili, że samochód z częściowo-elektrycznym napędem i znaczkiem Ranga pojawi się w sprzedaży w 2013.

Pierwszym modelem  będzie Range Rover Sport, ale również w kolejnych modelach sukcesywnie będzie się pojawiała tego typu opcja. Land Rover eksperymentuje zarówno z hybrydowymi dieslami, jak i z benzynami. W przypadku modelu Sport, wybór padł na „ropniaka”. Nowa jednostka będzie połączona z przekładnią o ośmiu przełożeniach, a łączna waga samochodu wzrośnie o 110 kg. Land Rover zapowiada również, że do 2015 roku będzie chciał wprowadzić hybrydę z opcją ładowania z gniazdka (plug-in hybrid). Taki pojazd będzie mógł przejechać w cyklu miejskim 32 km wyłącznie na silniku elektrycznym. Niezły wynik jak na wielkiego SUV-a z napędem 4×4.

Proces dostosowywania się znanej marki to wymogów pro-ekologicznego prawa nie kończy się jednak tylko na hybrydach. Już w 2011 roku powinien się pojawić Land Rover LRX z możliwością zakupu wersji wyłącznie z napędem na oś przednią! Firma uspokaja, oczywiście będzie też możliwość zamówienia opcji 4×4. Jednak wrażliwi ekologicznie klienci, zapewne zwrócą uwagę, iż diesel 2,2 l w „baby Range” emituje jedynie 130 g CO2/km. Samochód pojawi się na wystawie w Paryżu jeszcze tej jesieni.

Źródło:  carmagazine.co.uk, informacja Mototarget.pl



...a może to też Cię zainteresuje:

LSD i spółka

Klasyczny – stożkowy bądź walcowy – mechanizm różnicowy, zapewniający stały rozdział momentu obrotowego, doskonale spisuje się w warunkach dobrej przyczepności.

Czytaj dalej >>