OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Kolejny skok w „generalce” – Kaczmarski czternasty na Dakarze!

Wąskie drogi ósmego odcinka specjalnego uniemożliwiały wyprzedzanie. Dlatego bardzo ważna była dobra pozycja startowa. Martin Kaczmarski, dzięki dobremu wynikowi podczas niedzielnego OSu, startował jako 12. Dobre tempo i brak przygód sprawiły, że osiągnął 12. czas! Każdy kolejny odcinek specjalny Dakaru potwierdza, że uczeń Krzysztofa Hołowczyca i nowy kierowca X-raid to wschodząca gwiazda motorsportu!

W poniedziałek trasa odcinka specjalnego dla samochodów była ciężką przeprawą przez Andy. Zanim zawodnicy wyjechali na trasę rywalizacji, mieli do pokonania 522-kilometrową dojazdówkę do Chile. Później czekał na nich 302-kilometrowy OS, na wysokości ok. 3 tys. m n.p.m. Organizatorzy ostrzegali uczestników by podczas OSu ograniczyć wyprzedzanie. Na wąskich, górskich i zakurzonych drogach mogło być bardzo niebezpieczne.

– Cieszę się, że dojechałem na metę i utrzymałem wczorajszy wynik. To duża zasługa mojego pilota i dobrej pracy samochodu. Trasa była bardzo wymagająca, ale mimo to udało mi się jechać dobrym tempem – powiedział na mecie Martin Kaczmarski. – Sam odcinek specjalny był dużo krótszy niż dotychczasowe, bo miał 302 km. Zanim jednak rozpoczął się pomiar czasu, mieliśmy do pokonania aż 500 km dojazdówki, czyli tak jakbym najpierw przejechał z Wrocławia na Hel, a później w pełnej koncentracji i skupieniu rozpoczął OS i musiał dać z siebie wszystko – dodał.

Martin Kaczmarski, uczestnik programu Mistrz i Uczeń Lotto Team, podczas 8 OSu miał 12. czas. Stracił do lidera odcinka, Katarczyka, Nassera All-Attiyaha jedynie 18min33s, a do swojego Mistrza, Krzysztofa Hołowczyca 10min44s. Hołek, tak jak wczoraj, zajął dziś 5. miejsce. To był zdecydowanie dobry dzień dla Lotto Team. W klasyfikacji generalnej Hołek jest 7., a Martin 14.

Przed zawodnikami jeszcze pięć dni jazdy i upragniona meta!

...a może to też Cię zainteresuje:

Torsus Praetorian

Off-roadowy autobus doceniony przez Red Dot Award Połączenie udanego designu, funkcjonalności a na dodatek terenowej dzielności jest bardzo trudne, ale

Czytaj dalej >>