OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Cub Cadet Challenger 750/550

Do pracy

Na początku 2017 roku rodzina użytkowych czterokołowców firmy Cub Cadet rozrosła się o dwa modele – Challenger 750 i Challenger 550. Producent obiecuje, że nowe pojazdy oferują nie tylko wszechstronność oraz siłę, ale i nieograniczone możliwości personalizacji.

Cub Cadet

Amerykańska firma Cub Cadet została założona w 1961 roku i od tego momentu zajmuje się produkcją kosiarek, traktorków do koszenia trawy, pilarek oraz innych urządzeń użytkowych. W jej ofercie od 10 lat figurują również pojazdy UTV, których głównym przeznaczeniem jest praca w gospodarstwie lub na budowie. W 2017 roku gama tego typu pojazdów firmy Cub Cadet rozszerzyła się o nową odsłonę modelu Challenger dostępną w dwóch wersjach: 750 i 550.

550/750

Poszczególne warianty modelu Challenger różnią się od siebie pojemnością oraz mocą silników. Wariant 550 został wyposażony w motor o pojemności 546 cm3 i mocy 27,5 KM. Natomiast jego brat o oznaczeniu 750 zyskał mocniejszą jednostkę o pojemności 735 cm3 i mocy 35,8 KM. Prędkość maksymalna każdej z wersji to 45 km/h, co jest wynikiem zastosowania ogranicznika prędkości wymaganego homologacją.

Rhino

Jak przyznaje sam producent, podwozie Challengera jest bardzo podobne do tego, które mogliśmy znaleźć w nieoferowanym już modelu Rhino marki Yamaha. I nie jest to powód do wstydu, bo wspomniane Rhino było bardzo dobrą maszyną, docenianą przez wielu kierowców. Na konstrukcję Challengera zostały jednak naniesione poprawki, których Rhino potrzebowało 10 lat temu. Mowa tu głównie o zwiększeniu szerokości pojazdu*, zamontowaniu stabilizatora przechyłów i wzmocnieniu silnika.

Warto wspomnieć, że nawet po zwiększeniu szerokości, obydwa modele Challenger zmieszczą się na długiej skrzyni ładunkowej pełnowymiarowego pickupa.

Kabina

Kabina pojazdu została zaprojektowana z myślą o przeznaczeniu quada, tzn. znajdziemy tam wszystko, co jest potrzebne w pojeździe wykorzystywanym nie tylko do rekreacji, ale i do pracy, w tym: duże schowki oraz mniejsze kieszenie na narzędzia, regulowaną kolumnę kierownicy, a także uchwyty na kubki. Niestety siedzenia nie są regulowane, a dodatkowo kabina została zaprojektowana tak, że pasażer ma nieco więcej miejsca niż kierowca. Minusem może być też brak wspomagania kierownicy w standardzie.

Ceny

Ceny podstawowej wersji modelu Challenger 550/750 wahają się od 9 999 do 10 999 $ i znacząco wzrastają wraz z zakupem wyposażenia dodatkowego. Warto tylko wspomnieć, że lista akcesoriów jest dosyć długa i obejmuje m.in.: pełne drzwi boczne, tylną i przednią szybę, światła LED, tylny zderzak, progi boczne oraz mocowanie koła zapasowego. Dostępnych jest pięć wariantów kolorystycznych: żółty, niebieski, czerwony, czarny i camo.

Głównymi konkurentami Challengera będą: Honda Pioneer 700, Kymco 700, Polaris Ranger 570 i Can-Am Defender.

Cub Cadet 750/550 – dane techniczno-eksploatacyjne

SILNIK

chłodzony cieczą, pojemność skokowa – 735/546 cm3, górnozaworowy, 4-suwowy, elektroniczny wtrysk paliwa

PRZEKŁADNIA

CVT, o przełożeniach: L / H / N / R / P

NAPĘD

4WD, blokada mechanizmu różnicowego

ZAWIESZENIE

przód: podwójne wahacze poprzeczne, skok zawieszenia – 229 mm
tył: podwójne wahacze poprzeczne, skok zawieszenia – 206 mm

KOŁA

przód – 26×9-14, tył – 26×11-14Cub Cadet

HAMULCE

przód/tył – hydrauliczne, tarczowe

MASY, WYMIARY

długość x szerokość x wysokość – 2 997×1 549×2 024 mm,rozstaw osi – 1951 mm, prześwit – 305 mm, masa własna – , pojemność zbiornika paliwa – 29 l, promień skrętu – 29 cm, ładowność – 745 kg, uciąg – 545 kg, ładowność bagażnika – 227 kg

autor: Karolina Dukla, zdjęcia: Cub Cadet

...a może to też Cię zainteresuje:

Skoda dla TOPR

Ekipa ratowników Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowania Ratunkowego rozszerzyła swoją flotę o nowe wsparcie techniczne w postaci aut: ŠKODY Octavia Combi i

Czytaj dalej >>