Stark – to nie jest, jak można mylnie sądzić na podstawie zdjęcia – małe, zabawkowe autko, ale całkiem sprawny w terenie autorski pojazd brazylijskiej marki TAC (Tecnologia Automotiva Catarinese). Samochód zaprezentowano w 2006 roku, jako wersję koncepcyjną, a w 2010 roku trafił do sprzedaży i od razu zyskał miało Jeepa Wranglera Ameryki Południowej. Konstrukcja auta opiera się na ramie przestrzennej, do której zamontowano kompozytowe poszycie nadwozia.
W terenie pojazd radzi sobie między innymi za sprawą dużych kół (255/70 R16) wyposażonych seryjnie w opony ATR, dużego przeświti i mocnego silnika (turbodoładowana jednostka 2.3 L o mocy 127 KM przy 3 600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm przy 1 800 obr./min). Chodzą jednak słuchy, że marka zamierza jeszcze w tym roku stworzyć elektryczną wersję brazylijskiego Jeepa, zaopatrując auto w oryginalne rozwiązanie – zintegrowany napęd trakcyjny D1g1tal Dr1ve D1 amerykańskiej firmy MotoCzysz. Jest to mała skrzyneczka, która integruje w jednej obudowie między innymi silnik Remy serii HVH z reduktorem i mechanizmem różnicowym, kontroler, przetwornicę oraz system chłodzenia cieczą. Aktualna wersja napędu rozwija moc ciągłą 60 kW (maks. 75 kW), 600-850 Nm momentu obrotowego (maks. 800-1150 Nm) oraz osiąga sprawność 90% (maks. sprawność samego silnika sięga 93%), jednak wkrótce mają pojawić się także inne modele, w tym także wersja o znacznie podwyższonych osiągach.
[tube]6mbe01DzDho[/tube]
Źródło/Zdjęcia: TAC