NIEZBĘDNIK

Selektywna Redukcja Katalityczna

Mocznikiem w tlenki azotu Kolejnym, po filtrach cząstek stałych, kłopotliwym wyposażeniem nowoczesnych silników wysokoprężnych są układy SCR oczyszczające spaliny z tlenków azotu. Wraz z kolejnymi normami emisji systemy te będziemy spotykać coraz częściej,

Czytaj dalej >>

Napęd 4Motion

Czterolokomocja Dzieje napędu na obie osie są równie długie jak historia samej motoryzacji. Nie bez przyczyny tak często sięgano po to rozwiązanie, mimo problemów technicznych i eksploatacyjnych oraz – co tu kryć –

Czytaj dalej >>

Ogrzewanie postojowe

Zanim przyjdzie zima Dla naszych pojazdów zima to najgorsza pora roku. Przejechanie pierwszych kilometrów podczas mrozów to spora męczarnia zarówno dla silnika, jak i pasażerów. Oczywiście, nie ma problemów ten, kto parkuje w

Czytaj dalej >>

Klimatyzacja

Cena chłodu Fale upałów, jakich doświadczyliśmy tegorocznego lata, sprawiły, że kwestia posiadania klimatyzacji samochodowej stała się priorytetowa, nawet dla tych, którym do tej pory wydawała się ona zbędnym luksusem. Pamiętajmy też, że klima

Czytaj dalej >>

Konstrukcja nadwozia

Z ramą czy bez?  Nadwozie pojazdu musi przejąć, a czasami też przenieść, siły powstałe w trakcie jazdy lub podczas postoju. Siły te są wynikową masy własnej samochodu oraz działania innych sił, np. zewnętrznych.

Czytaj dalej >>

Poprawa widzialności

Widzieć lepiej Sukces jazdy w terenie to w dużej części zasługa kierowcy, jednak nawet najlepsza taktyka na nic się zda, gdy kierowca źle zaplanuje strategię przejazdu. Do tego niezbędna jest jak najlepsza znajomość

Czytaj dalej >>
Duże i ciężkie terenówki wymagają ogromnych momentów obrotowych i mocy

Rodzaje silników

Benzyna czy diesel?  W ponad 100-letniej historii motoryzacji niewiele zmieniło się pod względem rodzajów dostępnych silników. Nadal dominują dwa typy jednostek napędowych: benzyna i diesel. Powoli przebijają się też rozwiązania elektryczne oraz hybrydowe,

Czytaj dalej >>

...a może to też Cię zainteresuje: