OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Nowa Mazda BT-50

Podczas tegorocznego salonu w Sydney Mazda prezentuje całkowicie nową wersję modelu BT-50. Model zaprojektowano z zamiarem zainteresowania autem użytkowym nie tylko typowych dla tego segmentu użytkowników biznesowych, ale także szerszej grupy odbiorców (w tym rodzin i osób aktywnie spędzających wolny czas).
Obecna wersja BT-50 to jedyny samochód użytkowy Mazdy. Zdobył liczne nagrody oraz zyskał wielu zwolenników na całym świecie. Przygotowując nową wersję samochodu, projektanci Mazdy postanowili zwiększyć jego atrakcyjność dla odbiorców prowadzących aktywny tryb życia. Nowa Mazda BT-50 charakteryzuje się funkcjonalnością wymaganą od samochodu dla firm oraz wygodą użytkowania auta rodzinnego. Jest doskonałą odpowiedzią na potrzeby aktywnego trybu życia klientów w Australii i Europie.

Aby osiągnąć postawione sobie cele, projektanci opracowywali model BT-50 pod hasłem „Samochód dla aktywnych”. Efektem ich pracy jest samochód użytkowy o wyjątkowych właściwościach, do których należą: wyrazista stylizacja, doskonałej jakości wnętrze, komfort jazdy samochodu osobowego z zachowaniem dynamiki jazdy typowej dla Mazdy oraz świetne wyniki w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.

Stylizacja
Celem było zaprojektowanie wyjątkowej i wyrazistej sylwetki, która przyciągnie użytkowników, a jednocześnie będzie emanowała siłą i solidnością.

Ryo Yanagisawa, główny projektant nowej Mazdy BT-50, wyjaśnia: „Motto marki Mazda (Zoom-Zoom) odnosi się do emocji związanych z doświadczaniem ruchu przez dzieci. Projektując nową Mazdę BT-50, staraliśmy się wyrazić te emocje w sylwetce samochodu. Czerpaliśmy inspirację z różnych rodzajów „ruchu”, które znaleźliśmy w otaczającym nas świecie. Mieliśmy na przykład zdjęcie lwa. Wyglądał on jak majestatyczny drapieżnik naprężający mięśnie, przygotowujący się do skoku na ofiarę. Jego ścięgna były naciągnięte, oznaczały gotowość do ataku, a grzywa okalała wyraziste oblicze o męskich rysach. Z profilu lew sprawiał wrażenie inteligentnego i zarazem silnego zwierzęcia. Bardzo chciałem, by sylwetka naszego pick-upa wzbudzała podobne skojarzenia. Tego rodzaju inspiracja stała się podstawą wyrażającej emocje sylwetki, którą chcieliśmy nadać nowej wersji BT-50”.

Nadwozie
Nie umniejszając mocy samochodu ani jego funkcjonalności, chcieliśmy jego nadwoziu nadać atletyczny, emanujący dynamizmem wygląd, który sprawiłby, że ludzie będą chcieli od razu usiąść za kierownicą i ruszyć.

Ostateczną wersję modelu cechuje unikalny charakter: jest on rozpoznawalny na pierwszy rzut oka, nawet z odległości 100 metrów.
– Dynamiczna sylwetka w kształcie klina przywodzi na myśl ogromnego drapieżnika gotowego do skoku na nieświadomą niczego ofiarę. Na próżno szukać takiego wzornictwa wśród innych samochodów tej klasy.
– Odrzuciliśmy konwencjonalny, toporny wizerunek samochodu użytkowego, aby wprowadzić sportowe, dynamiczne linie, które współgrają ze wzornictwem pozostałych aut osobowych Mazdy.
– Dopracowaliśmy tradycyjnie wyraziste błotniki Mazdy tak, aby wśród bocznej części nadwozia biegły linie przypominające kształtem mięśnie.

Przód o agresywnym, wyrazistym obliczu oraz wyjątkowy tył
– Charakterystyczne dla Mazdy oblicze z pięciopunktową kratą wlotu powietrza stało się jeszcze bardziej wyraziste dzięki temu, że przednie reflektory oraz chromowana belka poprzeczna tworzą pięciokąt.
– Reflektory w kształcie bumerangu.
– Jest to pierwszy samochód w tym segmencie, którego światła tylne rozciągnięto w poziomie: okalają one rogi tyłu skrzyni załadunkowej, nadając jej sportowy charakter rodem z klasy SUV.

Wnętrze
Wnętrze nowej Mazdy BT-50 ma bardziej sportowy i indywidualny charakter, który pasuje do dynamicznej sylwetki samochodu. To wygodna przestrzeń o standardzie porównywalnym z obecnym standardem samochodów osobowych Mazdy. Kabina kierowcy została zaprojektowana tak, aby otaczać kierowcę: jest to idealne środowisko dla entuzjastów sportowej, a jednocześnie odpowiedzialnej jazdy, która wykracza poza typowe doznania, jakich dostarczyć mogą konwencjonalne auta użytkowe.

– Centralna część deski rozdzielczej w płynny sposób łączy się z podniesioną konsolą środkową (takiego rozwiązania nie stosowano dotychczas w pick-upach).
– Asymetryczna deska rozdzielcza zapewnia odpowiednią przestrzeń z każdej strony; otacza ona siedzenie kierowcy, a pasażerowi zapewnia swobodę.
– Cztery metaliczne paski na drzwiach i po bokach konsoli środkowej sprawiają wrażenie jakby wspierały konstrukcję wnętrza.
– Metaliczne obramowanie łączy dwa cylindryczne liczniki za pomocą środkowego pasa: poprawia to łatwość odczytu wskazań liczników oraz podkreśla sportowy charakter deski rozdzielczej.
– Panel sterowania sprzętem audio oraz panel przełączników klimatyzacji, który ma oddzielne przełączniki regulacji temperatury po stronie kierowcy i pasażera, tworzą praktycznie zaprojektowaną i przyjazną użytkownikowi przestrzeń.

{gallery}mazdabt50{/gallery}

 

Informacja/Zdjęcia: Mazda

...a może to też Cię zainteresuje: