OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Dakar 2020: koniec życia silnika, koniec marzeń Polaków

Aron Domżała i Maciej Marton cudem ukończyli dziewiąty etap Rajdu Dakar
Silnik w Can-Am’ie załogi „synów” odmówił posłuszeństwa i nie nadaje się do dalszej jazdy
Maciej Domżała i Rafał Marton mimo dużego zmęczenia trudami rajdu awansowali na 12. miejsce w klasyfikacji generalnej

Przed startem 9. etapu Rajdu Dakar, zespół serwisowy Arona Domżały i Macieja Martona uratował silnik ich Mavericka przed techniczną śmiercią. Jak okazało się na trasie, było to tylko odroczenie wyroku. Polski duet, który przed trzema laty sięgnął po Puchar Świata w kategorii UTV, siłą woli dotarł do mety i może już pożegnać się z dobrym wynikiem.

Miejsce w pierwszej „dziesiątce” po poważnej awarii z drugiego etapu wydawało się być dużym osiągnięciem. Aron Domżała i Maciej Marton chcieli jednak nie tylko utrzymać tę pozycję do końca rajdu, ale również powalczyć o zwycięstwa etapowe. Niestety plany pokrzyżowała im awaria, o której nie chce słyszeć żaden z uczestników Dakaru.

– Silnik zakończył dziś swój żywot na odcinku specjalnym. Ledwo dojechaliśmy do mety, Spędziliśmy w aucie 15 godzin bez przerwy, a przed nami jeszcze długa noc. Szukamy nowego silnika i mamy nadzieje jutro wystartować do etapu maratońskiego – powiedział krótko młody kierowca.

Wymiana silnika w Can-Am’ie to oczywiście skomplikowana operacja, jednak jeśli serwis zdąży tego dokonać, załoga będzie mogła pojechać dalej. Niestety będzie się to wiązać z 50-godzinną karą i spadkiem na odległe miejsce.

W pomoc synom, mocno zaangażowani są również ojcowie, którzy ukończyli etap z 16. czasem. Awansowali na 12. miejsce w „generalce” i utrzymali drugie miejsce w klasyfikacji aut seryjnych, za Francuzem Axelem Alletru.

Na środę organizator zaplanował etap maratoński o długości 534km. Trzeba będzie oszczędzać pojazdy, ponieważ zawodnicy trafią na zamknięty biwak, gdzie nie będzie miał wstępu nikt z serwisu. Niezbędnych napraw zawodnicy będą musieli dokonać sami.

9. etap:
1. Cassey Currie (USA) 4:04.12
2. Siergiej Kariakin (RUS) +6.57
3. Chaleco Lopez (CHL) +7.57

16. Maciej Domżała/Rafał Marton (POL) +29.11
33. Aron Domżała/Maciej Marton (POL) +1:36.52

Klasyfikacja Rajdu Dakar:
1. Cassey Currie (USA) 43:51.49
2. Francisco Lopez (CHL) +23.37
3. Siergiej Kariakin (RUS) +41.26

11. Aron Domżała/Maciej Marton (POL) +5:09.55
12. Maciej Domżała/Rafał Marton (POL) +6:29.32

tekst i zdjęcie: media@domzala.pl

...a może to też Cię zainteresuje:

4×4 ONLY

Wyłącznie z napędem 4×4 Obecny rynek motoryzacyjny trudno jest podzielić na segmenty według ściśle określonych kryteriów. Wynika to z przenikania

Czytaj dalej >>