Porsche AG w Stuttgarcie wprowadza lekkie zmiany w swoich modelach Cayenne. Pod maską wyląduje diesel drugiej generacji. Silnik po modyfiakcji osiąga moc 245 KM (5 KM więcej od poprzedniej wersji). Producent zapewnia, że średnie spalanie jednostki będzie wynosiło 7,2 oleju napędowego na każde 100 km. Zmniejszono również emisję CO2 do 189 g/km. Dzięki “nowej” jednostce Porsche Cayenne poprawiło swoje osiągi. Czas przyśpieszania od 0 do 100 km/h skrócił się do 7,6 s. (o 0,2 s.), a prędkość maksymalna wzrosła o 2 km/h, do 220 km/h.Modyfikacje silnika polegały na zastosowaniu materiałów obniżających jego masę. Ponadto zmniejszono opory cierne, przebudowano układ wtryskowy oraz zastosowano nową turbosprężarkę. Obniżono także masę wału korbowego. Z kolei w głowicy zwiększenie ciśnienia bezpośredniego wtrysku paliwa o 200 bar, do maksymalnej wartości 2000 bar. Zastosowane zmiany częściowo były nastawione na pozbycie się zbędnych kilogramów – pozwoliły na obniżenie masy jednostki o 20 kg. Wersja Cayenne Turbo można zamówić z zestawem “power kit” ze zwiększoną mocą silnika o 40 KM, co daje całościowo 540 koni. Moment obrotowy wynosi 750 Nm (!). Czas rozpędzania od 0-100 km/h wynosi 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna Porsche “kajenki” wzrosła do 281 km/h. Zużycie paliwa ma się kształtować na poziomie 11,5 litra. Większa moc jest częściowo spowodowana zastosowaniem nowych turbosprężarek. Zmieniono również regulację elektroniki sterującej silnikiem. Ingerencja dotknęła również układ hamulcowy, który otrzymał wydajniejsze chłodzenie. Porsche zawsze było szybkie. Teraz jest jeszcze szybsze.

Głaz leżący na trasie przyczyną wypadku Sonika
Rafal Sonik jadący quadem w barwach ORLEN Team, jeden z faworytów tegorocznej imprezy uległ poważnemu wypadkowi już na pierwszym odcinku